Goed onderbouwde reactie wordt als ongewenst weggemodereerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
cappie in 'nieuws: München gaat gemeentelijk Linux-project afbouwen'

Ik geef een goed onderbouwde reactie en men gaat het wegstemmen omdat het niet de populaire reactie is. Fijn dat het volk een reactie kan geven, maar laat ze eens inhoudelijk reageren i.p.v. alleen maar mensen die een alternatieve mening hebben de mond snoeren met een 'ongewenst'-vote.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Afgezien van die flamebait in de eerste alinea bedoel je? En die in de laatste alinea ook natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 10-02-2017 17:08 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even buiten het punt dat server =! webserver, waar je mis zit, maar

Dit
Dat wat ambtenaren (die al genoeg moeite hebben met hun muiscursor bewegen zonder krassen op hun beeldscherm achter te laten) niet overweg kunnen met Linux is alleen maar tekenend van hoe afhankelijk ze zijn gemaakt van Microsoft Office producten en te autistisch en incompetent zijn om met veranderingen om te gaan.
noem jij onderbouwd? Nee, dat is niet onderbouwd, verre van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Je bedoelt dat zijn oorspronkelijk FIPO geen flamebait is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:16

Grvy

Bot

Dit is net zoveel onderbouwd als dat ik deze reply ga onderbouwen..

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
Nee? En zelfs als dat wel zo was is de score van jouw post niet afhankelijk van de post waar je op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
Dat is een quote van juist zo'n hele discussie over Linux, toepasselijk is die zeker.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:08:
Even buiten het punt dat server =! webserver, waar je mis zit, maar

Dit

[...]

noem jij onderbouwd? Nee, dat is niet onderbouwd, verre van.
Ik noem dat een scherpe steek naar de incompetentie van het ambtelijk apparaat.. sinds wanneer mag ik in een reactie geen persoonlijke mening meer verwerken?

Zijn de reacties alleen voor objectieve feit-uitwisselingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Je eigen mening hebben mag best, die op een beledigende wijze uiten niet. Wat ik daar zie is een regelrechte belediging.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:12:
Je eigen mening hebben mag best, die op een beledigende wijze uiten niet. Wat ik daar zie is een regelrechte belediging.
Waar zie jij een regelrechte belediging dan? Mensen die niet overweg kunnen met verandering en niet kunnen schakelen in hun werkwijze kun je in het bedrijfsleven eenvoudig onder incompetent scharen.. daarnaast heeft autisme als belangrijkste kenmerk dat mensen die hier aan lijden moeilijk of niet met veranderingen kunnen omgaan.

Maar het is me weer duidelijk.. 6 mensen voten het omhoog tegen de 15 populisten die achter de meute aanlopen, waardoor een alternatieve kijk en mening over het onderwerp volledig weg gemodereerd wordt..

Het is me weer helemaal duidelijk waar het bij Tweakers.net om draait.. de dictatuur van de meerderheid.

Bedankt voor de gedane moeite.. niet voor het ontbrekende resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:16:
[...]

Waar zie jij een regelrechte belediging dan? Mensen die niet overweg kunnen met verandering en niet kunnen schakelen in hun werkwijze kun je in het bedrijfsleven eenvoudig onder incompetent scharen.. daarnaast heeft autisme als belangrijkste kenmerk dat mensen die hier aan lijden moeilijk of niet met veranderingen kunnen omgaan.

Maar het is me weer duidelijk.. 6 mensen voten het omhoog tegen de 15 populisten die achter de meute aanlopen, waardoor een alternatieve kijk en mening over het onderwerp volledig weg gemodereerd wordt..

Het is me weer helemaal duidelijk waar het bij Tweakers.net om draait.. de dictatuur van de meerderheid.

Bedankt voor de gedane moeite.. niet voor het ontbrekende resultaat.
Je noemt mensen direct autistisch wat natuurlijk nergens op slaat. Niet iedereen is autistisch hoor. Ik verbaas me dat je niet dingen zoals censuur gaat roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Dat is een quote van juist zo'n hele discussie over Linux, toepasselijk is die zeker.
Als je verstand van zaken had gehad, zou je het niet eens zijn met deze opmerking.. maargoed, gelukkig hoef je geen verstand van zaken te hebben om iemand die dit wel heeft de mond te snoeren met de rechten die je zijn gegeven.

*slow clap*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Je noemt mensen direct autistisch wat natuurlijk nergens op slaat. Niet iedereen is autistisch hoor. Ik verbaas me dat je niet dingen zoals censuur gaat roepen.
Autisme komt in vele gradaties.. niet iedereen heeft full-blown asperger.. er zijn genoeg mensen die gewoon niet tegen veranderen kunnen.

