Stations 'zien' elkaar niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Ik probeer 3 computers aan elkaar te knopen.
Heb de protocollen TCP/IP. Netbeui en IPX SPX geinstalleerd. Heb tevens de IPnummers toegekend 10.0.0.1 tm 10.0.0.3.

Na het opstarten kijk ik bij Netwerkomgeving. Daar staat dan alleen de machine waar ik op dat moment achter zit.
Ze 'zien' elkaar dus niet...

Bij een ping zien twee van de 3 computers elkaar. De derde lijkt helemaal niet aangesloten te zijn.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
zelfde werkgroep naam?

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Topicstarter
Ja, zelfde werkgroepnaam ingesteld.
Wanneer ik met Netuse 'kijk' zie ik inderdaad de computer waar ik dat moment op werk, + 1 andere.

Eén van de drie lijkt dus geen goede verbinding te maken, maar hoe laat ik de andere twee contact leggen?

IP

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

Goh, heb je delen van files en printers wel aanstaan? Daar lijkt het wel verd8 veel op, dat je dat niet aan hebt staan. Zelfde werkgroep is in 1e instantie niet eens nodig, anders zie je de andere werkgroepen ook wel.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

beerns

it is I, Leclerc

o, ja. IPX is misschien voor sommige games wel handig, maar niet noodzakelijk voor het 'zien' in een netwerkje. Het wordt er zelfs onoverzichtelijk van.
Mocht je je delen van bestanden wel aan hebben staan; zoek dan eens op computernaam.
En 1 pc niet kunnen pingen; nou dan zit er iets in de protocollen toch niet helemaal goed, of zelfs het kabelwerk? Wat voor kabels gebruik je? Homemade utp of kant-en-klare of evt. zelfs coax?

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Laat elke computer 1 station delen(rechtsklik op bijv. C: -> delen -> gedeeld als.)Hielp bij mij

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer eens op 1 van de pc's dit:

start->uitvoeren-> \\vulnaamanderepcin\

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Ping je de andere PC's op hun IP-adres probeer ze anders ook eens te pingen met

ping <naam van de PC>

En als de werkgroepen niet gelijk zijn, zie je de PC's standaard NIET in je netwerkomgeving, dan moet je het "gehele netwerk" openen, daar zou je dan meerdere netwerkgroepen moeten zien. En dat uiteraard alleen als je "bestands- en printerdeling" aan hebt staan.

Verder zou ik niet TCP/IP, IPX/SPX en NETBEUI installeren, alleen TCP/Ip is in princiepe voldoende, tenzij je oude spellen als Doom wilt spelen

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1