Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Zojuist een nieuwe Galaxy Tab S2 gekregen en daar wil ik graag een extra geheugenkaartje in doen van minimaal 128GB. Wat is nu een goede aankoop.
Wat ik heb begrepen moet ik gaan voor een MicroSDXC (ivm 128GB) en met een UHS aanduiding. Maar nu zie ik dat er tussen die UHS ook nog best grote verschillen zitten. Wat is nu wijsheid.

Wat ik voornamelijk ga doen met de tablet is wifi/internet, twitch, YouTube en films (720p/1080p) kijken. Dus geen hele spectaculaire dingen wat dat betreft.

Nu heb ik zelf deze kaartjes gevonden die volgens mij vergelijkbaar zijn. Maakt het verder nog heel veel uit of kan ik beter voor wat anders kiezen?
pricewatch: Samsung EVO Plus 128GB microSDXC Card + SD-adapter
pricewatch: Toshiba EXCERIA M302-EA
pricewatch: Sandisk Ultra MicroSDXC UHS-I 128GB + Adapter (Android)
pricewatch: Samsung Evo microSDXC 128GB + SD-adapter

Mbt prijs wil ik rond de 40 euro max zitten (mag iets meer als het echt veel beter is).

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 16:54
Als je enkel wat wilt browsen en video's kijken (want daar komt het op neer als ik het goed begrijp?) waarom ga je dan voor 128GB?

Als dat puur voor de opslag van video's is dan voldoet eigenlijk ieder UHS-I kaartje wel omdat je er enkel vanaf leest. Lezen gaat negen van de 10 keer sneller dan schrijven, en zelfs de goedkoopste kaarten redden de 10MB/s makkelijk (10MB/s is 80Mb/s, en dat is een hogere snelheid dan de gemiddelde bitrate van een Bluray, die hangen rond de 20Mbps met pieken naar net boven de 40Mbps).

Zelf ben ik een redelijke fan van Samsung qua SD kaarten in consumentenapparatuur, maar ook Sandisk is zonder meer goed. Lexar ook, maar die zie ik niet in jouw lijstje staan. Van alle kaarten die wél in je lijstje staan zeg ik, haal de goedkoopste. En als je in de omgeving van Duitsland woont kan het best lonen om even naar de dichtsbijzijnde Saturn te rijden en te kijken wat ze daar kosten, vaak zijn ze daar nog iets goedkoper. Maar of je dat er uithaalt door enkel daarvoor naar Duitsland te rijden, ik betwijfel het.

[ Voor 7% gewijzigd door Xudonax op 11-02-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Xudonax schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:32:
Als je enkel wat wilt browsen en video's kijken (want daar komt het op neer als ik het goed begrijp?) waarom ga je dan voor 128GB?

Als dat puur voor de opslag van video's is dan voldoet eigenlijk ieder UHS-I kaartje wel omdat je er enkel vanaf leest. Lezen gaat negen van de 10 keer sneller dan schrijven, en zelfs de goedkoopste kaarten redden de 10MB/s makkelijk (10MB/s is 80Mb/s, en dat is een hogere snelheid dan de gemiddelde bitrate van een Bluray, die hangen rond de 20Mbps met pieken naar net boven de 40Mbps).

Zelf ben ik een redelijke fan van Samsung qua SD kaarten in consumentenapparatuur, maar ook Sandisk is zonder meer goed. Lexar ook, maar die zie ik niet in jouw lijstje staan. Van alle kaarten die wél in je lijstje staan zeg ik, haal de goedkoopste. En als je in de omgeving van Duitsland woont kan het best lonen om even naar de dichtsbijzijnde Saturn te rijden en te kijken wat ze daar kosten, vaak zijn ze daar nog iets goedkoper. Maar of je dat er uithaalt door enkel daarvoor naar Duitsland te rijden, ik betwijfel het.
Het is inderdaad voornamelijk voor films en ze vloeiend laten afspelen. Eigenlijk wat je zegt zijn de kaartjes die ik heb gekozen gewoon overkill in mijn geval. Leuk als je veel en grote foto's maakt bijv maar voor mijn soort gebruik niet echt nodig.

Dan kom ik echter nog wel steeds uit op deze selectie categorie: Geheugenkaarten

De Toshiba en/of Samsung zijn dan wat betreft prima keuzes lijkt mij?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-07 16:54
thewizard2006 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Het is inderdaad voornamelijk voor films en ze vloeiend laten afspelen. Eigenlijk wat je zegt zijn de kaartjes die ik heb gekozen gewoon overkill in mijn geval. Leuk als je veel en grote foto's maakt bijv maar voor mijn soort gebruik niet echt nodig.
Inderdaad, echt puur nodig als je daadwerkelijk veel gaat schrijven.
thewizard2006 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:07:
Dan kom ik echter nog wel steeds uit op deze selectie categorie: Geheugenkaarten

De Toshiba en/of Samsung zijn dan wat betreft prima keuzes lijkt mij?
Ik heb geen ervaring met Toshiba kaartjes, Samsung wel en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Eigenlijk ook nog nooit veel problemen over gehoord, hoewel ik ze dan wel in mijn camera gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-07 22:44
Heb zelf een Samsung Evo in mn dashcam, zal ook voldoende zijn om video's te kijken op je S2
Pagina: 1