Laptop vind wel Wifi maar niet de onze.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damage1968
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09-2018
De laptop van mijn dochter ziet wel de wifi signalen uit de buurt, maar niet onze eigen. Ik heb naar aanleiding van een besmetting Windows 10 opnieuw geïnstalleerd en geüpdate. Onze wifi komt van een Fritz box 7390

Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Heb je na de installatie van Windows al een keer verbinding gehad of is het geheel nog niet gelukt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Je hebt de juiste drivers voor de wifi kaart en dergelijke ook geïnstalleerd? Niet toevallig dat de laptop alleen maar 2.4 GHz verbindingen ziet en jou netwerk op 5 GHz uitzend of iets in die geest?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
WiFi thuis werkt op andere apparaten? Zoja, zie 2e zin van Rupie.

Alleen 5Ghz aan op de Fritz Box terwijl de laptop op 2,4 zit. Dan zal de laptop jouw Fritz Box nooit vinden (of andersom natuurlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 10-02-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Misschien zit het in het kanaal waar het wifi-signaal op zit. Pas het kanaal eens aan in de router en restart de laptop. Kans dat de laptop het wifi-signaal dan wel 'ziet'. Heb dit zelf eens gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Barns op 10-02-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damage1968
Ja andere apparaten zien de wifi wel, ik heb nog geen verbinding gehad. Frequentie zal ik eens naar kijken. Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Of SSID broadcast staat uit ;)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damage1968
En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Dat zou inderdaad kunnen, dat je WiFi niet zichtbaar is hij zend zijn SSID niet uit.
Maar ik neem aan dat je hem op je telefoon wel kunt vinden als je je verbinding verwijderd ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een router config, dan zien je devices die nog geen verbindingen hebben je router niet.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damage1968
Oke, bedankt voor jullie hulp. Laptop kon niet overweg met de frequentie die ik had aangegeven. Een andere frequentie werkt dus wel.

Jullie zijn de beste!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Installeer op een telefoon gelijk even WiFi analyzer.
Kan je zien wel kanaal er vrij is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Daarom kun je kanaal 12 en 13 beter vermijden, tenzij je absoluut zeker weet dat al je apparaten het ondersteunen.

Mogelijk dat het straks opeens wel weer 'werkt', de firmware van je WiFi-chip zal eerst moeten concluderen dat hij zich in Europa bevindt voordat hij kanalen >11 gebruikt.

In andere delen van de wereld zijn die kanalen niet toegestaan voor 2.4GHz WiFi. dus als de WiFi-chipset niet weet waar hij is dan zal hij de meest restrictieve kanaalset gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Thralas op 10-02-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

MdO82 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:02:
Kan je zien wel kanaal er vrij is.
Het is beter dan niets maar WiFi is niet het enige dat in de 2,4 en 5 GHz band zit. Wil je het echt goed doen moet je een spectrum analyze doen. Daarnaast kan je beter je frequentie delen met een die een sterk signaal heeft maar weinig activiteit dan andersom.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
DukeBox schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:04:
[...]

Het is beter dan niets maar WiFi is niet het enige dat in de 2,4 en 5 GHz band zit. Wil je het echt goed doen moet je een spectrum analyze doen. Daarnaast kan je beter je frequentie delen met een die een sterk signaal heeft maar weinig activiteit dan andersom.
Natuurlijk zijn er meer aparaten die gebruik maken van de 2,4 band, maar je kan in ieder geval even kijken of er nog wat ruimte is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

MdO82 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:06:
Natuurlijk zijn er meer aparaten die gebruik maken van de 2,4 band, maar je kan in ieder geval even kijken of er nog wat ruimte is.
Dat is juist het probleem.. dat zie je niet. Daarnaast kan je ook niet zien welk kanaal het meest in 'gebruik' is qua data.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damage1968
Ik had inderdaad 12 geselecteerd omdat die vrij was. Hij staat nu op 4 (ook vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21
Gebruik bij voorkeur 1, 6 of 11. Dat zijn de meest handige kanalen omdat ze optimaal gebruik maken van het bruikbare spectrum. Als je ertussenin gaat zitten (4) loop je het risico op interferentie met zowel 1 als 6.

Afbeeldingslocatie: https://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/03/1000px-2.4_GHz_Wi-Fi_channels_802.11bg_WLAN.svg_.png.

Natuurlijk houdt niet iedereen zich daaraan, maar streven naar een betere wereld is nooit weg. En zodra je problemen ondervindt op 2.4 GHz zou ik verkassen naar 5 GHz, lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Omgekeerd: als een laptop in de EU niet overweg kan met 2.4GHz kanaal 12, dan is er iets mis met de driver (US driver of US settings in global driver). Dat is in de 2.4GHz niet zo'n ramp - best practices zeggen 1-6-11 gebruiken - maar als je ergens komt waar 2.4GHz door drukte niet meer werkt ga je met 5GHz de mist in - in EUR mag je 19 kanalen gebruiken en in de US 25, maar de meeste clients kunnen maar 8 daarvan gebruiken, en slechts 4 kanalen overlappen met EU. Een adapter op US settings gaat niet overweg kunnen met de overige 15 EU-kanalen. Daar ga je potentieel flink wat last van hebben. Dus los dat probleem op: download EU-drivers voor je NIC :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1