Advies kleuren laserprinter

Pagina: 1
Acties:

• DannyvdM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 23:27
Ik zoek een?
Kleurenlaserprinter. De printer zal 200-500 vel per dag uitprinten. Dit zijn voornamelijk pakbonnen, dus weinig kleur, maar veel zwart. Automatisch dubbelzijdig printen is een must.

De uitdaging voor de printer is echter niet het aantal vel dat geprint wordt, maar de opwarmtijd. Ongeveer iedere 3 minuten worden er 1 a 2 velletjes dubbelzijdig geprint. Meestal houdt een laserprinter zichzelf 30-60 seconden warm en zal deze moeten opwarmen als hij weer gebruikt wordt. Ik zoek eigenlijk een printer waarbij ik deze tijd zelf kan instellen.

Wat is je budget?
Ongeveer €400,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Brother heeft een voorkeur, HP sowieso niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De printer zal in een warehouse staan, en daar zal het wel wat stoffiger zijn. Bij voorkeur de printer niet te groot, zodat hij net onder de tafel past.

Wat heb je zelf gevonden?
Eigenlijk zie ik nergens een daadwerkelijke opwarmtijd erbij staan, of hoe lang de printer ook daadwerkelijk De printer die ik als voorkeur zelf had was redelijk goedkoop, maar als ik iedere keer 30 seconden moet wachten voor het printje eruit komt rollen, kan ik beter een inkjet printer nemen. Deze ervaring is wel van een tijdje terug, dus het kan zijn dat dit inmiddels is veranderd. Momenteel wordt er niet zoveel geprint, maar uiteindelijk is dit toch wel wenselijk.

Voorkeur: pricewatch: Brother HL-L8250CDN

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:57
Heb je ook al gekeken naar inkjets met ik tanks of laserprinters van bijvoorbeeld canon, xerox en kyocera.

Verder is het ook belangrijk om goed naar de prijs per pagina te kijken met deze printaantallen.

[ Voor 32% gewijzigd door dennisdennis12 op 11-02-2017 22:37 ]

• DannyvdM
Daarom ging de voorkeur ook uit naar laserprinters, daarvan is over het algemeen de prijs-per-pagina zeer goed. En in de Brother printers werken over het algemeen de imitatie-cartridges erg goed.

Bij de Canon-laserprinters heb ik tevens ook geen opwarmtijd of time-to-first-print zien staan. De Xerox laserprinters zijn over het algemeen zeer duur qua kosten per pagina uit ervaring, vooral gezien imitatie-cartridges daar niet in werken. Kyocera ben ik eigenlijk onbekend mee.

Inkjets met tanks ben ik wel in geïnteresseerd, deze printen over het algemeen zeer snel, dus hier ga ik mij zo eens even in verdiepen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:10
Ik heb zelf een Canon I-sensys 8230cn welke zonder dubbelzijdig is. Dit is dan wel eentje met scan functie. Er zijn van Canon zat dubbelzijdige varianten. Geen idee hoe het zit met opwarmtijd. Er is wel een instelbare standby en uitschakel tijd. Hij verbruikt 40W wanneer hij aan staat, waarbij ik zou denken dat hij zichzelf warm houdt.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12 16:15

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij zulke aantallen zou ik toch een printer met service contract overwegen, ik neem aan dat als deze printer zakelijk gebruikt wordt en een aantal dagen niet kunnen printen je dus geld gaat kosten.
Bij Xerox weet ik dat je dan per pagina betaald waar de toner al bij zit, geen idee of andere leveranciers ook zoiets kunnen leveren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-12 07:39
Ik ben sinds vorig jaar in het bezit van een Brother HL-3170CDW led printer en ik ben zeer tevreden. Er zaten alleen wat laf gevulde toner cartridges bijgeleverd, die waren dus vrij snel leeg. Na wat rondstruinen op internet een aanbieding gevonden voor een pakket toner cartridges strak geprijsd op 99 euro (2200 afdrukken/kleur). Ik vind de printer een net resultaat opleveren en ook nog eens een acceptabel geluidsniveau hebben.

Eenvoudig te installeren onder Windows 10 en MacOS, ingebouwde duplexer (een minimale eis alhier), snel en een redelijk formaat m.b.t. de omvang, De printer ondersteund Wifi en een bedrade aansluiting (100mbit), ik heb de Wifi optie niet gebruikt aangezien hier alles, m.u.v. van de telefoon en tablet, bedraad is. De eerste afdruk komt er naar mijn mening vrij snel uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Martijn-V4 op 12-02-2017 11:23 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:06

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Oki met hun led printers? Gebruikt ook een drum maar in de plaats van een laser led gebruiken ze "gewone" leds. Ha zoals Martijn hierboven al aanhaalde. Zelf heb ik den deze: productreview: Oki B401dn (44983655) review door Damic hij is nogal traag in het opstarten omdat ie meestal uit deep sleep komt.

Trouwens waarom een kleuren printer als je voornamelijk zwart gaat printen?

