Hoe enkel 1 programma schrijf toegang geven tot share?

Pagina: 1
Acties:

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
Hey,
even uitleggen hoe ik werk:
- download dingen op mijn Synology
- kopier naar mijn pc, hernoem en plaats in de juiste folders
- werk bestanden van laptop kopieer ik ook naar pc en in juiste folders
- sync dan naar mijn Synology met FreeFileSync, bij wijze van 1e backup
- daarna, op meer onregelmatige basis (ik weet het), kopieer ik het ook naar offline SATA HD

PC is de master, Synology en laptops zijn slaves die volledige of gedeeltelijke kopies hebben.
Toegang naar mijn Synology is met paswoord en heb ik op Windows pc niet laten onthouden.
Dus als ik mijn pc opstart heb ik geen toegang tot de Synology.
Maar ja, meestal is het eerste wat ik doe, de shares openen.

Nog maar 1x in mijn leven malware gehad, maar toch een beetje bang voor cryptoware.
Nu zou dit vrij simpel op te lossen zijn, door algemeen enkel read access toe te laten tot de Synology en enkel FreeFileSync write access te geven.
Is dit mogelijk?

Of moet ik het probleem omdraaien en de sync niet vanop windows pc starten, maar vanop Synology?
Geen idee welk programma dat zou kunnen op Synology.
Nu heb ik wel slechts een DS115j, dus vrij trage cpu...

[ Voor 7% gewijzigd door Chris_147 op 10-02-2017 10:06 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als free file sync met unc paden kan werken en de wachtwoorden kan onthouden dan maak je gewoon een 2e user aan op de synogy voor free file sync

Iperf

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan. Je kan een 2e account aanmaken op de synology en die toegang geven op een bepaalde share van je pc.

offtopic:
wat ^^ zegt

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 10-02-2017 10:08 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:54
@Fish: Inderdaad, dat zou moeten lukken. 1e user enkel leesrechten gegeven, 2e user schrijfrechten. FreeFileSync kan met UNC paden werken, zo gebruik ik het steeds als, dan zou hij nu steeds naar paswoord moeten vragen.

@ Outerspace: heb jij het over de 2e manier, sync starten vanop Synology? Maar dan moet ik nog wel een programma als FreeFileSync voor op Synology hebben.