Toon posts:

Hoe voltage van core naar beneden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik de voltage van mijn core naar beneden halen, ik heb hm niet overgeclockt maar hij wordt 1,808 V is dit normaal voor een amd 1,3?

Greetings

Verwijderd

Weet niet of dit normaal is. Mij 800@950 staat nog altijd op 1.7V. Om dit aan te passen ga je gewoon in je bios. Ergens in de menu's staat iets van core voltage, dit zet je eerst van automatisch naar manual en dan kan je zelf gaan kiezen. Als je niets OC en je FSB en multipliër staan goed dan zou ik het voltage gewoon op default laten staan.

Verwijderd

Ja,
dat ding staat op 1.775 in de BIOS dacht ik, en dat wordt uiteindelijk 1.8 nog wat.

Tamelijk normaal.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Inderdaad.. De meeste moederborden geven net iets meer spanning dan de ingestelde spanning.. Maar dat is geen probleem..

En als je het op je bordje kunt instellen kun je hem toch gewoon lager zetten? (schijnt trouwens een foutje te zijn in msi borden dat dit niet werkt!)

offtopic:
He hooi, gaat die duron van je nou steeds langzamer draaien, of is het te warm weer :)

Verwijderd

//offtopic
Hah!!@
*reutel*
Twynn,
ik ben net naar een Elsa Gladiac MX video kaart met een 'oppprik' Video I/O kaartje gegaan, van voorheen een Matrox Marvel G200 met wel 8 MB video geheugen .. naar GF2MX met 32 Mb :9

Eerst moet ik de boel goed draaiend hebben.
(Ik moet nu me sig eerst weer naar "1007@1.91 Volt" veranderen.)

Die GForce kaart is wat moeilijk met memspeeds en FSB. Ach ja.. als je nix te tweaken hebt ga je op straat zwerven heh..

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:30 schreef Hooi het volgende:
//offtopic
Hah!!@
*reutel*
Twynn,
ik ben net naar een Elsa Gladiac MX video kaart met een 'oppprik' Video I/O kaartje gegaan, van voorheen een Matrox Marvel G200 met wel 8 MB video geheugen .. naar GF2MX met 32 Mb :9

Eerst moet ik de boel goed draaiend hebben.
(Ik moet nu me sig eerst weer naar "1007@1.91 Volt" veranderen.)

Die GForce kaart is wat moeilijk met memspeeds en FSB. Ach ja.. als je nix te tweaken hebt ga je op straat zwerven heh..
FSB loopt hier op 115 werkt prima hoor... met geforce2..

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:43 schreef SickBastard het volgende:

[..]

FSB loopt hier op 115 werkt prima hoor... met geforce2..
Met een MX ??
(effe goed lezen heh..)

;)

Verwijderd

gewoon het voltage in de bios omlaag en dan bedoel ik ok flink :o
ik heb thuis een amd 1000@1200 en daarbij het voltage omlaag gegooit van 1,75 naar 1,50 >:)

en hij loopt perfect stabiel met een koetje,
zelfs de potloodstreepjes die nu al 3,5 maand oud zijn doen het nog perfect ;)

Verwijderd

Topicstarter
Potlootstreepjes??????

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

UTFS (zoeken dus) of lees de FAQ...
Uit de FAQ:
De nieuwere socket A modellen (de moderne Athlons en Durons dus) is de lock met vier simpele potloodstreepjes op te heffen. Een niet-gelockte AMD-processor kan je in principe op iedere multiplier instellen die je wilt, mits je moederbord daarvoor de gelegenheid biedt. Heb je die mogelijkheid niet dan kun je het ook zelf bouwen, maar ook dat valt weer in de catergorie "diehards only".
Het instellen van de multiplier gaat net zoals de FSB: in het BIOS of met jumpers of dipswitches op het moederbord.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1