Ik heb het niet over censuur, ik heb het over het foutief modereren als 'ongewenst' alleen omdat ik scherpe kanttekeningen zet bij de falende ambtennarij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Goed onderbouwd? Ik zie een serie trolls en flamebaits? Meer dan een -1 kan ik er toch echt niet in zien in deze vorm.

Probeer hem eens op een wat volwassenere, minder kinderachtige, manier te herschrijven, en dan zullen de hogere scores vanzelf komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:26
cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:04:
cappie in 'nieuws: München gaat gemeentelijk Linux-project afbouwen'

Ik geef een goed onderbouwde reactie en men gaat het wegstemmen omdat het niet de populaire reactie is. Fijn dat het volk een reactie kan geven, maar laat ze eens inhoudelijk reageren i.p.v. alleen maar mensen die een alternatieve mening hebben de mond snoeren met een 'ongewenst'-vote.
Als je de react8e zonder de 1ste en laatste alinea had gepost, dan was deze vast niet op -1 maar op +1 geëindigd

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
FragileM64 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:47:
[...]

Als je de react8e zonder de 1ste en laatste alinea had gepost, dan was deze vast niet op -1 maar op +1 geëindigd
fair enough..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

Ik geef een goed onderbouwde reactie en men gaat het wegstemmen omdat het niet de populaire reactie is.
Je begint al zelf met een flame, dat is sowieso niet netjes. Daarnaast eindig je met een generaliserend statement: ''te autistisch en te incompetent''. Dat is geen onderbouwing.

De alinea die geen flames bevat is een mening, geen inhoudelijke onderbouwde reactie. Een inhoudelijke onderbouwing zou het zijn als je zou linken naar implementaties van Linux, met bonuspunten natuurlijk als je een wat obscure implementatie zou vinden (Zoals voor de C64).
Fijn dat het volk een reactie kan geven, maar laat ze eens inhoudelijk reageren i.p.v. alleen maar mensen die een alternatieve mening hebben de mond snoeren met een 'ongewenst'-vote.
Het is best grappig dat je oproept tot een inhoudelijke reactie, maar dat je vervolgens bij verdediging gelijk beroept op ''persoonlijke mening'' en een ''scherpe steek''. Dat terwijl de post waar jij in de OP naar linkt verre van inhoudelijk onderbouwd is. Je bent dus net zo als ''het volk'' waar je op afgeeft.
NMe schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Nee? En zelfs als dat wel zo was is de score van jouw post niet afhankelijk van de post waar je op reageert.
Mwoh, ik vind het wel een polariserende opmerking. Want het zegt letterlijk dat Linux gratis is als je geen waarde hecht aan tijd. Dat insinueert dat Linux een lastig OS is en dat kan ik wel als een provocerend statement zien. Helemaal omdat het een Engels citaat lijkt te zijn van iemand anders. Een typische oneliner die bedoeld is om discussie te genereren.
cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:11:
[...]

Ik noem dat een scherpe steek naar de incompetentie van het ambtelijk apparaat.. sinds wanneer mag ik in een reactie geen persoonlijke mening meer verwerken?
Uiteraard mag dat, maar je begint er al mee door te zinspelen dat de reactie waar jij op reageert een troll is. Vervolgens eindig je met een generalisatie. Je zit hier nu 17 jaar op de kop af. Een lange tijd dus. Ik verwacht dat je op zijn minst na 17 jaar weet hoe je moet reageren op de FP. Je agressieve houding staat niet in verhouding tot wat er wordt gezegd.
[...]
Waar zie jij een regelrechte belediging dan? Mensen die niet overweg kunnen met verandering en niet kunnen schakelen in hun werkwijze kun je in het bedrijfsleven eenvoudig onder incompetent scharen..
Waarom noem het dan niet ''Deze mensen kunnen minder goed met verandering overweg, omdat hun nooit Linux is aangeleerd''? Waarom moet autisme als een generaliserende krachtterm erbij worden gehaald?
[...]
:') Ja, dat zal het wezen. Men waardeert je mening niet omdat deze o zo haaks op de rest staat. Zou het misschien een klein beetje te maken hebben met je eigen post gedrag? Dat is misschien niet wat je wilt horen, maar je lijkt mij onbewust van de implicaties van je post. Autisme als generaliserende term gebruiken is niet normaal.
[...]
Nu heeft Tweakers nooit gepretendeerd iets anders te zijn dan een dictatuur, dus daarin heb je helemaal gelijk ;) Het gaat om de vorm van je post. Je zou na 17 jaar wel moeten weten hoe je een inhoudelijk boeiende en onderbouwde post moet maken. Maar wat doe jij? Beginnen met een flamebait, eindigen met een generalisatie. En de alinea in het midden is vooral een mening. Dat zou je normaliter op een +1 laten eindigen.

