ik heb een nieuwe macbook pro (januari) en heb problemen met het toetsenbord. Sommige toetsen reageren af den toe niet, momenteel is het de spatietoets die regelmatig niet reageert met als gevolg een tekst zonder spaties. Het probleem komt vooral voor aan de linkerkant van de spatiebalk maar ook weet niet altijd. Heel irritant. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
http://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/ < Even afspraak maken bij de onderste optie, en dan kiezen voor Genius Bar.
Dank voor jullie reactie, was dat ook al van plan maar ik vroeg me af of andere gebruikers dit probleem herkennen. Bij mij wordt het steeds erger, in het begin dacht ik dat typefouten kwamen door wennen aan het toetsenbord maar ik merk nu dat het dat niet is.
Heb je wel het idee dat je de toetsen nog kunt indrukken? Ik heb er ook wel eens last van, maar goed uitblazen met perslucht lost het meestal op (kruimeltje oid onder een toets).
Groot nadeel van dit toetsenbord...
Ik heb ook dat de onderkant van de linkerkant van de spatiebalk niet altijd goed reageert. Perslucht lijkt niet te helpen. Mijn enter-toets klikt ook heel anders dan de andere toetsen en heeft weinig gevoel. Ik heb een 15-inch MacBook Pro met Touch Bar.
herkenbaar, hier ook ellende met het toetsenbord. het lijkt er op dat er iets onder het toetsenbord zit. maar hoe ga je daar met perslucht onder komen ?
in heb voornamelijk last met de tilde toets (op US versie, dus links boven) en de linker command key heeft het ook eens gehad, maar die functioneert nu wel weer braaf.
ik trap 'm zodra ik tijd heb wel een keer richting de "Genius Bar"
maar het komt meer voor.
in heb voornamelijk last met de tilde toets (op US versie, dus links boven) en de linker command key heeft het ook eens gehad, maar die functioneert nu wel weer braaf.
ik trap 'm zodra ik tijd heb wel een keer richting de "Genius Bar"
maar het komt meer voor.
Hier ook op een MacBook Pro 2016 met Touch Bar. Ik had een toetsenbord waar na verloop van tijd de 'n' toets soms twee keer aansloeg of helemaal niet meer werkte. Ingestuurd voor reparatie. Maandag wordt een compleet nieuw exemplaar bij me afgeleverd.
De topcase vervangen was is eerst het idee, maar die is tot maart sowieso nergens leverbaar.
De topcase vervangen was is eerst het idee, maar die is tot maart sowieso nergens leverbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 11-02-2017 13:24 ]
Ik heb hetzelfde probleem. Ben in het bezit van de 15". Spatiebalk is ook niet naar wens, linkerkant.
Ik ben gisteren bij de Apple store langsgeweest. Omdat ik 'm niet bij Apple heb gekocht was omruilen niet mogelijk. Eventueel een nieuwe topcase was mogelijk, maar kreeg het advies om terug te gaan naar de verkopende partij, Centralpoint.
Ik hoop dat zij mij de mogelijkheid aanbieden om direct te ruilen voor een ander exemplaar. Ik kan echt niet zonder. Ik ben bang dat zij zeggen, stuur maar op, dan sturen wij 'm naar Apple.
Ik kan er ook voor kiezen om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik heb mijn MacBook namelijk nog maar 1 week. Ik zou 'm dan gewoon opnieuw kunnen bestellen. Helaas ga ik dan meer betalen voor hetzelfde product. De prijs is inmiddels namelijk aangepast.
Ik heb trouwens ook problemen met mijn Trackpad en heb last van interface lag.
Ik ben gisteren bij de Apple store langsgeweest. Omdat ik 'm niet bij Apple heb gekocht was omruilen niet mogelijk. Eventueel een nieuwe topcase was mogelijk, maar kreeg het advies om terug te gaan naar de verkopende partij, Centralpoint.
Ik hoop dat zij mij de mogelijkheid aanbieden om direct te ruilen voor een ander exemplaar. Ik kan echt niet zonder. Ik ben bang dat zij zeggen, stuur maar op, dan sturen wij 'm naar Apple.
