Laptop voor studie en gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb al sinds 2010 een HP Pavilion g6 die sinds een paar maanden al kuren gaan is vertonen, maar vandaag kwam er ook een rookwolkje uit de ventilator toen ik het apparaat opstartte, gepaard met een hard, tikkend geluid. Ik heb gelezen dat dit nog evt. verholpen zou kunnen worden, maar gezien het feit dat de laptop al ontzettend oud is, ben ik eerder aan een nieuwe toe.

Ik wil dus graag een nieuwe laptop kopen, maar de markt is enorm en ik weet niet zo goed op welke specificaties ik moet letten en welke laptops er écht goed zijn, en welke er gewoon goed gemarket worden. Kortom, ik heb er niet zoveel verstand van en ik hoop dat iemand me kan helpen!

Ik ben een student, dus zou ik mijn laptop graag willen gebruiken voor aantekeningen tijdens lessen en hoorcolleges. Het zou dus fijn zijn als de accu niet na 10 minuten leeg is en de laptop niet extreem zwaar is. Daarbij wil ik al heel lang spellen zoals Overwatch kunnen draaien, dus een competente videokaart zou ook heel fijn zijn. Ik weet niet aan wat voor prijs ik dan moet denken, maar ik zou heel graag onder de €1000,- willen blijven. Kleine uitwijkingen kan ik veroorloven, maar bijv. het dubbele kan ik niet neertellen. Ik heb geen idee of dit reëel is, en zo niet, dan hoor ik graag wat voor alternatieven zijn.

Qua merk heb ik het liefst een Asus, want die werd me sterk aangeraden.

Overigens had een vriendin van me de suggestie op een desktop te bouwen voor games en een losse, goedkope laptop aan te schaffen voor mijn studie. Dit overweeg ik ook, maar ik wil toch ook weten wat mijn opties qua laptops zijn.

Iemand suggesties of tips? Ik hoor het heel graag!

Anne

EDIT

Zelf wat rondgekeken en deze laptops gevonden:
https://www.alternate.nl/...book/html/product/1318276
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1297768
Zou dit een goede aankoop zijn? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
Die 2e is beter. Werkgeheugen kan je altijd nog upgraden, GPU niet

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Mocht je nog even een weekje (of miss 2) kunnen wachten, dan kan een Lenovo Y720 (of Y520) ook nog een optie zijn. Ik wacht zelf ook op deze namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
1300 en 1500 euro zijn niet bepaald kleine uitwijkingen dus wat is je budget nou precies?

[ Voor 22% gewijzigd door Voyarch op 11-02-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
Voyarch schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:31:
1300 en 1500 euro zijn niet bepaald kleine uitwijkingen dus wat is je budget nou precies?
Er is een 200 euro kortingscode voor die van 1500

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voyarch schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:31:
Het liefst rond de 1000, die van 1500 is inderdaad een heel stuk duurder dus die heb ik ook liever niet eigenlijk. Ik zoek echt een beetje naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Dit is een goede optie:

pricewatch: Asus FX502VM-DM115T

Wel een i5 maar dat scheelt niet super veel met i7. Het is wel een quadcore i5. Maar je hebt wel 16GB en een GTX1060. Je bent dan evenveel kwijt als je eerste keus maar zeker voor gaming heb je een stuk snellere machine.

Als je echt dichter bij de 1000 euro wil blijven dan is dit de beste keuze voor dat geld:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV010NMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Nu online
"Scheelt niet veel" De I5 heeft 4 threads tegenover de 8 threads van de i7 de i5 is ook nog eens van een oudere generatie. De GTX 1060 is ook 3gb. De 2e link die je gegeven hebt met de 1060 6gb is een prima laptop voor die prijs.@AnneC. Je kunt beter nu wat investeren, later kan je moeiljk effe je gpu vervangen..
Als je al een monitor, toetsenbord etc hebt is het wel beter om voor een goedkope laptop te gaan met een zelfgemaakt game pc.

[ Voor 21% gewijzigd door Voyarch op 12-02-2017 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Voyarch schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:14:
"Scheelt niet veel" De I5 heeft 4 threads tegenover de 8 threads van de i7 de i5 is ook nog eens van een oudere generatie. De GTX 1060 is ook 3gb. De 2e link die je gegeven hebt met de 1060 6gb is een prima laptop voor die prijs.@AnneC. Je kunt beter nu wat investeren, later kan je moeiljk effe je gpu vervangen..
Als je al een monitor, toetsenbord etc hebt is het wel beter om voor een goedkope laptop te gaan met een zelfgemaakt game pc.
Ik zei scheelt niet superveel... die van de 2e link is een 17".. Dat is niet te doen om die dagelijks mee te sjouwen naar college. En ik geef alleen een alternatief dat dichterbij bij het budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
ben je een die-hard pc gamer? anders zou je kunnen overwegen om bijv een xbox of ps4 te kopen en de rest van je budget te spenderen aan een prima studie laptop. Ik weet alleen niet wat voor studie je volgt en of daar nog speciale software pakketten noodzakelijk zijn..

alternatief is een game pc bouwen die je de komende jaren nog kan upgraden..

btw hoe snel is je upload van je internetverbinding? Eventueel kun je dan nog proberen om via remote acces te gamen op je game pc vanaf je basic/studie laptop. Maar wellicht dat er andere zijn die daar ervaringen mee hebben..

...

Pagina: 1