Videokaart geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn videokaart geeft sinds kort geen beeld meer, nadat ik een aantal dingen heb geprobeerd, heb ik de videokaart opgestuurd naar de leverancier denkend dat deze kapot zou zijn, de leverancier zegt echter dat zij de videokaart hebben getest en geen defect hebben gevonden.

Het probleem is dat de videokaart geen beeld geeft (getest op DVI en HDMI outputs), ik draai momenteel op integrated graphics, die wel werken. Ik heb een andere videokaart getest (weliswaar zonder 6-pin), die wel werkte. Wanneer ik de videokaart aansluit krijg ik tevens geen beeld van mijn integrated graphics, waardoor ik niet in windows kan booten om te kijken of de kaart herkend wordt.

Ik denk zelf dat het misschien aan mijn voeding kan liggen, hoewel de voeding foutloos functioneert wanneer ik op mijn integrated graphics draai. De videokaart heeft het ongeveer ~ 3 maanden zonder enkele problemen gedaan.

Dit is de hardware die ik gebruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed€ 0,-€ 0,-
1Zotac GeForce GTX 1060 AMP! Edition 6GB€ 295,49€ 295,49
1Hitachi Deskstar 7K1000.C, 500GB€ 56,74€ 56,74
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1Adata AD3U1333C4G9-2€ 83,49€ 83,49
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Crucial BX100 250GB€ 0,-€ 0,-
1LiteOn LR731 moederbord€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 560,72

Heeft iemand tips wat ik het beste zou kunnen doen? ben zelf aan het denken om eventueel een voedingtester te kopen, al weet ik niet of dit op gaat leveren, aangezien er niks defect aan mijn voeding lijkt te zijn.

[ Voor 162% gewijzigd door Teun. op 10-02-2017 17:49 ]

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Kan toch wel degelijk de voeding zijn.

Er zit namelijk een behoorlijk verschil in verbruik (of belasting hoe je het wil noemen) tussen een integrated GPU of een mid/high range videokaart. Waarbij de losse videokaart een hoger verbruik en/of belasting heeft.

Het gaat vaak dan al mis bij het inschakelen van de PC (even een hoge piek).

• Teun.
  • Niet online
Nemesizz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 18:29:
Kan toch wel degelijk de voeding zijn.

Er zit namelijk een behoorlijk verschil in verbruik (of belasting hoe je het wil noemen) tussen een integrated GPU of een mid/high range videokaart. Waarbij de losse videokaart een hoger verbruik en/of belasting heeft.

Het gaat vaak dan al mis bij het inschakelen van de PC (even een hoge piek).
Ja dat is tot nu toe ook mijn conclusie. Ik weet niet of ik er goed aan doe om een voeding tester te kopen, deze meet naar mijn idee alleen of het voltage klopt, en niet of er genoeg ampère wordt geleverd.
lk denk dat het enige manier om het 100% zeker te weten is om een andere voeding te proberen.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Is je BIOS up to date? Veel oudere moederborden en met name de Pre-UEFI borden kunnen niet meer overweg met Pascal en Polaris. Daarvoor houdt het feest al eerder op.

Je weet overigens dat de 1060 flink wordt afgeknepen door die Phenom? Ryzen of Kaby in het vizier? ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Teun.
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 19:58:
Is je BIOS up to date? Veel oudere moederborden en met name de Pre-UEFI borden kunnen niet meer overweg met Pascal en Polaris. Daarvoor houdt het feest al eerder op.

Je weet overigens dat de 1060 flink wordt afgeknepen door die Phenom? Ryzen of Kaby in het vizier? ;)
Ryzen zit in het vizier! En, de videokaart heeft het 3 maanden foutloos gedaan i.c.m. Windows 10. En omdat eigenlijk van de een op de andere dag ik geen input meer kreeg op mijn beeldschermen, lijkt het me sterk dat dit aan een hardware/software communicatiefout ligt.
De BIOS is voor zover ik weet niet te updaten, er is weinig informatie te vinden over mijn moederbord online, laat staan BIOS updates :P