Vraag

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik heb sinds vrijdag een Iiyama 40" 4k monitor en wilde hem uit testen met wat 4k video bestanden.
Echter heb ik veel last van artifacts en haperingen in het beeld.

Ik heb Plex geprobeerd wil de video helemaal niet afspelen, VLC speelt wel maar met haperingen en veel artifacts en Kodi speelt wel maar niet op een vloeiende framerate.

Ik heb een intel 4770K met 16gb geheugen en een gtx1080 op windows 10.
De video's zijn 10bit HEVC bestanden.

Kan iemand mij in de goede richting wijzen waar het probleem kan liggen?

Alvast bedankt
Kevin Karremans

Beste antwoord (via kkarremans op 11-02-2017 10:57)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dan moet je Media player classic eens proberen, die speelt het meeste wel goed af.

https://mpc-hc.org/

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:16
Windows clean installen en de allernieuwste drivers ophalen voor al je onderdelen is het makkelijkste,
Als het dan nog hapert, kan je eens kijken naar je ram en videokaart.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • Beste antwoord

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dan moet je Media player classic eens proberen, die speelt het meeste wel goed af.

https://mpc-hc.org/

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-01 16:16

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

GPU-Z downloaden en bij sensors controleren of er hardwareversnelling wordt gebruikt. Indien nee, dan LAV-filters installeren.

You only live once, so live to the max's

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem als jij Kkarremans. Ik denk dat het probleem hem zit in de 10-bit kleurweergave van deze bestanden. Wanneer je in NVIDIA-configuratie scherm op resolutie wijzigen klikt, dan zie je daar dat kleurdiepte uitvoer maximaal 8 bits is. Ik denk dat het hierdoor komt dat we de films niet goed kunnen afspelen.