Is er een oplossing voor de 3x6A error?
Week geleden gedeelte zonnepanelen voorzien van een optimizer en een SE5000 aangesloten. Werkte als een trein.
Nu keek ik naar de opbrengst en miste in bijna 3000W: de oude, domme Eaton omvormer doet braaf zijn werk, de moderne SE laat het afweten op deze mooie dag.
Foutmelding 3x6A, volgens Google en iemand hierboven: "Omvormer op afstand vergrendeld. Neem contact op met uw installateur."
Best knap aangezien ik de omvormer en de panelen pas op de SE site wil aanmelden als ik
alles heb omgebouwd naar SE en voorlopig dus nog geen UTP kabel heb ingeplugd of wifi wachtwoord heb ingevuld...
En aangezien ik het zelf installeer kan ik wel met de installateur gaan praten, maar dan kijken ze me zo vreemd aan in de supermarkt.
SE gebeld: stuur handtekening vorige site-eigenaar (= installateur) fysiek op, dan kunnen we hem vrijgeven. Vorige eigenaar (= gebruiker) heeft hem mij verkocht, dus beetje vreemd maar mogelijk nog wel te doen.
Ik heb er echter nog één (SE3680) waarvan de eigenaar al 4 keer heeft beloofd de aankoopbon op te sturen. Die heeft maar één maand gedraaid volgens de verkoper, maar SE zegt één jaar dus ik vermoed dat hij daarom steeds *vergeet* de bon op te sturen. Van hem info krijgen over de installateur lijkt me dan ook verspilde moeite.
Dus als er een work-around is, dan hoor ik dit graag!
EDIT:
Klant via Marktplaats had een SE3680 van me gekocht omdat hij heel erg omhoog zat (was voor mijn eigen gebruik bedoelt...). Deze heeft hij vrij kunnen laten geven en hij heeft met foto's van mijn serienummers als installateur bij SE gevraagd ook mijn omvormers vrij te geven en aan mijn adres te koppelen. De SE5000 werkt weer terwijl zijn verzoek nog 'pending' is. Ik blijf me afvragen of die dingen kunnen communiceren en weten waar ze zijn terwijl ze toch geen SIM-kaart of GPS hebben naar ik aanneem... Want als/wanneer die wordt vrijgegeven, hoe moet de omvormer dat dan weten???
[
Voor 23% gewijzigd door
R-P op 07-06-2022 18:10
]