Map- en bestandsnamen inkorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884357

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil bestanden van onze Windows Server verhuizen naar OneDrive. Nu blijkt bij zo'n 1.000 bestanden het pad te lang te zijn. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik de paden van specifiek die bestanden kan aanpassen. Waarbij ik me voorstel dat het programma de langste naam van de map of het bestand aanpast en daarbij de eerste 5 en laatste 5 karakters gebruikt.
Weet iemand hier een programma voor? Er is budget om iets aan te schaffen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2008 R2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vergelijkbare programma's als: http://www.antp.be/software/renamer/download

Beste antwoord (via Anoniem: 884357 op 11-02-2017 13:27)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah, dan zal je inderdaad liever een script maken dan RSI krijgen.

Al zou ik het voor de zekerheid toch handmatig willen checken voorafgaand aan uitvoeren. Dus bijv. lijst met alleen de lange bestandsnamen inlezen in bijv. Excel en daar met een scriptje de langste naam zoeken en een wijzigingsvoorstel maken. (En checken of niet al eerder dezelfde directorynaam is gewijzigd). En de resulterende kolom als lijst renames doorvoeren vanaf de commandline.

-
Of met tooltje: Google suggereerde me http://www.rename-expert.com/start.aspx, maar ik heb er nul ervaring mee.

Natuurlijk in alle gevallen wel nog steeds vooraf checken dat de backups correct en volledig zijn.

Ik zal je topic overigens verplaatsen van het SWS- naar het CSA-subforum. Het gaat om een server, maar je bent eigenlijk op zoek naar een eenmalig te draaien client tool. En: welkom op GoT!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Heb je geen programma voor nodig. Misschien is er iemand die even een scriptje wil schrijven (een stuk of 6 regels zal genoeg zijn). #batch-power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

1000, met waarschijnlijk vaak een bovenliggende directory aanpassen resulteert in vele paden die kort genoeg worden?

Advies: doe het met de hand o.b.v. een lijstuitdraai (naar txt / xlsx). Dat lijkt me veiliger dan vertrouwen op een algemene regel. Als wel een script, en inderdaad moet het met Powershell of evt batch te doen zijn, dan wel controles inbouwen zodat er geen dubbeling komt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884357

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:29:
1000, met waarschijnlijk vaak een bovenliggende directory aanpassen resulteert in vele paden die kort genoeg worden?
Nee, juist niet. Vaak de laatste map / bestandnaam. De onderliggende directorys zijn juist kort.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ah, dan zal je inderdaad liever een script maken dan RSI krijgen.

Al zou ik het voor de zekerheid toch handmatig willen checken voorafgaand aan uitvoeren. Dus bijv. lijst met alleen de lange bestandsnamen inlezen in bijv. Excel en daar met een scriptje de langste naam zoeken en een wijzigingsvoorstel maken. (En checken of niet al eerder dezelfde directorynaam is gewijzigd). En de resulterende kolom als lijst renames doorvoeren vanaf de commandline.

-
Of met tooltje: Google suggereerde me http://www.rename-expert.com/start.aspx, maar ik heb er nul ervaring mee.

Natuurlijk in alle gevallen wel nog steeds vooraf checken dat de backups correct en volledig zijn.

Ik zal je topic overigens verplaatsen van het SWS- naar het CSA-subforum. Het gaat om een server, maar je bent eigenlijk op zoek naar een eenmalig te draaien client tool. En: welkom op GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Met de search en bulk rename functies in Total Commander, en 1000 vergelijkbare rename tools, is dat vrij simpel. En je mag het 30 dagen gratis gebruiken. Ik vraag me wel af of het nog begrijpelijke bestandsnamen oplevert.
Pagina: 1