Aangezien mijn oude receiver het niet meer deed en ik weer terug gegaan ben naar een 2.1 setup, heb ik recentelijk een stereo versterker aangeschaft. Voor het afspelen van muziek en films gebruikt ik een Intel NUC. Helaas heeft mijn NUC geen optische geluidsuitgang, dus heb ik een HDMI Audio Extractor ertussen gezet. Dit werkt prima zo lang de TV aanstaat, echter als ik de tv uitzet lukt het mij niet om muziek af te spelen. Waarschijnlijk omdat de NUC mijn TV detecteert als afspeel apparaat.
Is dit op te lossen? Als ik dit van te voren had geweten, had ik misschien beter een externe USB DAC kunnen kopen. Echter zit er al een redelijk goede DAC in de versterker. Het mooiste zou zijn om mijn NUC geforceerd te laten denken dat de TV altijd aan staat, maar ik heb geen idee of dit kan.
Edit: Op de een of andere manier werkt het nu toch als de tv uit staat.
Is dit op te lossen? Als ik dit van te voren had geweten, had ik misschien beter een externe USB DAC kunnen kopen. Echter zit er al een redelijk goede DAC in de versterker. Het mooiste zou zijn om mijn NUC geforceerd te laten denken dat de TV altijd aan staat, maar ik heb geen idee of dit kan.
Edit: Op de een of andere manier werkt het nu toch als de tv uit staat.

[ Voor 4% gewijzigd door fruxxxano op 20-02-2017 15:33 ]