Tekortkomingen of problemen die ik heb met muziek streaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:25
Gek word ik er van, de tekortkomingen of problemen die ik heb met muziek streaming diensten.

Situatie:
Mijn vrouw en ik hebben samen zo'n 450 CD's die ik met mijn iPhone wil afspelen en daar wil ik graag nieuwe muziek aan toevoegen.
Ik ben het rippen zat, dus ik ga een betaalde dienst afnemen waarbij ik met een paar keer tappen een album er bij heb.
Ik speel muziek af op de iPhone, op de koptelefoon of over BT in de auto.
Vervolgens heb ik 3 diensten geprobeerd, maar met alle 3 heb ik problemen.

Spotify:
Je kan lokale muziekbestanden toevoegen, maar deze worden niet altijd op tracknummer gesorteerd.
Je kan maximaal 3333 tracks offline opslaan, wat voor mij niet genoeg is, ik wil liever niet streamen.

Apple Music:
Bij het scrollen door de playlist blijft de app geregeld hangen.
De playlist wordt soms spontaan in random volgorde of in alfabetische volgorde gezet.

Google Play Music:
Als ik in de auto stream over BT, dan pauzeert de muziek zodra ik wat in het menu van de auto doe, springt 5 seconden terug en gaat dan weer afspelen.

Noem me een zeikerd, maar volgens mij kan dit beter.
Wat zijn jullie ervaringen met deze en andere diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nul problemen met Spotify, ook niet met playlists vanuit MP3. Je ID3 tags moeten kloppen en je moet de juiste methodr voor sorteren kiezen die jij prettig vindt.

Spotify is wat mij betreft de beste dienst.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450 en niet rippen? Je mag ze bij mij wel dumpen? :+

Ik ben juist blij dat ik alles in eigen beheer heb. Ik vind de gebruiksvriendelijkheid van al die diensten helemaal niets.

Eenmaal geript is het nog goedkoper en beter van kwaliteit ook. Ik heb alles in Flac maar volgens mij kan Apple daar weer niet mee overweg. Met DBPoweramp is het zo gefixt en kan je ook in Apple Lossless rippen. Kost even tijd, weet ik, maar nogmaals voor mij staat kwaliteit hoog op de verlanglijst. Tevens ben ik bang net als bij Netflix dat eens in de zoveel tijd muziek verdwijnt van die diensten en dan zit daar wellicht weer muziek tussen die ik niet kwijt wil.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:35:
Nul problemen met Spotify, ook niet met playlists vanuit MP3. Je ID3 tags moeten kloppen en je moet de juiste methodr voor sorteren kiezen die jij prettig vindt.

Spotify is wat mij betreft de beste dienst.
Mijn ID3 tags kloppen, dat is te zien in Windows Explorer en in WinAmp.
Als ik alle cloudmuziek in een playlist zet en op album sorteer, dan staan voor elk album de tracks in de juiste volgorde, maar zet ik de lokale MP3's er bij en sorteer ik op album, dan staan de lokale MP3's er in random volgorde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:11:
450 en niet rippen? Je mag ze bij mij wel dumpen? :+

Ik ben juist blij dat ik alles in eigen beheer heb. Ik vind de gebruiksvriendelijkheid van al die diensten helemaal niets.

Eenmaal geript is het nog goedkoper en beter van kwaliteit ook. Ik heb alles in Flac maar volgens mij kan Apple daar weer niet mee overweg. Met DBPoweramp is het zo gefixt en kan je ook in Apple Lossless rippen. Kost even tijd, weet ik, maar nogmaals voor mij staat kwaliteit hoog op de verlanglijst. Tevens ben ik bang net als bij Netflix dat eens in de zoveel tijd muziek verdwijnt van die diensten en dan zit daar wellicht weer muziek tussen die ik niet kwijt wil.
Okay, even nuanceren.
Ik heb alle 450 CD's geript en wil dat voor nieuwe muziek niet blijven doen.

Je hebt alles zelf in eigen beheer, maar de app van de iPhone maakt een zooitje van playlists, dus dat is geen oplossing.
Of zijn er andere players op de iPhone die gebruik kunnen maken van opgeslagen muziek en wellicht via Apple Music gedownloadde muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Okay, even nuanceren.