Ik kan er ook voor kiezen om de koopovereenkomst te ontbinden. Ik heb mijn MacBook namelijk nog maar 1 week. Ik zou 'm dan gewoon opnieuw kunnen bestellen. Helaas ga ik dan meer betalen voor hetzelfde product. De prijs is inmiddels namelijk aangepast.
Ik heb trouwens ook problemen met mijn Trackpad en heb last van interface lag.
[ Voor 4% gewijzigd door 19George97 op 12-02-2017 14:57 ]
Het voelt inderdaad alsof de toets niet goed in te drukken is, aan de zijkant maar het verschil is erg subtiel met dit toetsenbord.rvinke schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:59:
Heb je wel het idee dat je de toetsen nog kunt indrukken? Ik heb er ook wel eens last van, maar goed uitblazen met perslucht lost het meestal op (kruimeltje oid onder een toets).
Dank nogmaals voor de reacties, ik ga een afspraak maken met de genius bar en met deze info sta ik wat 'sterker'. Mijn ervaring bij apple is dat als je een van de eerste bent die tegen een probleem aanloopt je snel met een kluitje in het riet gestuurd wordt. Als een probleem eenmaal erkend is dan zijn ze wel snel en goed in het bieden van een oplossing.
Edit: de hele week niet mogelijk om een afspraak te plannen in Amsterdam, ze zitten vol
[ Voor 5% gewijzigd door astridhq op 13-02-2017 09:40 ]
Heb 3 MacBooks moeten inleveren vanwege kapotte spatie, toets die dubbel aansloeg, etc. Nu soms een toets die niet goed 'klikt' maar dan sla k er 100x hard op en doet ie het weer.
Toetsenbord typt fijn maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk. Apple care nemen!!
Toetsenbord typt fijn maar de kwaliteit is echt verschrikkelijk. Apple care nemen!!
Hier is de nieuwe, vervangende MacBook binnen. Probleem opgelost. Ik had de mazzel dat ik 'm bij Apple had gekocht. Teruggaan naar de verkopende partij heb ik dus gedaan. Want dat is, jawel... Apple
Bedrijfsmatig ook bij ons. 7 stuks MacBook Pro 2016, bij allen is het keyboard (of meer ?) vervangen en binnenkort gaan weer 4 ter reparatie waarvan 2 al eerder waren gerepareerd.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb het ook gehad met mijn Macbook non-tb 2016, in mijn geval met de F toetst. Precies het midden indrukken werkte goed maar alles daaromheen niet. Een paar keer wat harder aangeslagen en toen was het ook direct weg, niet meer teruggekomen.
Wel apart dat ik hier zoveel reacties zie van dezelfde problemen
Mwah, Apple staat hier wel bekend om. Ik verwacht dat er over ca. 3 jaar een 'aanvullend reparatieprogramma' komt en dat ze dan dezelfde brakke keyboards erin zetten tot ook dit programma voorbij isElectromonkey schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:04:
...
Ja nou is het natuurlijk logisch dat je alleen de slechte verhalen hoort in dit geval. Ik heb echt veel Apple hardware gehad (nog steeds eigenlijk) en het gevoel van kwaliteit wordt met elke generatie minder.rvanpruissen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Mwah, Apple staat hier wel bekend om. Ik verwacht dat er over ca. 3 jaar een 'aanvullend reparatieprogramma' komt en dat ze dan dezelfde brakke keyboards erin zetten tot ook dit programma voorbij is
Anoniem: 887303
Beste mensen!
Ik ben zelf voor dit probleem al bij de apple store geweest...en ze hebben mijn macbook pro 2016 omgeruild voor een nieuwe. Nu heb ik het zelfde probleem...
mijn volgende toetsen werken niet of niet goed...
space bar (erg lastig typen kan ik je vertellen nu ik de spacebar 5x zo hard moet indrukken)
pijltjes toets naar rechts.
De ene toets klinkt dan ook scheller dan de ander en sommige klikken ineens weer terug, de ander blijft steken...
Heel irritant...ik denk zelf dat er echt een productiefout zit in het toetsenbord.
Succes met de problemen!
Ik ben zelf voor dit probleem al bij de apple store geweest...en ze hebben mijn macbook pro 2016 omgeruild voor een nieuwe. Nu heb ik het zelfde probleem...
mijn volgende toetsen werken niet of niet goed...
space bar (erg lastig typen kan ik je vertellen nu ik de spacebar 5x zo hard moet indrukken)
pijltjes toets naar rechts.
