Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

windows smb shares sommige drives niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
:) {EDIT} OPGELOST dankzij een op google gevondejn pagaina / registeringreep. zie laatste reactie van mijzelf, de OP]

Hallo, ik heb een windows10 pc met bedraad netwerk en krijg diverse (usb)harddrives die eraan hangen niet geshared danwel niet toegankelijk via smb/win shares op 2 verschillende networked media players.

----
H/w:
Windows10 x64 home (anniversary update installed) , redelijk nieuwe desktop 64bit pc/mobo 2015.
shares met permissies ge-edit, mediaplayers: Xtreamer MK1 en gloednieuwe DuneHD Solo-Lite. alles via Ethernetkabel bedraad verbonden via switch/router. Router Tplink Archer c8
Heb diverse interne sata3 en usb-HDDs aan systeem hangen., op zowel usb2.0 ports als usb3.0 ports.
Win10 draait vanaf een ssd drive.

Enkele hdd's / mappen worden WEL gezien en toegankelijk op de beide mediaplayers via smb. De interne HDDs worden wel geshared toegankelijke, alsmede een usb3.0 verbonden usb-HDD.
Andere hdd's /mappen krijg ik maar niet toegankelijk, ook al heb ik eigenaarschap en permissies al vaak gemuteerd.
Er was op een ontoegankelijke drive ook een corrupte reeks bestanden inde prullenbak van die map, heb ik met veel moeite weggekregen, ik dacht, na unsharen, reboot, her-sharen en reboot, en proberen, nu zal het wel lukken erin te komen. Wat denk je, nee ik kom er nog niet via smb shares in. WEL via upnp/dlna uitwisseling met mezzmo server software op windows10.

Kortom, al maanden bezig om die betreffende mappen via smb shares toegankelijk te krijgen, en het lukt niet, hij blijft om user/password vragen (guest is ingevuld bij user). De netwerk deel instellingen staan goed, password protected delen staat uit, delen aan, shares map permissies op toegang voor 'iedereen' met lezen/schrijven, volledige toegang daarvoor gegeven.
Heb ook nog de permissies en instellingen vand e mappen/drives wara ik wel in kom vergeleken met de settings vand e niet toegankelijke mappen en gelijk gemaakt, werkt ook niet

IK KOM ER NIET UIT, het irriteert me mateloos en nu kan ik zelfs in mappen waar ik eerst wel in kon, ook niet meer in via shares op de mediaspelers. :?

Aangezien ik met een gloednieuwe dunehd mediaspeler dit ook heb, is het duidelijk een windows/smb probleem en niet xtreamer mediaplayer afhankelijk.

Wie heeft een oplossing?

[ Voor 2% gewijzigd door rrobinson41 op 15-02-2017 03:03 . Reden: probleem opgelost ]

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
Ntfs permissies ook bekeken?

CISSP! Drop your encryption keys!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 13:58
Je kan het eens proberen met de reg key die in dit artikel staat:
http://www.dedoimedo.com/...network-share-access.html

Homegroupen e.d. uitzetten wil ook helpen, ik ben hier zelf ooit ook eens tegenaan gelopen, ik heb eerlijk gezegd geen idee meer hoe ik het heb gefixed.
Ik kon toen in ieder geval niet delen tussen windows machines en samba, wel van samba naar windows.

too weird to live too rare to die

• rrobinson41
bedankt voor de reacties al, ik ben nu niet thuis maar ga t maandag uitproberen....
ik post wel of t geholpen heeft....

ik heb wel met de permissies (eigenaar, toegang, shares)' geklooid maar nog niet met tabje ntfs permissies - effectieve toegang. ik zal er ook eens naar kijken....

[ Voor 41% gewijzigd door rrobinson41 op 11-02-2017 00:11 ]

• rrobinson41
van O.P.: Helaas, heb hele middag zitten ploeteren op die shares permissies, eigenaarschap veranderd, de register hacks uit de antwoorden en online gerund, nog meer permissies ge-edit, nog es ge-edit, reboots, router en modem gereboot, netwerkmappen refreshed, allerlei combi;s van permissies, nagezien bij mappen die wel toegangkelijk zijn, niets helpt, bepaalde usb drives daar komt hij gewoon NIET in. vreselijk irritant.
temeer daar het wel 4 of 5 verschillende HDDS's betreft, waar ik nu niet inkom.
Ik wordt er gek van, waar ligt dat toch aan. :X

