Advies gevraagd zelf samen te stellen upgrade kit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 21:05
Beste mensen,

Ik heb een 4,5 jaar oude atx pc staan. Eind 2012 aangeschaft bij alternate (utopia pc, i5 cpu 8 gyg geheugen, radeon HD7800 gpu 128 gb ssd, 2TB hd etc), altijd goed gedraaid. Tot augustus vorig jaar. Systeem blijft spontaan herstarten. Dacht aan de voeding, dus een nieuwe corsair RM650X aangeschaft. Helaas was dat niet het probleem. Vanalles geprobeerd maar dit systeem is dood. Nu overweeg ik om een nieuwe upgrade kit aan te schaffen en zoveel mogelijk bestaande onderdelen te hergebruiken.

Wat ik kan hergebruiken is het volgende:

ATX kast
Corsair RM650X voeding
Radeon HD7800 videokaart
2TB hdd schijf
Samsung evo 128 Gb SSD (die zou stuk kunnen zijn, dus wil ik wel graag een nieuwe aanschaffen. Mocht deze nog wel werken dan is dat mooi meegenomen)
Dvd brander

Wat ik dus nodig heb is het volgende:

Cpu, moederbord, geheugen en ssd

Wil er hooguit aan uitgeven:

500-600

Mijn vraag aan de kenners:

Welke chipset kan ik het beste nemen?

Overklokken doe ik niet, maar als het kan is het wel meegenomen natuurlijk

Heb het liefst zoveel mogelijk van de snelste usb aansluitingen

De hardware die ik nog heb moet er op/in passen

Liefst een beetje futureproof.

Wat ga ik ermee doen?

Word, excel, internet, filmpjes kijken, youtube, online gaming (heb een hekel aan lag) en wat simpel videobewerken. Heb altijd een heel vol bureaublad en heel veel open staan. Daarnaast staat de pc hier vrijwel altijd aan.

Ik koop trouwens het hele spul bij Alternate en zet het zelf in elkaar. Daar heb ik ruim voldoende ervaring mee.

Alvast bedankt voor de moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door EvoII op 10-02-2017 17:17 ]

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Alle reacties

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 21:05
Ik heb inmiddels nieuwe onderdelen, en ze werken ook al. Heb middels de pc configurator de onderdelen uitgezocht. In de winkel zelf heb ik met behulp van een medewerker van alternate de configuratie nog wat aangepast. Dit is het geworden:

pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed

pricewatch: ASRock B250 Pro4

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Setje draad goed. Weinig geluid, ondanks dat ik een paar klachten heb gelezen over de boxed cooler van de cpu.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb