Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD
https://niels.nu
Maar uiteindelijk betaalt de klant daarvoor, dus die moet dat wel willen. Ik weet niet of het in deze constructie al eens is voorgesteld?sebasd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:57:
Dan belast je je klant minder met de inwerktijd, want die neemt je collega voor zijn rekening.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Je bent in dienst bij een detacheerder, het is hun taak om een klus voor je te vinden. Dat is zeker niet jouw werk.3clectic schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:36:
Mijn vraag aan jullie is of jullie misschien een oplossing weten of misschien zelf bij een organisatie werken waar een soort stage opdracht mogelijk is?
Het is ergens heel typisch bij dat soort toko's, zodra je op de bank zit vragen ze je "Wat ga jij doen om een opdracht voor jezelf te regelen?" terwijl ze een heel leger verkopers in dienst hebben. (Alhoewel de meeste dan wel van het kaliber tweedehands auto verkoper zijn...) Dit gebeurt bij zowel kleine als grote partijen, maar ik vond het altijd van die typische dingen.
Indien er op langere termijn geen uitzicht is op werk zou je ook kunnen overwegen te solliciteren bij grotere detacheerders. Die hebben een groter netwerk, maar ook meer capaciteit om een junior weg te zetten op bijvoorbeeld een intern project.
Let wel als je vertrekt op eventuele amortisatieregelingen voor je studies. Maar misschien wil een nieuwe werkgever dat ook overnemen.
Daarnaast heb ik vacatures naar het nieuwe sales team geschopt die me wel okay leken. De mooie/interessante vacatures heb ik zelf buiten mijn werkgever om op gesoliciteerd, ook om uit te vinden wat ik precies wilde doen qua werk. (Detacheerder was voor mij een bewust tussen station om uit te vinden welke richting ik precies op wilde).
Organisatorisch (Theoretisch):
1. Agile/Scrum
2. Continues Delivery/Integration
3. DevOps
CD/CI (Praktisch)
1. Maak je bekend met het in 1 keer uitrollen van omgevingen (Docker/Saltstack) en daarbij horende provisioning van je omgeving (aanmaken van DB schema's, Jboss instances, my-dictionaries, installeren van java applicaties (XL-Deploy/XL-release zijn daarbij ook bekende commerciele pakketten).
2. Maak je bekend met Jboss
3. Maak je bekend met Jenkins Jobs/CD-pipelines en Maven, hiermee kan je CD-straat inrichten en zorgen dat je testautomatiseringsscripts in diverse framework (Cucumber, Jmeter, etcetra) worden uitgevoerd voor diverse omgevingen (OTAP) getriggered vanaf bijvoorbeeld een Subversion/Github commit.
4. Intellij-IDEA is je vriend hierbij.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Bovendien heb je dus al 3 maanden ervaring. Probeer hier ook iets van te maken wat je kan verkopen, ook al is het maar 3 maanden. Gewoon een goed verhaal over wat je in die 3 maanden geleerd hebt, en wat dit zegt over jou als toekomstige employee etc.
Daarnaast wat GoldenSample zegt, probeer misschien het salesteam een beetje te helpen (ook al is dat eigenlijk echt niet jouw taak, het toont dat je initiatief neemt)
Toen ik net bij een detacheerder ging werken heb ik ook 4 maanden op de bank gezeten, terwijl ik wel al testervaring had. Het is frustrerend, maar het komt op een gegeven moment wel. Dit is wat ik ook veel hoor van mensen die net beginnen. lang op de bank is geen uitzondering voor YP's. Het hangt ook net af van de tijd waarin je begint/ vrij komt en de omstandigheden.
Wellicht kun je nog wat werken aan je presentatie/solliciatieskills?Heb je wel veel gesprekken gehad bijvoorbeeld?
Daarna blijft er weinig over dat jij nog kan doen. Jij maakt jezelf gewoon verkoopbaar, maar dan is het ook wel de taak van sales en jouw manager om je daadwerkelijk te verkopen. Als je het idee hebt dat dat niet gebeurd en alle verantwoordelijkheid bij jouw wordt gelegd kan je je gaan afvragen of je wel goed zit. Misschien praten met een andere grote partij?
Verwijderd
Als je al ergens gaat solliciteren dan als harde eis stellen dat ze een klus voor je hebben. Iets wat ongeveer in je straatje ligt. Anders niet doen.CMD-Snake schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:48:
[...]
Indien er op langere termijn geen uitzicht is op werk zou je ook kunnen overwegen te solliciteren bij grotere detacheerders. Die hebben een groter netwerk, maar ook meer capaciteit om een junior weg te zetten op bijvoorbeeld een intern project.
Iemand met geen/nauwelijks ervaring moet gemakkelijk plaatsbaar zijn. Wees niet te kieskeurig en pak de eerste opdracht meteen mee al sluit het niet helemaal aan. Als het niet bevalt kijk dan of je iets beters kunt krijgen. Naarmate je ervaring opbouwt zul je meer invloed uit kunnen oefenen.
Spreek uit eigen ervaring. Heb 5 jaar bij een grotere detacheerder gezeten en daar eea meegemaakt en gezien.
Op de bank zitten en op interne klussen zitten is een heilloze weg. Niet alleen worden er mensen van weggetrokken zodra ze billable kunnen zijn, waardoor het leereffect voor jou beperkt is. En bovendien blijf je zelf op de schopstoel. Zaak is om billable te worden en snel ook!
Als dat geregeld is kun je altijd nog kijken wat je nog meer kunt doen om je eigen ervaring uit te breiden. Als je je daarbij binnen het bedrijf kunt profileren: des te beter
Bij een grotere club moet je vooral aan jezelf denken en je eigen marktwaarde. Leer wat je kunt leren zolang het in je eigen straatje past. Na een jaar of 3 ga je merken dat men je te duur vind, of je wil zelf weg ivm achterblijvende arbeidsvoorwaarden. Dus daar moet je naartoe werken. Dat je weg kunt als je dat wilt en niet vastloopt op bijv. gebrek aan ervaring.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 18:55 ]
Interne klussen hoeven dan niet altijd bezigheidstherapie te zijn. Grote detacheerders willen ook nog wel resultaat verplichte opdrachten uitvoeren waarbij hele trajecten bijvoorbeeld van software ontwikkelen op hun eigen kantoren uitgevoerd worden.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:45:
Op de bank zitten en op interne klussen zitten is een heilloze weg. Niet alleen worden er mensen van weggetrokken zodra ze billable kunnen zijn, waardoor het leereffect voor jou beperkt is. En bovendien blijf je zelf op de schopstoel. Zaak is om billable te worden en snel ook!
De bezigheidstherapie leidt inderdaad tot niets.
Verwijderd
Of de eigen systemen hebben een opfrisbeurt nodig...
Ik heb veel van dergelijke initiatieven gezien en er kwamen echt gave dingen uit. Het vervelende is echter dat dit soort interne projecten niet meetellen als billable door de managers die er te snel de stekker uittrekken.
Als je als consultant op zo'n project zit wordt je nog steeds gezien als idle en moet je toch nog steeds op intake e.d. net als je andere collegae die ook op het project zitten.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 08:21 ]
Burp
Dit topic is gesloten.