Wifi ontvanger op desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06-2023
Dag allen,

Ik heb sinds kort mijn desktop staan op een locatie waar er enkel WIFI is, geen kabel. Mijn desktop heeft echter geen ingebouwde wifi ontvanger. Ik ben een tijdje geleden zo'n goedkope ontvanger gaan halen van D-Link (rond de €20) maar de helft van de tijd werkt dit enorm traag terwijl het wifi signaal wel sterk is (kan ik testen via laptop & smartphone).

Iemand een suggestie wat ik kan kopen opdat mijn wifi goed werkt op mijn desktop? Budget maakt niet echt uit, gewoon beste prijs/kwaliteit.

Overige informatie:

moederbord : Asus M5 A97 EVO R.2.0
router is cbn CH6643E

[ Voor 7% gewijzigd door Rubenslash op 11-02-2017 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 17:54
Budget maakt niet uit? Huur dan een aannemer die netjes een buis infreest en daar een netwerkkabel door trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
Nee, zo duur moet het ook niet worden, ik zei beste prijs/kwaliteit. Dit is veel te duur voor gewoon internet op mijn desktop terwijl ik ook mijn laptop & smartphone heb.

Dus om er dan toch een budget op te plakken, max 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Heb je wel een netwerkpoort op de PC?
Dan kun je ook een wifi bridge gebruiken als bv deze:
pricewatch: Ubiquiti AirGateway-LR

[ Voor 33% gewijzigd door Shaggie_NB op 11-02-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 12:12
Ik heb deze in gebruik en tot nu toe doet het prima.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-06 11:03
Je zou ook een PCI wifi kaart in je PC kunnen plaatsen

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als je wilt dat het goed werkt en blijft werken: uurtje kabel leggen en de komende twintig jaar blijft het goed werken.
Wifi hangt volledig af van hoe je huis gebouwd is, stoorzenders in de buurt, waar je AP en waar je desktop staan en of de buren ooit een babyfoon of ander apparaat gaan kopen wat je wifi gaat storen...
Het kan stabiel zijn, maar alleen als je zowel de adapter (desktop kant) en AP goed hebt, dus goede kwaliteit, goede positie en goede configuratie en zelfs dan hangt het nog af van tig externe factoren.

In het kort: hoe kunnen we je ooit adviseren welk wifi kaartje werkt als je niks vertelt over je situatie ;)
Welk moederbord (welke PCIe sloten zijn nog vrij bijvoorbeeld), welke AP, welke afstand etc.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RGAT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:02:
Wifi hangt volledig af van hoe je huis gebouwd is, stoorzenders in de buurt, waar je AP en waar je desktop staan en of de buren ooit een babyfoon of ander apparaat gaan kopen wat je wifi gaat storen...
Alle externe factoren hebben geen nadelige invloed op zijn laptop. Hij wil gewoon een soortgelijke ontvanger voor de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
stresstak schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:08:
[...]

Alle externe factoren hebben geen nadelige invloed op zijn laptop. Hij wil gewoon een soortgelijke ontvanger voor de desktop.
Dan nog is het leuk om te weten of hij 5Ghz heeft of niet en dus wat voor adapter mogelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
Klopt, het signaal is perfect op de locatie van mijn desktop. Ik gebruik momenteel het volgende ding: https://www.bol.com/nl/p/...64046924-1003004007771174

Met momenten werkt dit perfect maar op andere momenten heel traag.

Moederbord informatie etc moet ik eens opzoeken..Maar zo'n USB adapter is zeker een mogelijkheid als er bestaan die wel vlot werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash

Ik lees hier een aantal suggesties zoals wifi bridge, pci wifi kaart. Werken deze opties op dit moederbord? Wat is wellicht het beste dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Rubenslash schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:21:

Ik lees hier een aantal suggesties zoals wifi bridge, pci wifi kaart. Werken deze opties op dit moederbord? Wat is wellicht het beste dan?
Geef eerst eens antwoord op de volgende vragen:
  • Heb je een netwerk-poort (zo'n ding waar je een netwerk kabel in kunt doen..)?
  • Wat gebruik je voor router?
  • Staat je PC ver van je router af, zitten er muren tussen (ivm 5Ghz)?

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggie_NB op 11-02-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
1/ Netwerkpoort: Ja heb ik.
2/ router is cbn CH6643E
3/ router staat beneden, pc boven. Dus ja, er zitten muren tussen. Ik schat in afstand zo'n 10-12 meter. Dit huis is trouwens niet mijn eigendom dus het is geen optie om zomaar kabels te trekken doorheen de muren.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Rubenslash schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:12:
1/ Netwerkpoort: Ja heb ik.
2/ router is cbn CH6643E
3/ router staat beneden, pc boven. Dus ja, er zitten muren tussen. Ik schat in afstand zo'n 10-12 meter. Dit huis is trouwens niet mijn eigendom dus het is geen optie om zomaar kabels te trekken doorheen de muren.