Je hebt alles zelf in eigen beheer, maar de app van de iPhone maakt een zooitje van playlists, dus dat is geen oplossing.
Of zijn er andere players op de iPhone die gebruik kunnen maken van opgeslagen muziek en wellicht via Apple Music gedownloadde muziek?
Ik heb ook mijn muziek in eigen beheer en dat werkt nu goed. Maar het was wel een hel om er te komen via iTunes. Nu staat alles netjes en heb ik ook geen gezeur meer met verkeerde playlists of dubbele nummers.

Spotify heb ik via KPN maar ik kan niet wennen aan de interface van dit programma.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Maar waar speel je mee af?
Bij mij maakt de music app er geregeld een rommeltje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Okay, even nuanceren.

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik heb al jaren Android, juist omdat ik persoonlijk vanwege allerlei beperkingen ik geen fan van Apple ben. Ik gebruik op Android Player Pro en ben daar helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ASS-Ware schreef op zondag 12 februari 2017 @ 09:45:
Maar waar speel je mee af?
Bij mij maakt de music app er geregeld een rommeltje van.
Als de Music app er een rommeltje van maakt dan is de tagging niet goed binnen iTunes.
Dat dit wel het geval is in Winamp zegt dan Helaas niet zoveel, goed maken in iTunes is de enige oplossing,

Je moet voor jezelf eigenlijk eens nagaan hoeveel van die albums je per trip buiten de deur echt luistert, dat zijn er bij lange na geen 450 en het zou me verbazen als het er 100 zijn en daardoor is het eigenlijk een probleem wat je maar voor jezelf creëert. Ik had ditzelfde probleem ook namelijk. Sleepte overal een 160 GB iPod Classic mee naar toe maar luisterde het natuurlijk nooit allemaal.

Ik heb nu genoeg data en stream ik het onderweg gewoon vanaf apple music, het verschil in kwaliteit hoor je toch niet met dopjes of in de auto. Voor thuis heb ik dan mijn collectie in Flac waar de setup wel perfect is.
Er zijn goeie andere spelers maar die kunnen niet bij de muziek van Apple Music.

Edit: Voor Flac op iOS gebruik ik trouwens Foobar2000, niet heel mooi ontworpen maar doet wel zijn ding goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 12-02-2017 12:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 21:29
apple music icm itunes match.

ik had al een dikke library in itunes match ge-upload,die vul ik nu aan met apple music.

De truuk zit hem in het juist taggen van muziek. daar zijn tools voor te koop overigens.
Itunes werkt overigens beter op een mac.

wat ik haat:
als ik stream vanaf mn iphone naar BT/airplay en er komt een bericht binnen of ik open een app met geluid, dan kapt mn muziek ermee. onbegrijpelijk dat dat nog steeds niet is opgelost!
Daarvoor is spotify beter, maar dat moet het ontvangende apparaat ondersteunen (spotify connect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Als de Music app er een rommeltje van maakt dan is de tagging niet goed binnen iTunes.
Dat is niet waar, de trags kloppen, misschien leg ik het niet goed uit.
Ik heb een playlist waar mijn muziek in staat en die kan ik afspelen, maar op een gegeven moment (na een dag of een week, geheel willekeurig, staat die playlist opeens in random volgorde of op alfebetische volgorde.
De player maakt er een rommetje van.
Je moet voor jezelf eigenlijk eens nagaan hoeveel van die albums je per trip buiten de deur echt luistert,
Alles.
Ik speel echt alles af.
Er zijn goeie andere spelers maar die kunnen niet bij de muziek van Apple Music.
Dit lijkt niet te kloppen, Ecoute is een player die dit wel kan.
Ik heb hem gedownload, eens zien of deze beter is dan de stock Music app.

Edit 14-02-2017:
Ecoute maakt onder water gewoon gebruik van de stock Music app en de maker ervan geeft toe dat ik dezelfde issues kan verwachten.
Terug naar de tekentafel.

[ Voor 17% gewijzigd door ASS-Ware op 14-02-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
[...]

Okay, even nuanceren.

Of zijn er andere players op de iPhone die gebruik kunnen maken van opgeslagen muziek en wellicht via Apple Music gedownloadde muziek?[/quote]
[quote]

Mijn tip: probeer een iPhone app die de folder/mappenstructuur van je geripte CD's weergeeft. Dus niet de tags. Bij mij was dat de oplossing: de weergave is dan altijd goed.
Er zijn meerdere apps die dit kunnen, even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Waarom stoppen bij 450?

Ik gebruik http://www.subsonic.org en de dSub app.
Wellicht de moeite waard om te bekijken.

- knip -

Pagina: 1