• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
(Twijfel of het hier moet of in Netwerken, verplaats maar indien nodig.)

Situatie: we hebben een SmartTV op kantoor die we willen gebruiken om e.e.a. te laten zien. Probleem: dit "e.e.a." zit achter een VPN en de SmartTV die we hebben ondersteunt geen VPN.

Volgens mij zit de oplossing in een router die wel VPN ingebouwd heeft, zodat ik een ethernetkabel tussen router en tv kan hangen die per definitie op VPN zit. Ik kan wel routers vinden met VPN, ook in de pricewatch, maar ik vraag me af of dat goed gaat in combinatie met het netwerk dat al op kantoor draait (meerdere routers, alle clients zijn verbonden over wifi).

Waar ik naar zat te kijken is bijvoorbeeld pricewatch: Edimax BR-6478AC V2: als die op het netwerk kan aansluiten, VPN kan configureren en vervolgens een ethernetkabel naar de tv kan leggen dan zou dat mooi zijn, maar niet als ik daarmee het interne netwerk om zeep help :+.

Een alternatief is pricewatch: TP-Link TL-R600VPN die zo te zien helemaal geen wifi heeft, klinkt eigenlijk ook wel veilig :)

Overigens is de oplossing die we nu hebben gewoon aan een laptop hangen als extra monitor, maar daar willen we vanaf...

Dat is de pest van altijd werkende setups: langzaam maar zeker verstoft je kennis/ervaring...

[ Voor 7% gewijzigd door sjroorda op 10-02-2017 15:39 . Reden: TP-Link TL-R600VPN toegevoegd. ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43
Het blijkt toch niet zo makkelijk. Navraag bij de Routershop leerde me dat dit niet een werkende oplossing was. Een collega kwam met een simpel alternatief: een Raspberry Pi ertussen. De SmartTV wordt dan gewoon een domme monitor, en ik heb alle vrijheid om dingen in te stellen!