Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel eenheidsysteem gebruikt t.net? (metric, imperial, sbs..

Pagina: 1
Acties:

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-10 22:06
Een dingetje waar ik mij aan stoorde in het artikel:
NASA maakt chip die bestand is tegen weersomstandigheden op Venus
Ook is de atmosferische druk enorm; deze is vergelijkbaar met zwemmen in de oceaan op een diepte van 900 meter.
Zover ik weet maken wij in Nederland gebruik van het metric-system, waarbij we de druk aangeven in bar. Tweakers is een technische site waarbij de meeste bezoeker verstand van zaken hebben. Niet de NOS/RTL/SBS waar ze rekenen met olifanten voor gewicht, voetbalvelden voor afstanden en andere onzin. Ik vind dit eigenlijk nogal denigrerend overkomen richting de community (alsof wij zelf geen fantasie hebben).

Waarom wordt er gebruik gemaakt van deze "maateenheden"?

n54 power!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11 22:47
Zover ik weet maken wij in Nederland gebruik van het metric-system SI-stelsel ;)

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:08

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik stoor mij aan het gebruik van bar waar Pascal gebruikt moet worden, zo heeft iedereen wel wat. ;)

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een voorbeeld is toch geen eenheid? Er wordt helemaal geen eenheid genoemd, er wordt een voorbeeld gegeven hoe groot die druk is.

900 meter diep kan je in 10 verschillende manieren (94bar , 9.4MPa, 1363PSI, 95kg/cm2) in een eenheid schrijven, maar het gaat hier om de vergelijking met welke druk je te maken hebt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TMDevil
SinergyX schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:08:
Een voorbeeld is toch geen eenheid? Er wordt helemaal geen eenheid genoemd, er wordt een voorbeeld gegeven hoe groot die druk is.

900 meter diep kan je in 10 verschillende manieren (94bar , 9.4MPa, 1363PSI, 95kg/cm2) in een eenheid schrijven, maar het gaat hier om de vergelijking met welke druk je te maken hebt.
Maar waarom dan niet één van die vele manieren van een echte eenheid geven en daarnaast nog een voorbeeld? Waarom zou je expres iets vaags maken?

n54 power!

• TMDevil
justmike schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:01:
Zover ik weet maken wij in Nederland gebruik van het metric-system SI-stelsel ;)
Ok, das ook weer waar.

[edit]
Excuus voor de dubbelpost.

[ Voor 8% gewijzigd door TMDevil op 10-02-2017 14:41 ]

n54 power!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-11 22:47
TMDevil schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Maar waarom dan niet één van die vele manieren van een echte eenheid geven en daarnaast nog een voorbeeld? Waarom zou je expres iets vaags maken?
Ook al ken ik de theorie achter de meeste basis eenheden, ze zijn en blijven redelijk abstract.
Zo een voorbeeld als "op 900 meter diep" maakt het voor veel mensen net dat ietsje gemakkelijker om zich de situatie in te beelden

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02:34

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

TMDevil schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:59:
Een dingetje waar ik mij aan stoorde in het artikel:
NASA maakt chip die bestand is tegen weersomstandigheden op Venus

[...]

Zover ik weet maken wij in Nederland gebruik van het metric-system, waarbij we de druk aangeven in bar. Tweakers is een technische site waarbij de meeste bezoeker verstand van zaken hebben. Niet de NOS/RTL/SBS waar ze rekenen met olifanten voor gewicht, voetbalvelden voor afstanden en andere onzin. Ik vind dit eigenlijk nogal denigrerend overkomen richting de community (alsof wij zelf geen fantasie hebben).

Waarom wordt er gebruik gemaakt van deze "maateenheden"?
Heel simpel, om Justmike te quoten:
justmike schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:44:
[...]

Ook al ken ik de theorie achter de meeste basis eenheden, ze zijn en blijven redelijk abstract.
Zo een voorbeeld als "op 900 meter diep" maakt het voor veel mensen net dat ietsje gemakkelijker om zich de situatie in te beelden
De uitleg met daarin de 900 meter maakt het iets duidelijker dan als ik enkel de juiste eenheid en waarde zou noteren. Had ik er op zich nog wel bij kunnen zetten. Maar om het nou te karakteriseren als 'denigrerend' en 'bewust vaag houdend', daar begrijp ik dan niks van...
Pagina: 1