Youtube afspelen via een Denon AVR-X2300W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38
Hallo,

Hoe kan ik van een youtube account, v.b via een laptop/MBP, filmpjes bekijken via de AVR-X2300W op mijn tv?

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:57

FeaR

In GoT we trust

En wat heb je zelf al gevonden of geprobeerd? De Quick Start om een goed/beter topic te maken die je te zien krijgt bij het openen van een topic is er niets voor niets. Op GoT verwachten we eigen inzet. Iets wat iemand die sinds 2009 lid is toch zou moeten weten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Sluit een HDMI kabel aan tussen de laptop en de receiver.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 18:31
Sluit je laptop aan via hdmi op je versterker
op hdmi media player
versterker via hdmi out naar tv.

alles aanzetten.

kies op remote media player.
geluid even naar hdmi zetten op laptop.

klaar

Voor als je geen hdmi hebt op je laptop.
zie link
http://nl.wikihow.com/Een...-een-televisie-aansluiten

[ Voor 47% gewijzigd door binbero op 11-02-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-08 14:30
Streamen moet ook mogelijk zijn, maar dan moet je via de youtube app op je tv streamen. Om geluid te krijgen via de receiver zal je de tv via hdmi ARC aan moeten sluiten op je receiver.

Dan kun je ook filmpjes streamen vanaf je mobiel of tablet.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Alvast bedankt voor de reacties, al wat zaken geprobeerd.
B.v De HDMI kabel reeds geprobeerd, geluid goed maar het beeld gaat iedere 6-7 seconden uit. Welke instelling ik op de MBP ook gebruik. Alle beschikbare 2e-scherm formaten zijn zichtbaar, maar het is net of de tv/AVR iedere keer gaat synchroniseren. Van MBP direct naar TV geen probleem.

Tevens heb ik dan een kabel van 7 meters in de kamer nodig.

via TV heb ik iedere keer, althans 1 op 2, het probleem dat ik opnieuw moet inloggen en/of linken met de tv. Tevens, ben van het geluid via de tv-app > ARC niet zo gecharmeerd.

Ook de bediening van de TV-app waardeloos. Samsung nog geen jaar oud en al maanden geen update meer gezien. Heb ook een VU+ met youtube, maar is allemaal waardeloos kwa gebruik.
Hoopte dat er een java YT app rond zou waren om op de Denon te zetten. Voor zover ik ontdekt heb draait alles op de Denon onder Java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:16

SuBBaSS

-has Ryzen

Aangezien je een Macbook hebt en de receiver het blijkbaar aankan, kun je het ook via airplay proberen.

Dus even bluetooth op je macbook inschakelen, het instellen op je denon receiver en gewoon draadloos kijken.
http://manuals.denon.com/AVRX2300W/NA/EN/GFNFSYjfglxuxr.php

[ Voor 12% gewijzigd door SuBBaSS op 11-02-2017 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Dat werkt niet, ik heb dan alleen geluid.

Ook niet als ik via option een video kanaal instel.

Dat artikel verwijst naar muziek, ik zie via iTunes U ook geen beelden alleen geluid.

[ Voor 71% gewijzigd door Lord Anubis op 11-02-2017 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:06
Lord Anubis schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:24:
Alvast bedankt voor de reacties, al wat zaken geprobeerd.
B.v De HDMI kabel reeds geprobeerd, geluid goed maar het beeld gaat iedere 6-7 seconden uit. Welke instelling ik op de MBP ook gebruik. Alle beschikbare 2e-scherm formaten zijn zichtbaar, maar het is net of de tv/AVR iedere keer gaat synchroniseren. Van MBP direct naar TV geen probleem.
Probeer het eens met een andere kabel. Heb dergelijke problemen wel vaker gehad met een slechte kabel, ook dat één apparaat wel prima werkt en de andere niet...
Tevens heb ik dan een kabel van 7 meters in de kamer nodig.
Tja, je stelde in de openingspost nergens dat het draadloos moest...

Maar voor zover ik weet ondersteunt deze receiver geen draadloze video streaming, alleen audio. Correct me if I'm wrong. :)
via TV heb ik iedere keer, althans 1 op 2, het probleem dat ik opnieuw moet inloggen en/of linken met de tv. Tevens, ben van het geluid via de tv-app > ARC niet zo gecharmeerd.

Ook de bediening van de TV-app waardeloos. Samsung nog geen jaar oud en al maanden geen update meer gezien. Heb ook een VU+ met youtube, maar is allemaal waardeloos kwa gebruik.
Ik zie met je huidige apparatuur weinig andere opties.

Misschien ben je meer gecharmeerd van het gebruiksgemak van bijvoorbeeld een Google Chromecast of een Apple TV?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Xander schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:00:
[...]

Probeer het eens met een andere kabel. Heb dergelijke problemen wel vaker gehad met een slechte kabel, ook dat één apparaat wel prima werkt en de andere niet...

[...]

Tja, je stelde in de openingspost nergens dat het draadloos moest...

Maar voor zover ik weet ondersteunt deze receiver geen draadloze video streaming, alleen audio. Correct me if I'm wrong. :)

[...]

Ik zie met je huidige apparatuur weinig andere opties.

Misschien ben je meer gecharmeerd van het gebruiksgemak van bijvoorbeeld een Google Chromecast of een Apple TV?
toon volledige bericht
Dat heb ik nu inmiddels gedaan met 4 verschillende HDMI kabels, allen full 19pins bedraad. Bedankt voor de tip.

Tja, ik ben voor alle mogelijkheden thuis, maar liever draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik geloof dat geen enkele receiver een beeldprocessor heeft? / mediaplayer heeft ingebouwd?

Ik zou inderdaad voor n chromecast gaan. Goedkoopste oplossing, zeker gezien de eisen van ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:40

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Smithkj schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:46:
Ik geloof dat geen enkele receiver een beeldprocessor heeft? / mediaplayer heeft ingebouwd?

Ik zou inderdaad voor n chromecast gaan. Goedkoopste oplossing, zeker gezien de eisen van ts.
Dit ^^

Sluit een Chromecast aan, zet CEC aan voor die hdmi-poort en eventueel ook TV. Zodra je dan iets cast naar de Chromecast zal de TV en ik geloof zelfs, de versterker aangaan :+

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Merci beaucoup,
Ga dit bekijken, en vergelijken met een RaspberryPi en wat YT tooltjes.

Chromecast - Youtube m.b.v MBP
Apple TV Youtube en ITunesU - Zelfstandig werkend
Raspberry Pi - Youtube - Zelfstandig werkend

Toch nog steeds vreemd dat met gebruik van de MBP het TV beeld continue schakelt als de Denon er tussen zit, en zonder goed beeld geeft.
Pagina: 1