[ Voor 33% gewijzigd door Damic op 12-02-2017 11:44 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een kleurenlaser voor 500 pakbonnen per dag? Waar heb je die kleur dan voor nodig, imcidenteel omdat het leuk is :?
Pak een zwarte laser, niks meer nodig. Evt een losse kleurenlaser er naast. Servicecontract wil je idd, dat warehouse moet draaien dus die kunnen niet zonder. Of je moet een spare neerzetten.

Persoonlijk denk ik voor zoveel pakbonnen nog steeds aan een matrix. Geen opwarmtijd en ja, die zijn er nog.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DannyvdM
Een service-contract is eigenlijk zeer prijzig voor kleine printers, dit raad ikzelf alleen aan met grote multifunctionals. Als ik kijk naar de printer die ik als voorkeur had, kan ik er makkelijk 1 op voorraad houden, eveneens met een printer die rond de €400 euro kost. Er zijn toch 3 printers nodig.

Het moet een kleurenlaserprinter zijn i.v.m. de kleurbeleving richting de klant. Er zal voornamelijk zwart geprint worden, maar sommige elementen zijn dus gekleurd, evenals de gebruikte logo's. Helaas zit er te veel verschil tussen de verschillende pakbonnen om voorbedrukt papier te gebruiken.

De LED-suggestie vind ik eigenlijk een goede. Ik ga mij hier ook even in verdiepen.

• dennisdennis12
Je zou ook eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld de kyocera p6035 kleurenlaser.
of bijvoorbeeld de epson et4550 inktank printer.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:20
Met die hoeveelheden zou ik echt naar een wat grotere printer kijken met verschillende bakken met voorbedrukt papier. Kijk eens in je bedrijfsproces of je die variatie terug kunt brengen.

• DannyvdM
Het terugbrengen is al gebeurd inmiddels, er zijn 7 verschillende soorten op dit moment en dit gaan er op korte termijn 12 worden i.v.m. uitbreiding.

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-12 15:45
Ik print zelf bij lange na niet zoveel als jij, maar heb je al gekeken naar de hp M277dw?
Die heb ik zelf sinds kort en bevalt mij heel goed. Kan alles wat jij verlangt.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/441262;384378/

Zie nu pas dat je geen hp wilt. Dan valt ie dus af. Zal hem toch nog laten staan voor het geval je je bedenkt :)

[ Voor 34% gewijzigd door EvoII op 12-02-2017 12:52 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• DannyvdM
Grotendeels van de printers kunnen eigenlijk alles wat ik verlang.

- In kleur printen
- Veel printen
- Vaak printen.
- Dubbelzijdig printen

Maar hoe zit het met tijd tussen het printen in. Moet de printer eerst opwarmen? hoe lang duurt dat? Moet hij na 2-3 minuten niet geprint te hebben weer opwarmen?

Daarnaast heb ik met HP slechte ervaringen in een magazijn, deze gaan over het algemeen erg snel kapot als de omgeving wat stoffiger is naar mijn ervaring. In het kantoor staat er overigens wel een HP waar ik tevreden over ben.

• dennisdennis12
bij bijvoorbeeld de kyocera van mijn vorige post is de "time before first page" ongeveer 7 seconden (bron: website kyocera).

• The Eagle

The Eagle

DannyvdM schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:59:
Een service-contract is eigenlijk zeer prijzig voor kleine printers, dit raad ikzelf alleen aan met grote multifunctionals. Als ik kijk naar de printer die ik als voorkeur had, kan ik er makkelijk 1 op voorraad houden, eveneens met een printer die rond de €400 euro kost. Er zijn toch 3 printers nodig.
Je denkt verkeerd. Wat kost een servicecontract, wat kost een reserve printer op stock, wat kost het aan productieverlies per uur per uur als je niet kunt printen (warehouse staat stil?). Dat is je afweging. Niet de daarmee gemoeide kosten.
Het moet een kleurenlaserprinter zijn i.v.m. de kleurbeleving richting de klant. Er zal voornamelijk zwart geprint worden, maar sommige elementen zijn dus gekleurd, evenals de gebruikte logo's. Helaas zit er te veel verschil tussen de verschillende pakbonnen om voorbedrukt papier te gebruiken.
Snap ik, maar het slaat natuurlijk nergens op om daar niet in te standaardiseren en dus maar aan die ellendige kleurenprinter vast te zitten. Een boekhoudafdeling boeit die kleur echt niet, een magazijnmedewerker al helemaal niet. En verschillen in je pakbonnen..wtf. Zo'n ding heeft een aantal standaardelementen, wat kan er zo verschillend zijn aan die dingen? Als klant a graag een extra veld wil kun je dat bij klant b toch ook gratis en voor niks mee afdrukken? Of denk ik nu te kort door de bocht :?
De LED-suggestie vind ik eigenlijk een goede. Ik ga mij hier ook even in verdiepen.
Het blijft nog steeds klooien met toner ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DannyvdM
The Eagle schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Je denkt verkeerd. Wat kost een servicecontract, wat kost een reserve printer op stock, wat kost het aan productieverlies per uur per uur als je niet kunt printen (warehouse staat stil?). Dat is je afweging. Niet de daarmee gemoeide kosten.
Yes, exact. Vandaar ook de keuze van de reserve-printer op stock. Een printer vervangen door een interne IT-medewerker is over het algemeen sneller dan een externe partij die garandeert binnen 2 uur aanwezig te zijn.
Daarnaast is er altijd mogelijkheid om terug te vallen op een ander werkstation, er wordt niet altijd op vol capaciteit gedraaid namelijk.
Snap ik, maar het slaat natuurlijk nergens op om daar niet in te standaardiseren en dus maar aan die ellendige kleurenprinter vast te zitten. Een boekhoudafdeling boeit die kleur echt niet, een magazijnmedewerker al helemaal niet. En verschillen in je pakbonnen..wtf. Zo'n ding heeft een aantal standaardelementen, wat kan er zo verschillend zijn aan die dingen? Als klant a graag een extra veld wil kun je dat bij klant b toch ook gratis en voor niks mee afdrukken? Of denk ik nu te kort door de bocht :?
Zullen we er gewoon vanuit gaan dat hier al over nagedacht is? Sterker nog, dat is ook het geval, er is zelfs al actie op ondernomen.
Het blijft nog steeds klooien met toner ;)
Wanneer niet?