Bedankt voor de hulp
Ik zou gaan voor een powerline setje en die via een netwerkkabel aansluiten op je PC en router.
zoals bijv: https://www.wifimedia.eu/...-500-duo-starter-kit.html

Andere mogelijkheden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Ik zou gaan voor een powerline setje en die via een netwerkkabel aansluiten op je PC en router.
zoals bijv: https://www.wifimedia.eu/...-500-duo-starter-kit.html

Andere mogelijkheden:
Ik zou sowieso niet voor Powerline gaan als wifi op andere apparaten daar wel werkt.
Verder heeft de USB stick die TS nu heeft al een verlengkabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
RGAT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:19:
[...]
Ik zou sowieso niet voor Powerline gaan als wifi op andere apparaten daar wel werkt.
Ik zou wel voor de powerline gaan omdat deze dan bekabeld is en een PC toch meestal op zijn plek blijft staan. En powerline veel stabieler is dan wifi. En zit je direct op je netwerkgedeelte en heb je de USB overgang niet.
RGAT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:19:
[...]

Verder heeft de USB stick die TS nu heeft al een verlengkabel ;)
En dat werkt toch niet goed volgens de TS?
Daarbij is de Asus wifi usb is wel van een ander niveau als die D-link.

Wat is jouw advies dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Shaggie_NB op 11-02-2017 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Shaggie_NB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Ik zou wel voor de powerline gaan omdat deze dan bekabeld is en een PC toch meestal op zijn plek blijft staan. En powerline veel stabieler is dan wifi. En zit je direct op je netwerkgedeelte en heb je de USB overgang niet.
En de Asus wifi usb is wel van een ander niveau als die D-link.
Powerline is helemaal niet stabieler dan wifi. Net zoals wifi is powerline gevoelig voor verstoring. Zolang het niet bekend is wat de kwaliteit van het stroomnet is en welke mogelijke stoorzenders er op dit netwerk zitten is hierover niks te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:26:
[...]

[...]

En dat werkt toch niet goed volgens de TS?

Daarbij is de Asus wifi usb is wel van een ander niveau als die D-link.
Powerline kan stabieler zijn dan wifi maar is net zoals wifi ook een hoop geluk hebben met allerlei factoren...
Aangezien wifi het prima doet is het zonde om dan het risico te nemen dat powerline zeer waarschijnlijk niet gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
pacificocean schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Powerline is helemaal niet stabieler dan wifi. Net zoals wifi is powerline gevoelig voor verstoring. Zolang het niet bekend is wat de kwaliteit van het stroomnet is en welke mogelijke stoorzenders er op dit netwerk zitten is hierover niks te zeggen.
Weer een reactie op een reactie. Geef gewoon advies aan de TS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
RGAT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:32:
[...]

Powerline kan stabieler zijn dan wifi maar is net zoals wifi ook een hoop geluk hebben met allerlei factoren...
Aangezien wifi het prima doet is het zonde om dan het risico te nemen dat powerline zeer waarschijnlijk niet gaat werken ;)
Geef de TS dan een advies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:32:
[...]

Weer een reactie op een reactie. Geef gewoon advies aan de TS..
Doen we ook, powerline is in dit geval geen goede oplossing, het maar roepen maakt het nog geen (nuttig) advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
RGAT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:34:
[...]
Doen we ook, powerline is in dit geval geen goede oplossing, het maar roepen maakt het nog geen (nuttig) advies.
Ik heb aangegeven wat ik zou doen. En daarbij nog wat andere mogelijkheden geboden. Hij zal toch zelf een keuze moeten maken...
En of zo'n PCI kaart het verschil geeft..

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggie_NB op 11-02-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
Thanks shaggie, ik ga eerst de powerline proberen. Als dat niet werkt de asus USB stick. Tenzij iemand anders nog met een idee afkomt..

@ anderen: jullie blijven dat idee afkraken zonder alternatief te geven, ben ik niet veel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Rubenslash schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:42:
Thanks shaggie, ik ga eerst de powerline proberen. Als dat niet werkt de asus USB stick. Tenzij iemand anders nog met een idee afkomt..

@ anderen: jullie blijven dat idee afkraken zonder alternatief te geven, ben ik niet veel mee!
Alternatief is een betere kwaliteit Wifi adapter zoals gezegt ;) Die Asus is er een voorbeeld van welke een stuk beter zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Ik heb net de Asus USB-AC68 ingeplugd en er staat nu braaf 1,1 gbps in beeld als verbindingssnelheid met deze KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99. Kost je 80 + 50 euro en heb er niks over te klagen. Dan heb je gelijk ac-wifi ipv beperkt tot N. Verbinding met mijn NAS is ongeveer 33-35 MB/s bij kopiëren van grote bestanden en download is de max snelheid van mijn verbinding (150/15 Mbps).

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 12-02-2017 00:38 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
thanks, kan ik ook eens proberen. Met de 14 dagen retour tijd kan ik alles wat niet werkt toch terug sturen. :)

Bedankt voor de tips iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenslash
Ik heb die USB wifi otnvanger van Asus gekocht, werkt veel beter maar af en toe valt het toch nog uit, meestal maar voor een paar seconden maar online gaming is dus onmogelijk..

Iemand tips? Moet ik nog zo'n versterker kopen zoals dit hier: KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

[ Voor 22% gewijzigd door Rubenslash op 09-05-2017 21:40 ]

Pagina: 1