De ene toets klinkt dan ook scheller dan de ander en sommige klikken ineens weer terug, de ander blijft steken...
Heel irritant...ik denk zelf dat er echt een productiefout zit in het toetsenbord.
Succes met de problemen!
Het is ook apart dat iets simpels als een toetsenbord dit soort problemen moet geven. Hoop zelf dat ik geen gedoe heb ermee want heb een CTO en wil die eigenlijk niet meteen bij Harmony neerleggen 😅
Mijn spatiebalk is ook kapot gegaan. Zat ineens helemaal vast en toen ik hem weer goed probeerde te drukken brak de hinge af. Resultaat: hele spatiebalk ligt eraf (foto). Ingeleverd bij de Apple Store vanochtend en top case moet vervangen worden. Helaas komt mijn MacBook Pro uit Nederland en woon ik in Dubai, dus de Apple Store hier had geen NLD topcase op voorraad en moest dus besteld worden. Een andere topcase was helaas geen optie, dus kan ik 6-10 werkdagen wachten op reparatie. Medewerker zei al dat het toetsenbord al bij meer mensen kapot is gegaan... Heb een soortgelijk probleem eerder ook al op mijn MacBook 12" uit 2015 gehad. Daar moest ook de topcase van vervangen worden omdat een aantal toetsen het niet deden. Had gehoopt dat Apple het bij de nieuwe MacBook Pro had opgelost, maar helaas.
Inmiddels ook hier een MacBook Pro 15 inch late 2016. Tot nu toe lijken alle toetsen het goed te doen, maar merk bij het indrukken van de entertoets dat deze wat minder feedback geeft dan andere toetsen. Ook het geluid is anders dan de overige toetsen. Heel apart.
Eigenlijk niet direct last van, maar je merkt gewoon dat er iets niet helemaal lekker zit.
Eigenlijk niet direct last van, maar je merkt gewoon dat er iets niet helemaal lekker zit.
Have you tried turning it off and on again?
Anoniem: 927101
Bij mijn macbook pro 13inch late 2016 hetzelfde probleem.
4 toetsen doen het af en toe helemaal niet of gaan erg moeilijk. Vooral de spatiebalk. Links deed hij het heel slecht en na langtypen had ik teksten zonder spaties.
Is inmiddels ter reparatie geweest. Na vervanging van het toetsenbord, nog steeds hetzelfde probleem met de spatiebalk.
Heb uiteindelijk een nieuwe meegekregen.
4 toetsen doen het af en toe helemaal niet of gaan erg moeilijk. Vooral de spatiebalk. Links deed hij het heel slecht en na langtypen had ik teksten zonder spaties.
Is inmiddels ter reparatie geweest. Na vervanging van het toetsenbord, nog steeds hetzelfde probleem met de spatiebalk.
Heb uiteindelijk een nieuwe meegekregen.
[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 927101 op 31-05-2017 16:49 ]
Ik heb sinds vandaag last van de spatiebalk die vast lijkt te zitten. Hij reageert wel als ik er op druk, maar er is nauwelijks sprake van feedback.
het is in eerste instantie vanzelf overgegaan, spacebar werkte weer goed en geen hangende toetsen meer, tot gister, nu doet de u het niet meer, alleen als ik die heel hard indruk. ik wacht een paar dagen af en anders toch echt maar weer een ritje amsterdam
Anoniem: 155716
Ik heb inmiddels de derde MacBook pro 2106 15"
Telkens moeten inruilen door de vele mancos
Ook deze derde heeft ze wederom: toesten die niet correct werken, zwart scherm met regelmaat, touchbar die vast zit.
Amac heeft wel twee keer geruild maar ik zit alsnog met een krakkemikkig apparaat van 3800€ in mijn maag.
Nu is er dan de 2017! Dat is natuurlijk omdat de 2016 een waardeloos apparaat is en niet anders, de 2016 was ook per direct niet meer te bestellen, allemaal heel afwijkend van normale gang van zaken bij Apple.
Nu stel ik voor om deze crappy MacBook te retourneren en mij te voorzien van een 2017.
