Toon posts:

4K scherm resolutie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4k scherm gekocht, een AOC U2879VF. Nu heb ik deze aan mijn Mac Mini aangesloten (eind 2014 model) door middel van HDMI.

Wanneer ik de schermresolutie op 1920x1080 zet, ziet alles er super scherp uit, alleen kan ik de verversing op max 30 hertz zetten, waardoor het allemaal net iets trager lijkt te gaan.

Als ik de resolutie op 3840x2160 zet, staat er ook achter lage resolutie. Ik heb dan veel meer ruimte op mijn scherm, maar alles is echt piep klein. En ook daar is het hoogste 30 hertz.

Ooit heb ik op een Thunderbolt display gewerkt, is ook 27 inch en zelfde resolutie, daar was alles kleiner, maar niet zo klein als op mijn scherm. Ook leek dit soepeler te gaan.

Het beeldscherm heeft ook een displayport aansluiting. Zal het beter werken met een displayport naar thunderbird kabel? Of kan ik beter dit scherm inruilen en gaan voor een ander scherm?

Welke mac expert kan mij helpen? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:36
Sowieso een (mini) displayport kabel gebruiken, en schaling aanzetten.

HDMI gaat maar tot 30hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Mac mini uit 2014 zal 4k nooit op meer dan 30hz kunnen doen helaas. Ik neem aan dat die 1080 resolutie die je probeerde een retina resolutie is, gezien je zegt dat het superscherp is.

De 27" Thunderbolt was een 2560x1440 scherm, niet 3840x2160. Die kan de Mac mini wel op 60hz draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net een display naar mini display kabel binnen gekregen, en ook dan is het hoogste 30 hertz.

Hoe doen jullie dit met 4k schermen? Is toch allemaal zo klein dat het niet fijn werkt als je een resolutie van 3840x2160 gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:22
Resolutie in OSX is relatief.

Wat je instelt is namelijk je werkruimte. Niet de hardware resolutie van het scherm zoals dat in windows wel gebeurt. Os X heeft de wel goed gescheiden waardoor scaling een eitje is.

Een mac mini gaat echter niet verder dan 4K 30Hz als ik het goed lees: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stuur het scherm terug. Iemand een aanrader voor een nieuwe? Liefst dan een resolutie van 2560x1440 en 27 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns rond in de Pricewatch. Kun je filteren op de kenmerken die je wilt, en de ervaringen van andere Tweakers lezen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt waarschijnlijk de PHILIPS BRILLIANCE BDM3270QP2. Dit is een 32 inch monitor met een resolutie van 2560x1440. Verder heb ik ook nog een 1080p scherm. Kan mijn Mac Mini deze beide schermen gebruiken op 60 Hertz?
Pagina: 1