Hoihoi
Ik heb van een maatje een upgradesetje overgenomen, bestaande uit:
- P8P67 pro
- 4x4 gb corsair XMS geheugen
- Een i5 cpu (exacte model weet ik niet 1-2-3)
- HD6970
Daar hangt een harde schijf of 2 aan, een SSD, en een Coolermaster 750 of 1000W voeding (complete overkill, uit de tijd dat ik meer met hardware deed
) . Nu is het zo dat sinds ik dat setje heb ik regelmatig crashes heb: de voeding schakelt gewoon botweg uit (je hoort een relais afslaan) en de pc start weer op na een seconde of 5.
Dit gebeurt soms meteen in het OS (win10, maar ook onder win7 heb ik dit gedoe) , soms na 1 uur en soms compleet niet. Software lijkt wegens reinstall niet de reden te zijn.
Het geheugen is al vervangen, dit helpt niet.
BIOS defaults gereset, helpt ook niet.
Nu kan ik CPU en mobo niet goed los testen (heb geen andere 1155 hardware). De grafische kaart wellicht wel.
Ik ga niet uit van warmteproblemen, die zouden minder willekeurig moeten zijn qua timing... vers in het OS crashen bij cold boot, danwel 3 uur een veeleisend spelletje spelen maakt niet uit. Maar wat kan het wel zijn?
Iemand goede suggesties?
Ik heb van een maatje een upgradesetje overgenomen, bestaande uit:
- P8P67 pro
- 4x4 gb corsair XMS geheugen
- Een i5 cpu (exacte model weet ik niet 1-2-3)
- HD6970
Daar hangt een harde schijf of 2 aan, een SSD, en een Coolermaster 750 of 1000W voeding (complete overkill, uit de tijd dat ik meer met hardware deed
Dit gebeurt soms meteen in het OS (win10, maar ook onder win7 heb ik dit gedoe) , soms na 1 uur en soms compleet niet. Software lijkt wegens reinstall niet de reden te zijn.
Het geheugen is al vervangen, dit helpt niet.
BIOS defaults gereset, helpt ook niet.
Nu kan ik CPU en mobo niet goed los testen (heb geen andere 1155 hardware). De grafische kaart wellicht wel.
Ik ga niet uit van warmteproblemen, die zouden minder willekeurig moeten zijn qua timing... vers in het OS crashen bij cold boot, danwel 3 uur een veeleisend spelletje spelen maakt niet uit. Maar wat kan het wel zijn?
Iemand goede suggesties?
[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 11-02-2017 02:39 ]