Apparaat is nu net 2 maanden oud en wordt door mij niet gebruikt omdat het niet fijn werkt.
Telkens is er wel iets als je net lekker bezig bent, of een toets die niet werkt of een dood, zwart apparaat, of je touchbar die weigert. Das echt fijn werken en zeker als je eraan denkt hoeveel dat dan moet kosten.
Zit je dan met je premium apparaat! En ik maar twijfelen tussen deze en die hele mooie Dell laptop. Had ik er drie van kunnen kopen ! Slechte keuze hugo!
Ook deze derde heeft ze wederom: toesten die niet correct werken, zwart scherm met regelmaat, touchbar die vast zit.
Amac heeft wel twee keer geruild maar ik zit alsnog met een krakkemikkig apparaat van 3800€ in mijn maag.
Nu is er dan de 2017! Dat is natuurlijk omdat de 2016 een waardeloos apparaat is en niet anders, de 2016 was ook per direct niet meer te bestellen, allemaal heel afwijkend van normale gang van zaken bij Apple.
Nu stel ik voor om deze crappy MacBook te retourneren en mij te voorzien van een 2017.
Apparaat is nu net 2 maanden oud en wordt door mij niet gebruikt omdat het niet fijn werkt.
Telkens is er wel iets als je net lekker bezig bent, of een toets die niet werkt of een dood, zwart apparaat, of je touchbar die weigert. Das echt fijn werken en zeker als je eraan denkt hoeveel dat dan moet kosten.
Zit je dan met je premium apparaat! En ik maar twijfelen tussen deze en die hele mooie Dell laptop. Had ik er drie van kunnen kopen ! Slechte keuze hugo!
Irritant probleem lijkt me. Heb zelf geen macbook maar moet wel toegeven dat ik bij de "hosanna-presentatie" van het nieuwe toetsenbord met de butterfly-blabla (-om de laptop nog maar weer eens dunner te krijgen) geen goed gevoel had.
Natuurlijk moet en zal Apple dit fixen. Zuur voor degenen die niet direct via apple gekocht hebben!
Voor de getroffenen: evt. workaround is om bijv. een (usb) toetsenbord van een pc te gebruiken, dat zou moeten werken.
Natuurlijk moet en zal Apple dit fixen. Zuur voor degenen die niet direct via apple gekocht hebben!
Voor de getroffenen: evt. workaround is om bijv. een (usb) toetsenbord van een pc te gebruiken, dat zou moeten werken.
De normale gang van zaken bij Apple is juist dat de oude modellen niet meer verkocht worden of als iets goedkopere configuratie. Tot nu toe heb ik altijd een goed product gehad zonder enige fout whatsoever tenzij ik ze tweedehands kocht of na enige tijd na verkoop dat een ander er problemen mee kreeg.Anoniem: 155716 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:37:
Het lijkt er heel erg op dat ik zelf goed met mijn producten omga dusdanig dat het apparaat het ontzettend goed doet en dat een eerdere of latere eigenaar er iets minder mee omgaat of gewoon heel veel pech heeft. Zelf ook de 2016 MBP 13" TB gehad en vond het toetsenbord fenomenaal. Je moet alleen wennen dat je er wat zachter op "moet" typen. Ik denk dat dat het grootste probleem is om eerlijk te zijn. Er is ook een reden voor dat die dingen zo gruwelijk veel herrie maken.
En wat zegt aMac als je een 2017 model eist?Anoniem: 155716 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:37:
Op internet heb ik zelfs verhalen gelezen van mensen met een <2015 retina 15" die vanwege defecten (en het niet kunnen vervangen van deze onderdelen) zelfs een compleet nieuwe 2016/2017 met alles er op en eraan hebben gekregen. Dit is vooral wanneer met een high/custom-specced <2015 model heeft.
Jammer dat in dit soort gevallen weer blijkt dat Apple zelf toch echt wel betere service verleent dan hun premium resellers...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Precies het zelfde probleem, high end 15 inch gekocht, ben je net lekker bezig blijft er weer een toets hangen of je Touch Bar weigert, en dat voor €3300 euro!Anoniem: 155716 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:37:
Al een aantal ritjes naar de Amsterdam Apple store gemaakt, levert ook vrij weinig op.
