Mijn vraag (en probleem) :
Sinds een week heb ik een digitale receiver incl. DAB+ in gebruik genomen. De DAB-ontvangst is doorgaans tussen 80 en 95 % (e.e.a. fluctueert : de ene zender sterker dan de andere).
Af en toe daalt de ontvangst plots naar beneden de 60 % en dat is goed te merken, want dan valt een zender af en toe voor enkele seconden helemaal weg. Het zoeken van zenders lukt dan op dat moment ook niet meer.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
Receiver DAB+ van Onkyo, TX 8150 met bijgeleverde DAB-antenne (strak verticaal op de muur gespeld);
zie de link : http://docplayer.nl/26457...work-stereo-receiver.html De betreffende DAB+ antenne staat op blz. 13 van de gebruiksaanwijzing).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
De stekker van de receiver van de stroom afhalen en weer aan.
De ontvangst is dan hersteld en ook het tunen (zenders zoeken) gaat weer goed.
Is er mogelijk een alternatief voor de DAB-antenne die ik nu gebruik ?
Zo ja, aan welk alternatief zou kunnen worden gedacht ?[/b][/u]
Sinds een week heb ik een digitale receiver incl. DAB+ in gebruik genomen. De DAB-ontvangst is doorgaans tussen 80 en 95 % (e.e.a. fluctueert : de ene zender sterker dan de andere).
Af en toe daalt de ontvangst plots naar beneden de 60 % en dat is goed te merken, want dan valt een zender af en toe voor enkele seconden helemaal weg. Het zoeken van zenders lukt dan op dat moment ook niet meer.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
Receiver DAB+ van Onkyo, TX 8150 met bijgeleverde DAB-antenne (strak verticaal op de muur gespeld);
zie de link : http://docplayer.nl/26457...work-stereo-receiver.html De betreffende DAB+ antenne staat op blz. 13 van de gebruiksaanwijzing).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
De stekker van de receiver van de stroom afhalen en weer aan.
De ontvangst is dan hersteld en ook het tunen (zenders zoeken) gaat weer goed.
Is er mogelijk een alternatief voor de DAB-antenne die ik nu gebruik ?
Zo ja, aan welk alternatief zou kunnen worden gedacht ?[/b][/u]
[Voor 28% gewijzigd door Yari2014 op 10-02-2017 16:08. Reden: Tekstueel]