Echter, omdat je met een flamebait en generalisatie komt, moet daar gewoon een punt van worden afgetrokken. En dat heb je zelf in de hand. Je wijdt dit aan Tweakers, maar Tweakers geeft alleen maar een richtlijn voor een ''nette'' reactie, en zij melden de consequenties wanneer je dit niet doet. Jij verkiest ervoor om geen ''nette'' reactie te geven, oftewel de score voor je post is daar dan ook naar. Het ligt dus niet aan Tweakers, die een richtlijn geeft, maar om jouw eigen keuze :)
cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Als je verstand van zaken had gehad, zou je het niet eens zijn met deze opmerking.. maargoed, gelukkig hoef je geen verstand van zaken te hebben om iemand die dit wel heeft de mond te snoeren met de rechten die je zijn gegeven.

*slow clap*
Dan had je dat in je post middels linkjes en uitleg moeten laten blijken. Nu gaf je een persoonlijke mening met flamebaits erbovenop. Als je die kennis hebt, laat dat dan zien. Steek je moeite in het werkelijk onderbouwen van je kennis ipv goedkope flames en provocaties. :)
cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:21:
[...]
Autisme komt in vele gradaties.. niet iedereen heeft full-blown asperger.. er zijn genoeg mensen die gewoon niet tegen veranderen kunnen.
Zeker, maar dat lees ik niet terug in je post. Daar noem je iedereen ''te autistisch en te incompetent''. Je had het heel makkelijk anders kunnen verwoorden. Doordat je zo reageert, raakt je post ongewenst. Dat is aan jezelf te wijten en niet aan Tweakers die een generale richtlijn hebben voor posts.
cappie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 17:21:
[...]
ik heb het over het foutief modereren als 'ongewenst' alleen omdat ik scherpe kanttekeningen zet bij de falende ambtennarij.
Mensen als incompetent en autistisch beschrijven zonder onderbouwing noem ik geen scherpe kanttekening. Zoals gezegd, er zijn legio mogelijkheden waarop je veel hoger had kunnen scoren. En als je er werkelijk zoveel verstand van hebt zoals je claimt, dan is dat toch een kleine moeite?

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het enige relevante, niet vervelend lezende gedeelte van je reactie dat daadwerkelijk iets toevoegt aan de discussie is dit:
Er zijn tegenwoordig legio manieren van deployments van kant en klare workstations en/of servers, ook bruikbaar binnen enterprise omgevingen, dus jouw bejaarde opmerking raakt wat dat betreft 'kant noch wal'. Denk aan Ansible, Chef, Puppet, Salt en tal van andere manieren om systemen tegenwoordig te beheren.
De rest is een flame naar de gebruiker waarop je reageert (niet nodig), een flame naar niet-Linux-gebruikende instanties ("vrijwel alles van enige waarde [draait] op Linux", "Windows server [...] verwaarloosbaar", "alle grote namen, merken en instanties [draaien] op Linux" - niet waar en niet nodig), en een flame naar ambtenaren - wederom niet nodig.

Geen van die uitspraken draagt objectieve zaken aan die bijdragen aan je punt. Laat dat weg, en je houdt een onderbouwde reactie over die claimt dat Linux wel degelijk gemakkelijk te deployen en beheren is - omringd door vier paragrafen die onnodige uithalen bevatten. Vandaar de score van die reactie.

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 12-02-2017 02:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Redneckerz schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:30:
Mwoh, ik vind het wel een polariserende opmerking. Want het zegt letterlijk dat Linux gratis is als je geen waarde hecht aan tijd. Dat insinueert dat Linux een lastig OS is en dat kan ik wel als een provocerend statement zien. Helemaal omdat het een Engels citaat lijkt te zijn van iemand anders. Een typische oneliner die bedoeld is om discussie te genereren.
Zelfs als dat zo is betekent dat niet dat je zelf met een slechte reactie moet reageren op die eerste slechte reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 18:05

Redneckerz

A place to be.

NMe schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:53:
[...]

Zelfs als dat zo is betekent dat niet dat je zelf met een slechte reactie moet reageren op die eerste slechte reactie.
Daar heb je uiteraard helemaal gelijk in. Al snap ik wel dat een dergelijk citaat je tegen het hoofd stoot, dan lijkt mij dat juist meer reden om deze inhoudelijk af te schieten :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Pagina: 1