Schoenen bij Inbouwapparatuur-fagor? Scam?

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een paar schoenen en stuit ineens op de volgende site:
http://www.inbouwapparatu...inatie-10039108647/p_428/

Dat lijkt me te mooi om waar te zijn. Fagor
is een merk keukeninbouwapparatuur. Failliet sinds 2014 blijkbaar.

Maar als ik google op fagor met schoenen kom ik ook weer op dezelfde site met heel veel schoenen tegen een erg lage prijs. Ik heb ook gezocht op wat andere termen: kleding, meubels elektronica. Maar alleen schoenen geeft resultaat.

Het is een vertaalde website maar wel op een .nl adres.

Het is zo'n vreemde specifieke doelgroep. TV's, iPhones etc. Zou meer opleveren als scam lijkt me?
Ik snap het even niet. Wat zit hierachter?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat denk je zelf?

Geen keurmerk te vinden
Slecht vertaald
Geen algemene voorwaarden
Merknaam dat faiiet is

Snel wegkijken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:52
Zal wel zijn gekaapt om de argeloze schoenenkoper een loer te draaien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Al een nep bestelling gedaan?

Dit gaat ze duidelijk om CC gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:16
Vreemd dat er met zoveel moeite een uitvoerige maattabel in gezet is. Maar als ik bij sportschoenen zie dat er Adidas Superstars met 50% worden aangeboden geloof ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Verzendingen hebben standaard langere levertijd, dus mensen zullen niet snel klagen als ze iets nog niet geleverd hebben gekregen.
De verzendkosten van 19 euro zijn ook fors, maar bij een bestelling van meer dan 200 euro is het wel gratis...

Overigens zeer slecht vertaald inderdaad. Het Engelse woord "Home" onderdaan de pagina is vertaald naar "Huis". :)

[ Voor 3% gewijzigd door Onbekend op 11-02-2017 10:16 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nee, tuurlijk geen bestelling gedaan. Maar het intrigeert me hoe en waarom dit in elkaar steekt. De meest specifieke schoenen staan erop. Wat ik zeg, TV's of iPhones zou meer opleveren lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nichtje van mij had met een creditcard een paar Adidas schoenen gekocht op een site die een paar maand daarvoor nog van een advocaten kantoor was.
Daar kwam ze later pas achter dus ze was lichtelijk in paniek, credit card laten blokkeren etc.

Maar na 5 week had ze dus wel gewoon een pakketje met schoenen binnen, wel namaak :)

Dus het hoeft niet perse een scam te zijn om jouw creditcard gegevens te krijgen, denk eerder dat ze gewoon namaak verkopen.

Eind vorig jaar had ik een nieuwsbericht gelezen dat er honderden van dit soort namaak sites uit de lucht waren gehaald, deze hebben ze blijkbaar gemist of is opnieuw opgezet.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ervaringen-topics over specifieke webshops zijn niet de bedoeling op Tweakers. Hier zet ik dan ook een slotje op. Je kan eventueel nog wel Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie nalezen voor wat bruikbare tips.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.