Telfort iTV half goed half slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Mijn vraag

Is er iemand met ervaring met Telofrt iTV en mij kan helpen met het volgende probleem?

Wat is er aan de hand:
Een enige tijd geleden. Zo'n half jaar ongeveer begin om willekeurige moment de bovenste helft van het tv beeld heel raar bij bewegende beelden. Je krijgt dan een soort van ghosting te zien en het beeld wordt onscherp en pixellig. En het rare is dat het onderste deel van het scherm gewoon goed blijft.

In het beging dacht ik dat het gewoon een storing was dus ik deed er niks mee. De volgende dag was er dan ook niks aan de hand. Maar soms, en er is geen touw aan vast te knopen wanneer, komt het weer voor dat het bovenste deel weer slecht beeld geeft.

Toch maar eens het iTV kastje resetten op de manier die Telfort zelf aangeeft. Het directie resultaat was dat het inderdaad was opgelost. Maar enige tijd later gebeurde het weer. Weer resetten, modem resetten en het was weer op gelost.

Toch niet.

Toen verschillende dingen geprobeerd. Misschien lag het aan mijn tv? Nee, want de overige input was wel gewoon goed. (PS4, PS3 en Mini Nes) maar ook de input via AllShare vanaf mijn Mac werkt gewoon goed. Het moet wel de decoder van Telfort zijn. Dus HDMI kabel vervangen, UTP kabel nagekeken op breuk, van ethernet poort gewisseld etc etc.

Niks werkte. Dus maar contact opgenomen met Telfort. Zij zeiden dat de decoder op het einde van zijn latijn was. Ik had het kastje dan ook al bijna 5 jaar. Ik heb toen keurig een nieuwe ontvangen en deze geinstalleerd.
En voila. Ik heb weer goed beeld.

Maar toen ik gister en vandaag weer tv wilde kijken was het probleem er weer. Bovenkant beeld slecht (ghosting, pixels, onscherp) onderkant beeld is goed.

Voordat ik weer contact opneem met Telfort, wil ik eerst eens wat meer informatie over wat er niet goed kan zijn. Zijn er Tweakeraars die mij meer info kunnen geven, of misschien zelfs DE oplossing?!

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
de oude Decoder van Telfort Moterola, deze is vervangen voor de huidige Telfort Decorder

En een softwarematige up to date Samsung UE40F6510

En een ExperiaBox v8
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie verhaal hierboven.

...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hier even een screenshot van een filmpje met het probleem.

Boven slecht onder goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
Je kan misschien nog een andere hdmi poort testen op je tv dan heb je dat zeker uitgesloten.

Zit de ontvanger misschien op een verlengsnoer of stekkerblok, zou ik deze ook even uitsluiten door een andere te testen.
Ik verwacht het wel maar heb je de adapter omgewisseld toen je de nieuwe tv ontvanger kreeg?.

hopelijk kom je hier iets verder mee, Succes.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dembar schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:00:
Je kan misschien nog een andere hdmi poort testen op je tv dan heb je dat zeker uitgesloten.

Zit de ontvanger misschien op een verlengsnoer of stekkerblok, zou ik deze ook even uitsluiten door een andere te testen.
Ik verwacht het wel maar heb je de adapter omgewisseld toen je de nieuwe tv ontvanger kreeg?.

Hdmi ingang heb ik inderdaad al gewisseld. Adapter is inderdaad diegene die bij de decoder hoort. Ik ga inderdaad eens wisselen van stopcontact. Misschien dat dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Het lijkt me een proleem met het deinterlacen. Kun je de ontvanger van Telfort op 1080p (of eventueel 720p) zetten en kijken of het dan niet meer optreed?

De andere apparaten (PS3, etc) zullen nooit een interlaced signaal aanbieden, dus als de TV daar om wat voor reden problemen mee het zie je het daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dembar schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:00:

Helaas wisselen van stopcontact (van stekkerdoos naar een wandcontact) heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hcQd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:11:
Het lijkt me een proleem met het deinterlacen. Kun je de ontvanger van Telfort op 1080p (of eventueel 720p) zetten en kijken of het dan niet meer optreed?

De andere apparaten (PS3, etc) zullen nooit een interlaced signaal aanbieden, dus als de TV daar om wat voor reden problemen mee het zie je het daar niet.
Ik heb nu 1080i 1080p@25hz en 1080p@50hz geprobeerd. Geen effect helaas. Of moet ik de decoder dan helemaal herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
Je kunt de "i"-knop van de afstandsbediening van de TV gebruiken om te controleren of de videomode overeen komt. Als het met een progressieve mode ook fout gaat dan weet ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
hcQd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:19:
Je kunt de "i"-knop van de afstandsbediening van de TV gebruiken om te controleren of de videomode overeen komt. Als het met een progressieve mode ook fout gaat dan weet ik het ook niet.
Komt overeen. Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:23
Het lijkt mij eerder een tv probleem. Blijft het geluid wel goed?

Meestal krijg je bij een slechte verbinding blokken of "zender niet beschikbaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
t mac schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 18:50:
Het lijkt mij eerder een tv probleem. Blijft het geluid wel goed?

Meestal krijg je bij een slechte verbinding blokken of "zender niet beschikbaar."
Tv probleem is het niet. Ik heb de overige media ook getest op dezelfde HDMI poort/porten. Geluid is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:23
Als je een pc monitor hebt kun je kijken of het daar ook zo is. Of als je het op sd kanalen ook hebt kun je kijken of het met scart ook aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
t mac schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:03:
Als je een pc monitor hebt kun je kijken of het daar ook zo is. Of als je het op sd kanalen ook hebt kun je kijken of het met scart ook aanwezig is.
Ik heb noch een monitor nog een scart kabel in huis :')
Op de SD kanalen is het ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je de tv al eens gereset naar fabrieksinstellingen?
Of bepaalde beeld-functies aan/uit gezet, eco, etc?
Heb je alle vier de hdmi poorten geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Soldaatje op 11-02-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Soldaatje schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:
Heb je de tv al eens gereset naar fabrieksinstellingen?
Of bepaalde beeld-functies aan/uit gezet, eco, etc?
Heb je alle vier de hdmi poorten geprobeerd?
Yes had ik al eens gedaan. Had ik even moet vermelden.

