Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_N
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
In mijn vaste windows 10 computer komt er geregeld een pop up of de locatie gebruikt mag worden.
Dat mag van mij, maar de locatie waar dat ding staat klopt helemaal niet met wat windows denkt.
Kan ik dit gewoon ergens ingeven op welke gps coordinaten mijn pc staat? hij verhuist nooit. daar is hij veel te zwaar voor en er zit geen gps in.
...
Er staat windows 10 op de pc
...
via google kom ik allen dingen tegen over bestands locatie en zo. schiet niet op.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-03 09:59
Je zou het handmatig kunnen instellen (instellingen-->privacy), daarna even rebooten om te controleren of het opgeslagen blijft :)
EDIT: totaal onrelevante reactie van me, ik las je bericht verkeerd, sorry _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Pearx op 11-02-2017 10:55 . Reden: verkeerde reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_N
Pearx schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:53:
Je zou het handmatig kunnen instellen (instellingen-->privacy), daarna even rebooten om te controleren of het opgeslagen blijft :)
EDIT: totaal onrelevante reactie van me, ik las je bericht verkeerd, sorry _/-\o_
Op die plaats kan ik toch alleen maar instellen of mijn locatie wel of niet gebruikt mag worden.
Ik vind daar niks over het instellen van de fysieke locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb locatiebepaling uitgeschakeld dus kan het niet testen, maar er er op de pagina voor in/uitschakelen vd locatie toch ook een 'set default'? Al wordt die mogelijk overruled als Windows o.b.v. je IP-adres denkt een betere fix te hebben.. Die fix komt overigens niet alleen van IP, maar indien beschikbaar ook wifi netwerken, bluetooth, GSM-/4G-torens, etc.

Ook: heb je het over de OS-functionaliteit (die vast ook door Edge wordt gebruikt), of over een specifieke browser? In dat laatste geval kan je de GPS locatie via addons aanpassen. Al weet ik niet of en welke addons zoals https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/geolocater/ werken. Dat zou je moeten uitproberen. (In een testomgeving, natuurlijk ;) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25

r44

(instellingen-->tijd en Taal heb je daar wat aan?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_N
F_J_K schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:20:
Ik heb locatiebepaling uitgeschakeld dus kan het niet testen, maar er er op de pagina voor in/uitschakelen vd locatie toch ook een 'set default'? Al wordt die mogelijk overruled als Windows o.b.v. je IP-adres denkt een betere fix te hebben.. Die fix komt overigens niet alleen van IP, maar indien beschikbaar ook wifi netwerken, bluetooth, GSM-/4G-torens, etc.

Ook: heb je het over de OS-functionaliteit (die vast ook door Edge wordt gebruikt), of over een specifieke browser? In dat laatste geval kan je de GPS locatie via addons aanpassen. Al weet ik niet of en welke addons zoals https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/geolocater/ werken. Dat zou je moeten uitproberen. (In een testomgeving, natuurlijk ;) )
Ik gebruik idd veel firefox. Gelocator zou in theorie wel moeten kunnen, als het zou werken, wat het dus niet doet.
Ik heb location guard geinstaleerd als addon en hier fixed location aangezet.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/location-guard/
dit werkt.
Bedankt voor de tip d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Instellingen/Privacy/Locatie/Standaardlocatie, kun je ook nog kiezen welke apps wel en welke niet, locatie bij benadering, geofencing. Zeker de moeite waard als je locatiegegevens verzend.
Pagina: 1