Advies rearspeakers / nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Beste tweakers,

Over een kleine twee maanden verhuis ik van mijn appartement naar een koophuis. Omdat de ruimte enigszins veranderd, heb ik een aantal vragen over mijn huidige audiosetup. Een 5.1 setup waar ik sinds de aanschaf zeer tevreden over ben.

Gebruik:
50% films/series, 50% muziek

Huidige audiosetup:
Receiver: Denon X-2000
4x boekenplankspeakers: Boston Acoustics A 25
Center: Boston Acoustics A 225C
Sub: Boston Acoustics ASW 250

Vragen:
1. In het nieuwe huis hebben we wellicht geen ruimte voor de rear-speakers. Zulke ‘grote’ staan niet mooi. Ook met een hoekbank is één hoek al bezit en lastig een speaker te plaatsen. Zijn er kleinere speakers die wellicht aan de muur kunnen of met een smal statief en toch het kwaliteitsniveau van de A25’s kunnen halen?

2. Wellicht heb ik nog budget om mijn huidige installatie te upgraden. Waar kan ik dan aan denken?
- Een andere receiver?
- Andere frontspeakers/center? Doordat de sub naast de tv-meubel staat, is er geen ruimte voor zuilspeakers. Ik ben dus aangewezen op boekenplank of de sub moet eruit (of echt een andere plek zoeken).
- Aan welke speakers moet ik dan denken? Ik vind de Dali’s erg mooi maar hoeveel is de winst ten opzichte van de Boston Acoustics?
- Aan welk budget moet ik dan denken

Ik wil ook nog naar HIFI Klubben om me te laten adviseren over deze kwesties. Ik geniet nog volop van de huidige set dus heb zeker geen haast om iets nieuws aan te schaffen.

Wellicht hebben jullie antwoorden op mijn vragen, tips of ideeën.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Dali heeft de fazon, kleine speakers met toch een behoorlijk bereik. Wellicht een leuke optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb tangent EVO4 tjes aan de muur hangen als surround.

Afbeeldingslocatie: https://www.son-video.com/images/static/Rayons/Hifi/Enceintes/Tangent/EVO/EVO_BC.jpg

Is voor surround effecten in films echt perfect. Ik zou ze niet net zo goed willen noemen als fullrange speakers, maar voor waarvoor ik ze gebruik vind ik het perfect.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp