Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Solaredge 3000 Wave inverter icm microomvormer

Pagina: 1
Acties:

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Vraag, misschien heeft iemand dat hier al eens meegemaakt.

Ik heb mijn Oude Solaredge SE2200 omgewisseld voor een 3000 Wave inverter van Solaredge.

Gewoon kabels overgeprikt : De Wave inverter geeft een fout die ik nergens terug kan vinden : 18xC7

Niet alle micro inverters worden herkend door de nieuwe omvormer.

Ik heb een 11 tal 250 WP zonnepanelen op het dak liggen, waarvan 8 met P250 microinverter en 3 met een P300 microinverther, kan het hier aan liggen ? Op de oude SE2200 werkte alles naar behoren....

• mikeyverhoef
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:04
Ben iets verder nu, alle micro inverters worden gezien nu, hij geet nu een error 3x6A en de 18xC7 error, inverter remotely locked ? Wekt niets op.....Fault lampje brandt rood

Iemand :0)

[ Voor 5% gewijzigd door mikeyverhoef op 11-02-2017 15:59 ]

• waterpas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:58
Heel apart, ik krijg vandaag exact een jaar later als jou dezelfde foutmeldingen op een SE 3000 Wave omvormer :+

Ik heb hem zojuist gereset maar het is inmiddels donker, dus geen idee of hij weer werkt?

Hoe is dit bij jou afgelopen?

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
waterpas schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:14:
Heel apart, ik krijg vandaag exact een jaar later als jou dezelfde foutmeldingen op een SE 3000 Wave omvormer :+

Ik heb hem zojuist gereset maar het is inmiddels donker, dus geen idee of hij weer werkt?

Hoe is dit bij jou afgelopen?
Bij mij trad dit probleem ook op na een uitbreiding van mijn zonnepanelen set en een nieuwe HD Wave omvormer. Als ik het goed onthouden heb heeft SolarEdge de software van de oude power optimizers en update gegeven (op afstand) en daarna werkte het zonder problemen (inmiddels als weer bijna een jaar). Mijn advies is dus om even contact op te nemen met SolarEdge.

• waterpas
Ik heb sinds juni vorig jaar niets aan de installatie veranderd.
Ik hoop dat hij morgen weer gaat produceren anders neem ik inderdaad even contact op met SE.

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:18
mikeyverhoef schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:16:
Ben iets verder nu, alle micro inverters worden gezien nu, hij geet nu een error 3x6A en de 18xC7 error, inverter remotely locked ? Wekt niets op.....Fault lampje brandt rood

Iemand :0)
Ik neem aan dat je er ook een handleiding bij gekregen hebt..... :?
Of anders dan even downloaden op de SolarEdge website!
Uit de SE installatie handleiding:
3x6A
For info contact your installer
Omvormer op afstand vergrendeld. Neem contact op met uw installateur.

18xC
ARC_DETECTED
Raadpleeg Vlamboogdetectie en -onderbreking 26.

• waterpas
Vandaag weer storingsvrije productie :9

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:31

R-P

Is er een oplossing voor de 3x6A error?

Week geleden gedeelte zonnepanelen voorzien van een optimizer en een SE5000 aangesloten. Werkte als een trein.

Nu keek ik naar de opbrengst en miste in bijna 3000W: de oude, domme Eaton omvormer doet braaf zijn werk, de moderne SE laat het afweten op deze mooie dag.

Foutmelding 3x6A, volgens Google en iemand hierboven: "Omvormer op afstand vergrendeld. Neem contact op met uw installateur."

Best knap aangezien ik de omvormer en de panelen pas op de SE site wil aanmelden als ik alles heb omgebouwd naar SE en voorlopig dus nog geen UTP kabel heb ingeplugd of wifi wachtwoord heb ingevuld...
En aangezien ik het zelf installeer kan ik wel met de installateur gaan praten, maar dan kijken ze me zo vreemd aan in de supermarkt.

SE gebeld: stuur handtekening vorige site-eigenaar (= installateur) fysiek op, dan kunnen we hem vrijgeven. Vorige eigenaar (= gebruiker) heeft hem mij verkocht, dus beetje vreemd maar mogelijk nog wel te doen.
Ik heb er echter nog één (SE3680) waarvan de eigenaar al 4 keer heeft beloofd de aankoopbon op te sturen. Die heeft maar één maand gedraaid volgens de verkoper, maar SE zegt één jaar dus ik vermoed dat hij daarom steeds *vergeet* de bon op te sturen. Van hem info krijgen over de installateur lijkt me dan ook verspilde moeite.

Dus als er een work-around is, dan hoor ik dit graag!

EDIT:
Klant via Marktplaats had een SE3680 van me gekocht omdat hij heel erg omhoog zat (was voor mijn eigen gebruik bedoelt...). Deze heeft hij vrij kunnen laten geven en hij heeft met foto's van mijn serienummers als installateur bij SE gevraagd ook mijn omvormers vrij te geven en aan mijn adres te koppelen. De SE5000 werkt weer terwijl zijn verzoek nog 'pending' is. Ik blijf me afvragen of die dingen kunnen communiceren en weten waar ze zijn terwijl ze toch geen SIM-kaart of GPS hebben naar ik aanneem... Want als/wanneer die wordt vrijgegeven, hoe moet de omvormer dat dan weten???

[ Voor 23% gewijzigd door R-P op 07-06-2022 18:10 ]

• R-P

R-P

Inmiddels was de omvormer aan mijn adres gekoppeld en toch deed de 3x6A storing zich weer voor.

Via de chat gaf een SE medewerker aan dat de omvormer een update moest hebben (en dat hij die uit zou voeren). Ik heb gevraagd of de fout hiervandaan kwam of dat dit er los van stond, maar daar kreeg ik geen echt antwoord op.

Dus we zullen zien of de fout nu wegblijft.Zou wel fijn zijn als dat ding tijdens mijn vakantie gewoon door produceert.

• R-P

R-P

Weeeeer dezelfde fout. Ditmaal is na lang soebatten de fout gelegd bij het onjuist gekoppeld zijn van de omvormer op mijn account.

De oplossing van de 3x6A fout zou opgelost moeten worden door een overdrachtsformulier in te vullen voor de omvormer (had een bevriende installateur al eerder geregeld maar misschien niet correct???), maar dat kon niet voltooid worden omdat ik niet dezeflde email-adressen mocht gebruiken voor mijn installateurs account en mijn gebruikers-app. En schijnbaar mag dat niet o.i.d.

Nieuwe account aangemaakt met een ander emailadres maar ik zie door de bomen het bos niet meer. (En kan alle designer-ontwerpen waar ik in bezig was ook niet overzetten).

Inmiddels bijna op het punt aangekomen dat ik het hele Solar Edge van het dak wil flikkeren... Want schijnbaar weet de helpdesk ook niet waar sommige fouten vandaan komen en gokken ze maar wat. Binnenkort op vakantie met een omvormer die er te pas en te onpas mee ophoudt en alleen fysiek herstart kan worden. :(

• R-P

R-P

Vlak voor mijn vakantie (handig als ie dan doorwerkt zonder handmatig te moeten herstarten...) weer in de fout. Dit maal weer iemand die zei dat het in de instellingen van de omvormer zat. Sinds toen (maand geleden) geen error-melding meer geweest.
Werd me niet duidelijk WAT hij in de instellingen gewijzigd heeft maar hij bezwoer dat hij het duidelijk in de computer had bijgewerkt en bijvoorbeeld voor de volgende twee omvormers die ik bij ga plaatsen, eenzelfde fout dus makkelijk kan worden opgelost door teruglezen.
Pagina: 1