• laurens0619
Misschien speciale karakters in het pad?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rrobinson41 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:43:
van O.P.: Helaas, heb hele middag zitten ploeteren op die shares permissies, eigenaarschap veranderd, de register hacks uit de antwoorden en online gerund, nog meer permissies ge-edit, nog es ge-edit, reboots, router en modem gereboot, netwerkmappen refreshed, allerlei combi;s van permissies, nagezien bij mappen die wel toegangkelijk zijn, niets helpt, bepaalde usb drives daar komt hij gewoon NIET in. vreselijk irritant.
temeer daar het wel 4 of 5 verschillende HDDS's betreft, waar ik nu niet inkom.
Ik wordt er gek van, waar ligt dat toch aan. :X
Klinkt niet alsof je systematisch zit te troubleshooten. Bovendien geef je ons geen enkel handvat om je te helpen; 't enige wat je zegt is dat je mappen/drives "niet toegankelijk" krijgt. Kunnen we niks mee.

Krijg je een foutmelding? Zo ja: welke? En hoe probeer je te connecten? Op IP-adres? Op netBIOS-name? Op fqdn? Wat zijn de permissies op de map die je probeert te sharen? En wat zijn de permissies op de share? En werkt het wel als je met bekende credentials connect?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rrobinson41
Oke, je hebt gelijk.

Intussen heb ik mijn meest gewilde drive in plaats van ine en usb3.0 duo dock, intern ingebouwd, in plaats van mijn tweede 5.25 in ODD. Nu wordt die map/drive, opnieuyw geshar\ed, kreeg gelijk zelfde driveletter intern als extern, WEL toegankelijk voor mijn smb shares dunehd mediaplayer.

Voorheen, kreeg ik op sommige shares, bij connecten, de mededeling 'netwekrkmap is niet toegankelijk' , kijk uw share permissies na. (of iets van die strekking).

Ik connect via een win10 pc met gedeelde mappen, toegang lezen en schjrijven voor 'iedereen'. Daarnaast ook to0egang voor mijn windows account
(live email account) en voor 'administrators'. met alle rechten.
De connectie in de DuneHD gaat via "SMB" netwerkverkenner. Ik heb de homegroup als HOMEGROUP ingesteld. De PC had eerder een pcnaam met mixed caps en een streepje erin, heb dat veranderd naar een naam in CAPS zonder streepje. Dat hielp niet. Situatie bleef gelijk.

Heb steeds de netwerk mappen ververst in verkenner, de pc gereboot en de modem en router opnieuw gereboot, met de pc op uit.

De permissies die ik gezet had, bekeek ik eerst op een werkende interne en een werkende usb3.0 share map. Exact diezeldfde instellingen, werkten dan weer niet met de in usb3.0 duo dock geplaatste schijf, die nu intern is ingebouwd en nu dus WEL toegankelijk is.

Mijn vermoeden bestaat nu, dat onder de recentste windows10 build, die ik heb (anniversary update), er een probleem is met gesharede mappen/drives, als die op een HUB of dock zitten met andere HDDs.

Onder windows 7, die ik 2 jaar geleden gebruikte, werden die zelfde gesharde drives en mappen nl wel toegankelijk met mijn oude mediaplayer (xtreamer mk1) en windows shares,, later werkte dat ook niet mmeer in windows 10 in diezelfde xtreamer en vorige week dius ook niet ind e DuneHD. Ik heb tussentijds de xtreamer ook nog geprobeerd, maar die kwam er ook niet "in". (netwerkmap , niet toegankelijk, vraagt om een gebr naam en ww, 'guest' staat dan standaard ingesteld, maar werkt niet, maar ook niet mijn windows account login gegevens. Ook het nederlandse equivalent 'Gast'' werkt dan niet.

Ik heb diverse geavanceerde ntfs en share permissies geprobeerd, eigenaar v d map op 'Administartors', danwel '[mijn windows account] '. ook maakte het niets uit dat ik shares helemaal uitzetten voor die map en drive en reboot, refresh en weer delen. en dan eerst nog de router rebooten en de pc ook. Steeds kwam ik op die betreffende drives op de Dune, 'netwerkmap niet toegankelijk, kijk uw permissies na' tegen. De permissies had ik dan bij de normaal delen zwizard op 'Iedereen' (lees/schrijf) en mijn eigen windows account (eigenaar), gezet.
De geavanceerde permissies had ik dan, overeenkomstig de werkende usb3 map, op 'Iedereen'(volledige beheer); 'mijn windows account'(voll. beheer); Administartors (voll beheer) en SYSTEM (voll beheer) gezet. OOK heb ik nog de Homegroup aangehad, met aslllen lezen/schrijven beheer, omdat dat in die usb3 map wel werkte.

