Lord Anubis schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:24:
Alvast bedankt voor de reacties, al wat zaken geprobeerd.
B.v De HDMI kabel reeds geprobeerd, geluid goed maar het beeld gaat iedere 6-7 seconden uit. Welke instelling ik op de MBP ook gebruik. Alle beschikbare 2e-scherm formaten zijn zichtbaar, maar het is net of de tv/AVR iedere keer gaat synchroniseren. Van MBP direct naar TV geen probleem.
Probeer het eens met een andere kabel. Heb dergelijke problemen wel vaker gehad met een slechte kabel, ook dat één apparaat wel prima werkt en de andere niet...
Tevens heb ik dan een kabel van 7 meters in de kamer nodig.
Tja, je stelde in de openingspost nergens dat het draadloos moest...
Maar voor zover ik weet ondersteunt deze receiver geen draadloze video streaming, alleen audio. Correct me if I'm wrong.

via TV heb ik iedere keer, althans 1 op 2, het probleem dat ik opnieuw moet inloggen en/of linken met de tv. Tevens, ben van het geluid via de tv-app > ARC niet zo gecharmeerd.
Ook de bediening van de TV-app waardeloos. Samsung nog geen jaar oud en al maanden geen update meer gezien. Heb ook een VU+ met youtube, maar is allemaal waardeloos kwa gebruik.
Ik zie met je huidige apparatuur weinig andere opties.
Misschien ben je meer gecharmeerd van het gebruiksgemak van bijvoorbeeld een Google Chromecast of een Apple TV?