New Game Pc. Juiste onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal dit is de eerste keer dat ik een vraag online publiceer. Ik ga namelijk mijn eerste game pc bouwen en ik heb een lijst gemaakt van al de onderdelen die ik wil aanschaffen, maar ik weet niet 100% of dit systeem gaat werken of niet.
Onderdelen
Videokaart: msi gtx 1080
processor: i7 7700k
moederbord: msi Z270 gaming m5
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB(2x8GB)
Case : Corsair 400c
voeding: Corsair 750i
cpu koeler: Corsair h100i v2
Hard drive: 2TB WD
SSD: 250 samsung ssd
Dvd brander.: random

Kunnen jullie mij a.u.b. helpen of eventueel mijn lijst aanpassen. Alvast bedankt

Mvg Hans5858

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:11:
Hallo allemaal dit is de eerste keer dat ik een vraag online publiceer. Ik ga namelijk mijn eerste game pc bouwen en ik heb een lijst gemaakt van al de onderdelen die ik wil aanschaffen, maar ik weet niet 100% of dit systeem gaat werken of niet.
Onderdelen
Videokaart: msi gtx 1080
processor: i7 7700k
moederbord: msi Z270 gaming m5
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB(2x8GB)
Case : Corsair 400c
voeding: Corsair 750i
cpu koeler: Corsair h100i v2
Hard drive: 2TB WD
SSD: 250 samsung ssd
Dvd brander.: random

Kunnen jullie mij a.u.b. helpen of eventueel mijn lijst aanpassen. Alvast bedankt

Mvg Hans5858
Op welke wensen, voorwaarden, budget etc. is deze build gebaseerd?
Vooropgesteld dat een zeer deftig krachtpatsertje is, doet het mij direct vermoeden dat je keuzes zijn gemaakt door te sorteren op prijs van hoog naar laag.
Ben dus zeer benieuwd naar het gewenste gebruik om dit krachtige maar dure beestje te "verantwoorden"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:21:
[...]

Op welke wensen, voorwaarden, budget etc. is deze build gebaseerd?
Vooropgesteld dat een zeer deftig krachtpatsertje is, doet het mij direct vermoeden dat je keuzes zijn gemaakt door te sorteren op prijs van hoog naar laag.
Ben dus zeer benieuwd naar het gewenste gebruik om dit krachtige maar dure beestje te "verantwoorden"
Het is in de eerste instantie bedoelt om te kunnen gamen op een 2560×1440p 144 hz monitor op ultra settings en daarnaast ga ik een opleiding kiezen waarbij ik hoogwaarschijnlijk ontwerpen in het drie demensionaal moet gaan creëren. Vind jij dit te overdreven ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2017 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je overclocken ja of nee, zo niet dan hoef je ook geen K te nemen. Zo ja wil je gewoon wat overclocken of echt het meeste eruit halen wat mogenlijk is?

Als je niet echt het meeste eruit wil halen wat mogenlijk is hoef je ook geen waterkoeling en meeste '' gewone '' cpu koelers van 50-60 euro kom je ook al redelijk dicht bij de max van overclocken.

Waterkoeling all in one maakt meer geluid, de pomp en de fans zul je gewoon meer horen denk daar ook over na vooral gezien dit je eerste keer is een (game) pc bouwen is, en de vraag hebt of dit wel niet gaat werken met waar switchie het ook over heeft het prijs hoog naar laag.

Daarbij komt nog zen cpu's binnenkort uit, amd vega en de 1080ti dus denk wel even na met het bedrag wat je wil spenderen. of je het meteen nodig/wil hebben of nog even de aap uit de boom kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Welkom op Tweakers! Lees dit even voordat je begint DAA beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 02:56:
Ga je overclocken ja of nee, zo niet dan hoef je ook geen K te nemen. Zo ja wil je gewoon wat overclocken of echt het meeste eruit halen wat mogenlijk is?

Als je niet echt het meeste eruit wil halen wat mogenlijk is hoef je ook geen waterkoeling en meeste '' gewone '' cpu koelers van 50-60 euro kom je ook al redelijk dicht bij de max van overclocken.

Waterkoeling all in one maakt meer geluid, de pomp en de fans zul je gewoon meer horen denk daar ook over na vooral gezien dit je eerste keer is een (game) pc bouwen is, en de vraag hebt of dit wel niet gaat werken met waar switchie het ook over heeft het prijs hoog naar laag.

Daarbij komt nog zen cpu's binnenkort uit, amd vega en de 1080ti dus denk wel even na met het bedrag wat je wil spenderen. of je het meteen nodig/wil hebben of nog even de aap uit de boom kan kijken.
Ik ga het niet overclocken vanwege het feit dat je geen garantie meer hebt en ik wil geen risico dat de systeem kan crashen, maar ik heb de i7 7700 voor 270 euro gevonden en dat lijkt mij wel een goed prijs voor zo een cpu.
Ik wil gewoon een goede game pc die ik minstens 8 jaar kan gebruiken en mij lijkt het wel verstandig om de beste onderdelen te kopen en als ik later mijn gedachte verander over overclocking dan kan ik dat alsnog doen. Daarom lijkt h100i v2 een goede optie.

Ik waardeer al jullie tips en reacties. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46
chim0 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 03:20:
Welkom op Tweakers! Lees dit even voordat je begint DAA beleid.
Pagina: 1