Wel heb ik de Anynet+ (hdmi-cec) functie uit gezet en toen de tv uit en weer aangezet en het beeld is nu weer goed. Ik hoop niet dat dit toeval is en er over een paar dagen weer het probleem heb.

Ik snap er geen snars van.

Toevoeging: ik heb ook de usb van de Mini Nes eruit gehaald. Deze stond overigens niet aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 11-02-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik had het probleem dat de itv kasjes heel traag werden.
Had eerst een Motorola en nu die nieuwe van kpn en telford.

Maar nadat mijn Motorola was vervangen voor een nieuwe was het nog niet helemaal goed dus ook de modum vervangen voor een v10 oude was een v8.

En nu is bij mij het probleem opgelost.
Nu hoeft het voor jou geen oplossing te zijn maar kan het altijd proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik zou toch ook vrezen voor je tv.
Je zegt dat je het met andere media niet hebt, maar gebruik je die ook zo intensief als televisie?

De volgende keer dat je het hebt, open dan eens het Menu van je televisie;
Is het menu ook distorted dan zit het in de beeldaansturing van je televisie
Is het menu zelf goed maar het tv beeld in de achtergrond niet, dan is het in het input signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
frickY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:46:
Ik zou toch ook vrezen voor je tv.
Je zegt dat je het met andere media niet hebt, maar gebruik je die ook zo intensief als televisie?

De volgende keer dat je het hebt, open dan eens het Menu van je televisie;
Is het menu ook distorted dan zit het in de beeldaansturing van je televisie
Is het menu zelf goed maar het tv beeld in de achtergrond niet, dan is het in het input signaal.
Ik gebruik mn ps4 vaker dan de tv. Ivm Netflix en gamen (uiteraard). Menu van de tv en het beeld van de ps4 zijn goed. Het grappige is dat als ik naar de instellingen ga van de decoder en je zo'n mini beeld van de zender krijgt links boven. Dat de fout dan meegaat ij dat kleine voorbeeld. En dat je dus in dat kleine schermpje bovem slecht beeld hebt en onder goed beeld. En dat voor de rest het hele scherm gewoon goed is.
Demotje schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:46:
Ik had het probleem dat de itv kasjes heel traag werden.
Had eerst een Motorola en nu die nieuwe van kpn en telford.

Maar nadat mijn Motorola was vervangen voor een nieuwe was het nog niet helemaal goed dus ook de modum vervangen voor een v10 oude was een v8.

En nu is bij mij het probleem opgelost.
Nu hoeft het voor jou geen oplossing te zijn maar kan het altijd proberen
Traag zijn de moterola en de huidige niet. Ik heb wel de v8 inderdaad. Maar deze heb ik recentelijk nog ontvangen haha. Als ik de v10 zou ontvangen dan heb ik binnen een jaar drie nieuwe hardware mogen krijgen. Maar ik ga de service wel eens bellen en wie weet komen ze zelf met deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Jasphur schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:52:
Traag zijn de moterola en de huidige niet. Ik heb wel de v8 inderdaad. Maar deze heb ik recentelijk nog ontvangen haha. Als ik de v10 zou ontvangen dan heb ik binnen een jaar drie nieuwe hardware mogen krijgen. Maar ik ga de service wel eens bellen en wie weet komen ze zelf met deze oplossing.
Dus 3 nieuwe modems binnen 1 jaar of met itv ontvangers erbij?
Bij ons is in 1 week alle kpn hardware vervangen modem en itv kasjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Demotje schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:56:
[...]

Dus 3 nieuwe modems binnen 1 jaar of met itv ontvangers erbij?
Bij ons is in 1 week alle kpn hardware vervangen modem en itv kasjes
Met itv kastje erbij.

Maar goed. De tv geeft nu weer correct beeld. Hopelijk blijft dit zo.
Ik hou dit topic nog even open voor de toekomst. Of als er toevallig een tweaker de oorzaak weet.

Bedankt iedereen die met een idee voor een oplossing kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou als het weer terug komt, foto's maken van deze situaties, inclusief het in-menu beeld, want dat geeft toch wel aan dat het aan de decoders liggen of inderdaad het modem of misschien zelfs de internetverbinding. Met die foto's dan contact opnemen met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat het bij picture-in-picture alleen in het televisiebeeld voorkomt sluit je televisie mijn inziens helemaal uit.

Wel een heel raar probleem. Lijkt me in het decoden van het signaal door bijv. een hardware defect. Maar dat in 2 verschillende decoders is onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
frickY schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:00:
Dat het bij picture-in-picture alleen in het televisiebeeld voorkomt sluit je televisie mijn inziens helemaal uit.

Wel een heel raar probleem. Lijkt me in het decoden van het signaal door bijv. een hardware defect. Maar dat in 2 verschillende decoders is onwaarschijnlijk.
Beide decoders hebben 1 ding in het gemeen. En dat is de experiabox v8. Zou daar het probleem liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
Dat lijkt me sterk. Maar het is misschien wel het meest waarschijnlijke.

Bespreek eens met de helpdesk over dat het ook in dat minibeeld zit. En dat je alles hebt uitgesloten behalve de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zal ik doen. Ik laat hier weten wat er uit is gekomen.

Pagina: 1