Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6a/MystCover.png

Wie oh wie kent dit spel van weleer dat ik laatst op een oude XP computer weer eens begon te spelen. Velen vonden het in het begin een oersaai spel,ik heb het altijd interessant gevonden zolang je maar begreep wat voor spel het was en hoe je het moest spelen. Meer lieden die dit herkennen? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26
Jazeker, heb het nog steeds. Welliswaar op console; Sega Saturn versie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Yup, heerlijk spel. Ik denk dat de meeste gamers van onze generatie wel bekend zijn met deze game, maar ik mis even volledig waar je naar toe wilt.

Ik waag te betwijfelen of het de moeite waard is om een topic te openen om te vragen of men een spel kent van ruim 23 jaar oud, dat levert je slechts 2 antwoorden op: ja of nee,

Dat gezegd hebbende, ik vind het wel jammer dat er tegenwoordig niet meer zo'n games uitkomen, de enige game die ik zelf ken en gespeeld heb die erbij in de buurt kwam is The Witness: heerlijk vaag en verder gewoon alleen maar puzzelen en exploren :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn reden van opening was om te polsen of er meer liefhebbers van dit aloude spel waren en eventueel ervaringen van weleer uit te wisselen waar je toen tegenaan liep en wel interessant vond. Mij trok in het begin het grafische mystieke en puzzelgebeuren erg aan. Uren zoet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Phase schreef op zondag 12 februari 2017 @ 07:26:

Dat gezegd hebbende, ik vind het wel jammer dat er tegenwoordig niet meer zo'n games uitkomen, de enige game die ik zelf ken en gespeeld heb die erbij in de buurt kwam is The Witness: heerlijk vaag en verder gewoon alleen maar puzzelen en exploren :)
Heb je Obduction geprobeerd? Het is gemaakt door de ontwikkelaars van Myst

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb zelf een eigen boekje gemaakt met walkthrough :p Gewoon omdat het kon.

Geweldig spel. De jeugd van tegenwoordig kan zich niet meer voorstellen denk ik dat zo'n spel zo vermakelijk kan zijn :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ooit gekocht, snapte er niks van.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ollievssn schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Heb je Obduction geprobeerd? Het is gemaakt door de ontwikkelaars van Myst
Nope, maar ga ik nu zeker doen, thanks voor de tip!

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 08:55

Bozevkwa

The Falcons have landed

Ik heb zeer recentelijk mijn originele CD weer uit te kast getrokken om het spel te spelen. Was best nog een uitdaging om het te installeren. Het blijft een leuk spel, met de vele uitdagingen. Momenteel loop ik vast bij het orgel in de raket. Nog niet (weer) gelukt om de juiste tonen in te stellen.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik heb de Android versie aangeschaft, mooie herinneringen aan weleer 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is dan ook een hoogst geavanceerd spel.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Glashelder schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:21:
[...]
Het is dan ook een hoogst geavanceerd spel.
Intro zag er indertijd wel erg fancy uit.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 09:59
Myst, ik heb aan deze serie zoveel goede herinneringen. Samen met mijn moeder alle delen uitgespeeld, ik woonde nog thuis. Tot diep in de nacht in een verrookte kamer van 3x3 meter al die puzzels oplossen en het verhaal uitpluizen. Hoeveel biertjes, wijntjes en sigaretten daar wel niet doorheen gegaan zijn door de frustratie, ik denk dat een gemiddelde afkick-goeroe spontaan gaat trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was 8 toen dit spel uit kwam, snapte er destijds echt geen hol van. Desondanks toch behoorlijk wat uurtjes mee vermaakt omdat de graphics voor die tijd echt ongekend waren, plus dat mijn oudere broer er wel een beetje mee uit de voeten kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Curse of Monkey Island heeft nog een leuke Easter Egg van deze game.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Toen ik na 10 minuten nog geen wapen had gevonden heb ik het spel er af gegooid en het nooit meer aangeraakt. Niet mijn ding, al kan ik me nog wel herinneren hoeveel indruk de graphics destijds maakten, ik kon het bijna niet bevatten dat een game zo mooi kon zijn, en toch vloeiend kon lopen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het spel was grafisch alleen al een toppertje. Maar nooit meer de behoefte gehad toch nog het spel een kans te geven na die ene keer? Want als je een beetje geduld hebt en nadenkt kom je erachter dat het best een erg leuk spel is. Tenminste zo was mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Zou het geen idee zijn om Myst-related games op te sommen die nu nog te spelen zijn (dus niet beperkt tot enkel windows 98 met een pentium 2) voor de mensen die de originele Myst-games zo graag gespeeld hebben? Een soort user-curated database met Titel - Uitgever - Jaar - Platform - rating?

Rating zou user-based kunnen zijn op basis van mensen die originele Myst gespeeld hebben (gebruik Myst als ijkpunt van 0 (of 5, 10) op een schaal die zowel positieve als negatieve scores kent.
Of bestaat dat al?

Zelf denk ik dan aan
Amerzone
Syberia
Aura
Nibiru
The longest journey

Edit: lol, het bestaat al:
http://gameslikefinder.com/games-like-myst/ :+

[ Voor 23% gewijzigd door road rebel op 28-02-2017 15:46 ]

Pagina: 1