Hallo, ik heb een windows10 pc met bedraad netwerk en krijg diverse (usb)harddrives die eraan hangen niet geshared danwel niet toegankelijk via smb/win shares op 2 verschillende networked media players.
----
H/w:
Windows10 x64 home (anniversary update installed) , redelijk nieuwe desktop 64bit pc/mobo 2015.
shares met permissies ge-edit, mediaplayers: Xtreamer MK1 en gloednieuwe DuneHD Solo-Lite. alles via Ethernetkabel bedraad verbonden via switch/router. Router Tplink Archer c8
Heb diverse interne sata3 en usb-HDDs aan systeem hangen., op zowel usb2.0 ports als usb3.0 ports.
Win10 draait vanaf een ssd drive.
Enkele hdd's / mappen worden WEL gezien en toegankelijk op de beide mediaplayers via smb. De interne HDDs worden wel geshared toegankelijke, alsmede een usb3.0 verbonden usb-HDD.
Andere hdd's /mappen krijg ik maar niet toegankelijk, ook al heb ik eigenaarschap en permissies al vaak gemuteerd.
Er was op een ontoegankelijke drive ook een corrupte reeks bestanden inde prullenbak van die map, heb ik met veel moeite weggekregen, ik dacht, na unsharen, reboot, her-sharen en reboot, en proberen, nu zal het wel lukken erin te komen. Wat denk je, nee ik kom er nog niet via smb shares in. WEL via upnp/dlna uitwisseling met mezzmo server software op windows10.
Kortom, al maanden bezig om die betreffende mappen via smb shares toegankelijk te krijgen, en het lukt niet, hij blijft om user/password vragen (guest is ingevuld bij user). De netwerk deel instellingen staan goed, password protected delen staat uit, delen aan, shares map permissies op toegang voor 'iedereen' met lezen/schrijven, volledige toegang daarvoor gegeven.
Heb ook nog de permissies en instellingen vand e mappen/drives wara ik wel in kom vergeleken met de settings vand e niet toegankelijke mappen en gelijk gemaakt, werkt ook niet
IK KOM ER NIET UIT, het irriteert me mateloos en nu kan ik zelfs in mappen waar ik eerst wel in kon, ook niet meer in via shares op de mediaspelers.
Aangezien ik met een gloednieuwe dunehd mediaspeler dit ook heb, is het duidelijk een windows/smb probleem en niet xtreamer mediaplayer afhankelijk.
Wie heeft een oplossing?
[ Voor 2% gewijzigd door rrobinson41 op 15-02-2017 03:03 . Reden: probleem opgelost ]