Later heb ik de homegroup (=thuisgroep) helemaal uitgezet voor deze pc, alles ververst, opnieuw geshared, reboot pc en router+modem, nog steeds hetzelfde liedje, netwerkdrive niet toegankelijk, check permissies (op de Dune, Xtreamer kon erook niet in).

Dat was zo'n beetje het hele verhaal.....Ik hoop dat dat wat duidelijker is zo.

grts RR en BVD voor verder meedenken.....

• rrobinson41
laurens0619 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:59:
Misschien speciale karakters in het pad?
Ik heb 2 gedeelde mappen vrij gemaakt van & tekens en ^ en ' en " in de bestandsmappen die gedeeld warren (veelal film submappen).
Daarna gerefreshed, reboot, reboot router, pc: opnieuw gedeeld, netwerkmap handmatig gerefreshed.

Hielp niet.

• laurens0619
Optie1:
met welke credentials authenticeer je nu vanaf je media player? probeer die everyone weg te halen en authenticeer via een apart account (of via administrator) die rechten heeft. Niet via guest dus

Optie2:
Wat ik op internet lees kan het ook te maken met HomeGroup ipv workgroup en dat external drives niet in een library opgenomen zijn. Ik zou beginnen met wisselen naar workgroup.

Wil je echt bij homegroup blijven (zou niet weten waarom) dan zou je de external disc opnemen in je library kunnen helpen.

Wisselen naar workgroup:
Press Windows+ X, select System.
Click on Advanced System settings.
Under Computer Name tab click on change.
Under “Member Of” change the Workgroup name

Then click on OK, then when prompted reboot your device

Optie3:
dit kun je ook nog proberen (onderin, authenticated users toevoegen)
http://www.howtogeek.com/...work-sharing/lesson9/all/

[ Voor 77% gewijzigd door laurens0619 op 14-02-2017 22:06 ]

• rrobinson41
laurens0619 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:54:
Optie1:
met welke credentials authenticeer je nu vanaf je media player? probeer die everyone weg te halen en authenticeer via een apart account (of via administrator) die rechten heeft. Niet via guest dus

Optie2:
Wat ik op internet lees kan het ook te maken met HomeGroup ipv workgroup en dat external drives niet in een library opgenomen zijn. Ik zou beginnen met wisselen naar workgroup.

Wil je echt bij homegroup blijven (zou niet weten waarom) dan zou je de external disc opnemen in je library kunnen helpen.

Wisselen naar workgroup:
Press Windows+ X, select System.
Click on Advanced System settings.
Under Computer Name tab click on change.
Under “Member Of” change the Workgroup name

Then click on OK, then when prompted reboot your device

Optie3:
dit kun je ook nog proberen (onderin, authenticated users toevoegen)
http://www.howtogeek.com/...work-sharing/lesson9/all/
Hoi dank voor reageren,
Ik authentieer me als GUEST op smb / windows pc vanaf de dune mediaplayer. als ik daar iets anders invul, bv mijn (administrator) windows account incl ww, dan kom ik er niet in. Als ik me met mij admin account (is mijn standaard windows account!) registreer, moet ik dan in geavanceerde netwerkinstellingen ook password protected shares op aan instellen? die staat nu op uit. Volgens mij kom je niet in die mediaplayers zonder Iedereen/everyone... maar wil ook niet telkens als ik op de mediaplayer wil, mijn ww moeten invullen, dat is met de remote geen doen... tenzij hij het onthoudt/opslaat natuurlijk, de Dune player....
zal er eens mee expirimenteren...morgen.

ik was inmiddels al uit de Thuisgrope/homegroup gegaan. Ik was en ben al op WORKGROUP.

Je hoort het wel weer van me hier.

RR 8)

• rrobinson41
Het is inmiddels OPGELOST ,. Hoeraaa, dankzij een registeringreep, gevonden op deze pagina,
Oplossing niet toegankelijke shares in dezethread (register ingreep) IRPStackSize

onder dit kopje staat de oplossing, stuk naar beneden:
"Same problem, but solved after below registry value change"

wat bij mij werkte , was de registerkey IRPStackSize een waarde geven van 27 (decimaal). sys reboot, hershare en het werkte, de voorheen niet-toegankelijke mappen/drives zijn nu WEL benaderbaar via SMB netwerk browsen (windows shares) op de Mediaplayers.

Dank voor het meedenken op dit forum....

:) :) :)

[ Voor 8% gewijzigd door rrobinson41 op 15-02-2017 03:13 . Reden: oplossing gevonden, url aangepast ]

Pagina: 1