Test je uitgebreid je MacBook in de winkel, ga je akkoord met het ontvangen van je mac kom je thuis hapert je toets direct weer!
Hier ook al sinds de aanschaf van een 13" BTO 2017 touchbar, toetsenbord problemen. Letters als 'h', 'n' slaan dubbel aan, en soms registreren de 'g' en 'b' bijna nooit. Ben al een keer naar de Genius Bar gegaan; kleine reparatie aangegaan. Maar de afgelopen weken weer zoveel problemen, dat ik opnieuw een afspraak heb gemaakt. Bij de Genius Bar's in Nederland helaas nergens ruimte (al >2 weken niet als ik kijk in ieder geval?). Dus nu maar naar een ander reparatiepunt ergens in Amsterdam.
Ik baal ontzettend dat een apparaat van >€2000.- gewoon niet betrouwbaar is. Helaas is een refund onmogelijk volgens Apple. Dus waarschijnlijk 2 jaar lang (consumentenrecht) elke 2 maanden langs een Apple Store voor reparaties...
(tip die Genius Bar de eerste keer gaf: soms kan het om vuil/stof gaan onder het toetsenbord, maar probeer dit niet weg te halen met perslucht. Met spuitbussen heb je altijd vocht dat meekomt, waardoor je uiteindelijk andere problemen kan veroorzaken...?)
Ik baal ontzettend dat een apparaat van >€2000.- gewoon niet betrouwbaar is. Helaas is een refund onmogelijk volgens Apple. Dus waarschijnlijk 2 jaar lang (consumentenrecht) elke 2 maanden langs een Apple Store voor reparaties...
(tip die Genius Bar de eerste keer gaf: soms kan het om vuil/stof gaan onder het toetsenbord, maar probeer dit niet weg te halen met perslucht. Met spuitbussen heb je altijd vocht dat meekomt, waardoor je uiteindelijk andere problemen kan veroorzaken...?)
Apart dat dit niet met perslucht mag, ik kreeg zojuist deze link:Saninl schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:11:
Hier ook al sinds de aanschaf van een 13" BTO 2017 touchbar, toetsenbord problemen. Letters als 'h', 'n' slaan dubbel aan, en soms registreren de 'g' en 'b' bijna nooit. Ben al een keer naar de Genius Bar gegaan; kleine reparatie aangegaan. Maar de afgelopen weken weer zoveel problemen, dat ik opnieuw een afspraak heb gemaakt. Bij de Genius Bar's in Nederland helaas nergens ruimte (al >2 weken niet als ik kijk in ieder geval?). Dus nu maar naar een ander reparatiepunt ergens in Amsterdam.
https://support.apple.com/nl-nl/HT205662
A life? Where can I download it??
Valt op zich wel mee, die dingen zijn gewoon weer 'op z'n apples' geconstrueerd.Electromonkey schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:04:
Ik heb het ook gehad met mijn Macbook non-tb 2016, in mijn geval met de F toetst. Precies het midden indrukken werkte goed maar alles daaromheen niet. Een paar keer wat harder aangeslagen en toen was het ook direct weg, niet meer teruggekomen.
Allemaal mooie blabla over dat butterfly-mechanisme tijdens de introductie (waarbij ik al voorsorteerde op issues) maar simpelweg een niet (goed) werkende toets vervangen is er niet bij.
Interessante video (van een imo. interessante kerel):
Kijk even rond 4:55 waar hij er eentje uit elkaar haalt en begrijp waarom ze meteen over die topcase (a ettelijke honderden euro's als je geen garantie meer hebt) beginnen of nu door de tekorten een nieuwe machine meegeven...
Ik wil graag even vermelden dat er een garantieprogramma bestaat voor de probleem-toetsenborden.
https://www.apple.com/nl/...-macbook-and-macbook-pro/
Ik heb mijn laptop deze week laten repararen bij de Apple store in Den Haag.
Het hield in mijn geval een nieuwe top-case in.
https://www.apple.com/nl/...-macbook-and-macbook-pro/
Ik heb mijn laptop deze week laten repararen bij de Apple store in Den Haag.
Het hield in mijn geval een nieuwe top-case in.
Pagina: 1