MURPHY'S LAW: "If anything can go wrong, it will". ---> Optimist
Vervolgens maak je boot disks, of je boot van cd-rom (hangt ervan af wat mogelijk is) en installeer je linux.
1) mandrake80-inst.iso
2) mandrake80-ext.iso
dus als hem van die eerste laat booten moet het lukken?
Groeten, MedicMan
die op een cd toasten en booten
als je mobo ondersteunt om van cd te booten...
en dan: have phun en veel suc6
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Verwijderd
Nee, Nero downloaden dan Beeld branden of Burn image from file, dan .iso selecteren (all files) dan ok dan write, en dan is ie bootableOp dinsdag 03 juli 2001 11:34 schreef MedicMan het volgende:
het zijn 2 files op 2 cd's.
1) mandrake80-inst.iso
2) mandrake80-ext.iso
dus als hem van die eerste laat booten moet het lukken?
Groeten, MedicMan
yupOp dinsdag 03 juli 2001 11:39 schreef hans_20 het volgende:
[..]
Nee, Nero downloaden dan Beeld branden of Burn image from file, dan .iso selecteren (all files) dan ok dan write, en dan is ie bootable
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
MedicMan
als je niet eens weet wat een iso is, is het volgens mij niet verstandig om linux te nemen
PSN: Houtvlot
Dat vind ik nou weer een beetje een zeikopmerking... Brand gewoon die twee iso's en installeer Mandrake vanaf de eerste cd, de inst. cd. Met deze inst. cd kun je ook meteen een bootfloppy te maken, wat ook wel handig is. De installatie van Mandrake is echt een eitje kan ik uit eigen ervaring zeggen.Op dinsdag 03 juli 2001 13:17 schreef dinges het volgende:
als je niet eens weet wat een iso is, is het volgens mij niet verstandig om linux te nemen
En is het niet zo dat je die iso files zichtbaar kan maken met een een of ander proggie? Zou ik daar iets mee kunnen dan?
MedicMan
Verwijderd
Heb je in de bios wel gecontroleerd of je opstarten via cd kunt instellen? En trouwens: moet ook van flop kunnen installeren lijkt me
Veel succes ermee.
Verwijderd
Zolang als ik al met computers kloot (inmiddels ruim 11 jaar) kunnen computers van diskette opstarten.Op dinsdag 03 juli 2001 16:39 schreef karelvandongen het volgende:
ik heb hier een mobo die niet van a c enz kan booten maar waar het aanligt?
Zeker weten dat bovenstaande wat jij beweert waar is voor die computer!!
Graag, krijg het niet echt voor elkaar.Op dinsdag 03 juli 2001 16:38 schreef karelvandongen het volgende:
.... Ben net trouwens mandrake aan het downen dus dan kan ik je ook zeggen welk bestand je op de floppy moet zetten met rawwrite.
Žk heb Žm ff geupload: http://members.nbci.com/ap0001/moi/isobuster.exe
Hiermee kun je isoŽs van veel verschillende programmaŽs uitpakken.....
Het is lastig om je specs up to date te houden
Juist, daar had ik al eens van gehoord ja, isobuster. Dat ga ik is ff fijn uitproberen.Op dinsdag 03 juli 2001 17:15 schreef aP_ het volgende:
Je kan ook gewoon Isobuster gebruiken om isoŽs uit te pakken ipv ze eerst te moeten branden.
Žk heb Žm ff geupload: http://members.nbci.com/ap0001/moi/isobuster.exe
Hiermee kun je isoŽs van veel verschillende programmaŽs uitpakken.....
Thx
Thnx
files van linux?Op dinsdag 03 juli 2001 17:27 schreef Mathizsias het volgende:
Euhmm leuk leuk kwist dit allemaal maar waar heb je de files vandaan, plz paste ff adres !!
ThnxVeel suc6 met booten en shit...
kan je gewoon van ftp.nl.uu.net/pub/linux/ halen bijvoorbeeld
THNX
ywOp dinsdag 03 juli 2001 17:42 schreef Mathizsias het volgende:
Moest ik ff weten want mn Redhat zuigt heb ik maar voor de helft
THNX
staan ook best wel veel distros trouwens
en snel...
Volgens mij heb je dan kapotte hardware en gaat ie daarom niet verder.Op dinsdag 03 juli 2001 17:10 schreef karelvandongen het volgende:
Ja hoor want hij boot niet verder als tot hij de bios extensions gehad heeft en ik heb nu al verschillende bios configuraties geprobeert maar hij komt gewoon geen stap verder.
Zitten er nog wat kaarten in je systeem ?
Zo ja, trek er eens alles uit en probeer het dan.
En waarom heeft iedereen het hier over het lezen van een ISO zonder die te moeten branden ?
Als je Linux wilt installeren moet die CD toch gebrand worden.
maar dan nog steeds doet hij het niet.
Dus ik denk toch dat het probleem ergens in de bios zit of dat het moederbord niet goed meer is.
Verwijderd
Verwijderd
[heel klein beetje offtopic mode]Op dinsdag 03 juli 2001 13:27 schreef Platypussy het volgende:
De installatie van Mandrake is echt een eitje kan ik uit eigen ervaring zeggen.
Is deze distributie geschikt voor iemand die nog nooit eerder met Linux/Unix heeft gewerkt?
[heel klein beetje offtopic mode]
Ja hoor, geen probleem.Op dinsdag 03 juli 2001 18:50 schreef Yiu het volgende:
[..]
Is deze distributie geschikt voor iemand die nog nooit eerder met Linux/Unix heeft gewerkt?