Videoland problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-07 09:36
Tweakers

Ik denk dat ik hier goed zit anders hoor ik het wel...

Deze week videoland aangemeld en begonnen met het proefabbo.
Echter wil de app op onze android toestellen niet werken.

Krijg de melding als ik de videoland app opstart

"videoland is niet beschikbaar in FALSE"

Op 4G werkt het wel en als ik tijdens het kijken van een film overschakel op mijn wifi krijg ik error 203

Relevante info:

ISP Ziggo
Modem technicolor TC7200 in bridge
Router PFsense met laatste updates
AP asus rt ac68U als AP
2x samsung galaxy aplha
1x samsung tab pro 12.2

alle android apparaten draaien 5.0 of hoger af fabriek en geen bootloader of unlock gepruts ;)

Als ik mijn publieke ip check dan geeft whatsmyip.com gewoon tilburg netherlands aan dus dat lijkt te kloppen.

Het lijkt erop dat de app dus niet kan bepalen dat hij in nederland is. Bij videoland kunnen ze mij niet helpen en een mail van de TD van hun zegt dat het aan mijn wifi ligt. Ja lekker makkelijk natuurlijk. Maar als ik via een pc/laptop via bijv. google chrome kijk kan ik wel videoland gebruiken via dezelfde wifi verbinding. Daar hadden ze natuurlijk geen antwoord op :+

Moet ik misschien een bepaalde poort in mijn router open zetten? Maar netflix en ziggo horizon werken bijv ook zonder problemen.

Heb ook verder geen andere platformen om mee te testen, geen smart tv en op mijn winmobile van de zaak is de videoland app niet te krijgen.

Iemand misschien een idee?

Alvast Bedankt.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

lier

MikroTik nerd

Laptop via WiFi getest?
Doet de App het wel op een ander WiFi netwerk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
laptop werkt wel via de wifi zoals reeds aangegeven.

En inderdaad via een ander wifi netwerk doet hij het wel, dus ze hadden deels gelijk bij videoland. Maar waarom doet hij het via de laptop dan wel en wat gaat er dan fout?

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 06:42

DJVG

Gewoon DJVG

Geen IPv6 tunnel toevallig op pfsense? Ik heb dit probleem ook met netflix/horizon (ziggo tv) als ik IPv6 via een tunnel laat lopen (logisch, want Ziggo zie het IP als niet van hun en Netflix blokkeert alles van HE op het moment). En zet ik dus uit als ik die diensten wil gebruiken.

offtopic:
Rant: Ziggo, activeer IPv6 nou eens in bridge!! :'(

[ Voor 15% gewijzigd door DJVG op 10-02-2017 14:34 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
Niet dat ik weet,

Als ik bij wan interface kijk staat er bij de kolom DHCP6 client config NIETS aangevinkt en DHCPv6 prefix op 64

Ik kan me ook niet herrinneren dat ik ooit iets met DHCPv6 heb gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-07 06:42

DJVG

Gewoon DJVG

Makkelijke test of je IPv6 hebt is het bezoeken van deze website: http://ipv6-test.com/. Als je daar IPv6 op supported ziet en bij ISP geen Libery Global / UPC / Ziggo oid, dan kan het zijn dat toch mogelijk met een IPv6 tunnel te maken heeft.

Heb je al contact met videoland opgenomen om te kijken of ze hiermee bekend zijn?

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
IPv6 test zegt not supported. Dus dat lijkt me in dit geval oke.

Ja de TD van videoland zegt gewoon letterlijk: op 4G doet ie het wel dus dan ligt het aan jouw netwerk. En als ik dat aangeef dat het via een browser op een laptop/pc wel werkt weten ze daar geen antwoord op 8)7

---

Even een update, als ik op 4G via openvpn een verbinding maak met de pfsense router kan ik wel videoland gebruiken en ook casten naar mijn tv :?

Ook werkt dit als ik in mijn eigen netwerk ben.

Dus ik kan alleen via mijn eigen wifi videoland kijken als ik via open vpn met mn eigen router verbonden ben. (NAT reflection staat aan)

Dit gaat goed en zou een mooie worksround zijn maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.

Update:

Het probleem zoals in de TS beschreven loste zichzelf spontaan op nadat ik pihole in een Ubuntu VM ging gebruiken. Interesant is wel dat de pihole dezelfde dns adressen gebruikt als die in de pfsense router stonden.

2 opendns adressen en de 2 google dns adressen. Ook zat ik op dat moment nog steeds achter dezelfde ziggo IP. Ook heb ik de pfsense bak bare metal op een apart systeem draaien.

Nu zit ik achter een 500/500 kpn glas lijntje dus nu werkt alles zoals het hoort met of zonder pihole. De hele setup heb ik zonder experiabox draaien via een switch die de vlans splitst volgens netwerkje.com dus de pfsense bak heeft dezelfde instellingen als toen achter de ziggo modem dus daar zit het probleem ook niet in.

Misschien dat deze info nog van waarde is in de toekomst...

[ Voor 78% gewijzigd door casemodder op 05-09-2017 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ter aanvulling :

Mijn zoektocht via Google laat me hier belanden ;)
Mijn ervaring was NA het instellen van PiHole dat videoland niet meer werkte.

De oplossing was voor mij om OpenDNS uit te schakelen, en de Google DNS weer te laten gebruiken als upstream.
Er is 'iets' op de pagina van Videoland wat door OpenDNS geblokkeerd wordt ...
Pagina: 1