Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wat ga je met je laptop doen?
Werken, films & tv kijken. Af en toe modellen/simulaties runnen in Stata en Excel. Uiteraard ook Office. Eigenlijk dus de standaard multimedia vereisten :) . Expliciet de keuze voor een convertible gemaakt vanwege het feit dat ik af en toe TV kijk op mijn laptop. Daarnaast vind ik simpelweg een volledig integraal scherm mooier dan zwarte randen en dus ook reliëf.
Zou wel fijn zijn als de laptop 5 jaar mee kan gaan.

Wat is je budget?
€1000, maximaal €1100.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet echt. Hooguit één of twee keer per week.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Tot dusver heb ik twee modellen op het oog.
De Dell Inspiron 15 5000 2-in-1 in deze uitvoering:

CPU: i7 7500U
Werkgeheugen: 16GB
Opslag: 512GB SSD
GPU: Intel 620
Scherm: FHD IPS

voor €1098.

De HP Envy x630 15 aq115nd:

CPU: i5 7200U
Werkgeheugen: 8GB
Opslag: 128GB SSD + 1TB HDD
GPU: Intel 620
Scherm: FHD IPS

voor €999.

Ik heb gelezen dat sommige mensen het scherm van de Dell als "dull" ervaren vanwege het gebrek aan brightness en levendigheid. Voor mij is dit echter juist wel belangrijk aangezien ik ook af en toe TV kijk op mijn laptop. Weet iemand hier toevallig meer van? :)
Daarnaast heb ik over de HP nog niet zoveel kunnen lezen. Dit brengt mij meteen bij mijn volgende vraag: het lijkt wel alsof er voor 15" convertibles bij lange na niet dezelfde aandacht is als voor 13". Kan dit kloppen?
Zowel over de Dell als de HP is er niet veel geschreven terwijl er talloze recensies zijn over 13" convertibles.

Anywho, als jullie suggesties of tips hebben hoor ik die graag!

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-08 15:32
Ik had de dell insipiron gekocht, vanwege de betere prestaties en meer ram, een IPS scherm ziet over het algemeen er goed uit qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spectre all the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige minpuntje aan die Dells http://www.dell.com/nl/p/...-in-1-laptop/pd?ref=PD_OC is dat ze HDMI 1.4 hebben. Als de laptop 5 jaar zou moeten meegaan, dan is ie nu eigenlijk al verouderd. Want je kan er nu niet eens een 4k extern scherm of tv aanhangen @ 60Hz. Maar als je dat toch nooit gaat gebruiken...