NAS of toch een server?

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik zoek een?
Ik ben in de markt voor een NAS , momenteel heb ik een "Server' draaien met een i5 2500s en 8gb ram met een berg 3TB schijven, echter staat dat ding 90% van de tijd te idlen met een toch wel redelijk hoog stroomverbruik ( 65watt idle ). Om KWS te besparen en ruimte en een hoop kabaal ben ik ( denk ik ) in de markt voor een NAS.

Wat is je budget?
0-€ 350?.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zoek dus ( denk ik ) een NAS systeem exclusief harde schijven. De NAS zal gebruikt worden voor het monitoren van 3 IP camera's 24/7 en centrale opslag van data. Tevens PLEX server draaien om video's te stremmen naar de xbox.. De nas dient niet als back-up van data, elders op een externe locatie staat nog een berg opslagruimte tot mijn beschikking waar elke 48uur een back-up naar toe gaat.

Wat heb ik al gevonden ?

Synology, geen idee welk types ? Wat ik wel weet is dat hier een licentie bij zit voor slechts 2 camera's. Hier dien ik dus extra licenties te kopen voor de andere.

Qnap, idem als hierboven, ook totaal geen ervaring mee, ook wederom een licentie voor 2 camera's.

Dan heb ik nog deze op het oog, pricewatch: Asustor AS6102T . Een nas van Asustor, beschikt over een licentie voor 4 camera's, dual core intel processor dus streaken en volgens mij zelfs transcenderen door plex moet geen probleem zijn.

In principe ben ik opzoek naar een 2 bay nas, momenteel heb ik zo een kleine 3GB aan data welke echt regelmatig wordt aangesproken, echter groeit dit ieder jaar maar substantieel.

Zijn er nog alternatieven? Hebben jullie nog alternatieven of ideeën ? Dan hoor ik dat graag!