@DennisDennis12: Hartelijk dank, dat klinkt zeker goed. Ik ga vanavond weer even goed rondkijken.

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-12 19:10
Gezien de hoeveelheid die je print i.c.m. budget zou ik kiezen voor een zwart-wit printer. Bijvoorbeeld de Oki B432dn.

Printsnelheid: A4 40 ppm
Tijd tot eerste afdruk: ca. 4,5 seconden
Opwarmtijd: ca. 17,0 seconden vanaf opstarten
Vanuit spaarstand: ca. 5,0 seconden
Uitstellen spaarstand(pagina 198) tijd handmatig in te stellen tot wel 60 minuten.
Lade 1: 250 vellen van 80 g/m²
Belasting Max.: 80.000 pagina's per maand
Dubbelzijdig printen (automatisch)

Toner beschikbaar met extra hoge capaciteit van 12.000 pagina's. Dan zit je ook niet eindeloos de toners te wisselen.

Eventueel extra papierlade voor 530 extra a4tjes. Maar dan wordt hij misschien te hoog i.v.m. het bureau?

Edit: oh nu zie ik pas dat je echt een kleuren printer wilt. nvm :)

Wellicht is de Oki C532DN iets voor je?

Opwarmtijd: Ca. 27,0 seconden vanaf opstarten
Vanuit spaarstand: Ca. 28,0 seconden
Tijd tot eerste afdruk: Kleur: ca. 7,5 seconden, Zwart-wit: ca. 7,5 seconden
Afdruksnelheid: A4 30 ppm kleur, 30 ppm zwart-wit
Ook hierbij is spaarstand weer aan te passen.

[ Voor 18% gewijzigd door Theezakje op 12-02-2017 17:05 ]

• DannyvdM
Klinkt goed Gelgersma. Hartelijk dank! :)

• The Eagle

The Eagle

DannyvdM schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:34:
[...]

Yes, exact. Vandaar ook de keuze van de reserve-printer op stock. Een printer vervangen door een interne IT-medewerker is over het algemeen sneller dan een externe partij die garandeert binnen 2 uur aanwezig te zijn.
Daarnaast is er altijd mogelijkheid om terug te vallen op een ander werkstation, er wordt niet altijd op vol capaciteit gedraaid namelijk.

[...]

Zullen we er gewoon vanuit gaan dat hier al over nagedacht is? Sterker nog, dat is ook het geval, er is zelfs al actie op ondernomen.

[...]

Wanneer niet?

@DennisDennis12: Hartelijk dank, dat klinkt zeker goed. Ik ga vanavond weer even goed rondkijken.
Goed dat allemaal zegt, maar die aanname ga ik op GoT niet zomaar doen. Draai al lang genoeg meer om te weten dat techneuten die denkwijze vaker niet dan wel hanteren, en alleen naar de techniek en de kosten kijken. Wellicht hndig om het bolgende keer meteen te vermelden :)

• DannyvdM
Ik snap je denkwijze ook zeker wel, ik zie het ook vaak in mijn omgeving. Vond het in dit geval eigenlijk ook wel obvious, gezien de bedragen waar we over praten. Een multifunctional van minimaal €5000,- hou je namelijk niet zomaar op voorraad, maar met een printer van rond de €400,- kan dit zeer makkelijk.

En als ik heel eerlijk mag zijn, heb ik persoonlijk gezien ook wel iets tegen servicecontracten voor printers. Iets met lange looptijden en onmogelijk maken om van printer te veranderen tussendoor, terwijl de eisen veranderen. Dit heb ik al te veel mee mogen maken helaas, maar kan ook zijn omdat het kantoorpersoneel de keuze heeft gemaakt uiteindelijk :)
Pagina: 1