Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hdmi poort LG 55E6V

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• rjozzie
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-03-2017
Hallo,

Ik heb mijn tv op hdmi poort 1 aangesloten op mijn settopbox om tv zenders te kijken. Verder heb ik op hdmi 2 arc aangesloten naar mijn receiver.

Vraag: iedere keer als ik mijn tv weer aanzet wordt automatisch hdmi poort 4 geactiveerd waar helemaal niets inzit en komt groot in beeld te staan dat ik geen signaal heb en of ik de inputs wil controleren. Steeds moet ik dan dus weer hdmi poort 1 aanklikken zodat ik weer tv kan kijken. Waarom wordt steeds hdmi 4 geactiveerd? Ik wil gelijk hdmi 1.

Vraag 2: steeds als ik de tv aanzet gaat ook automatisch de receiver aan. Dat wil ik niet. Het maakt hierbij niet uit of ik op de tv de optie geluid output hdmi poort arc of tv luidspeker kies.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:27
Waarschijnlijk staat HDMI 4 op 'actief'. Houd de HOME knop even ingedrukt en alle actieve ingangen en apps poppen omhoog en nu kan je alles afsluiten door er even met de mous pointer overheen te zweven en dan op het kruisje te klikken. Mogelijk lost dat het probleem op.

Dat receiver aangaat zodra je de TV aanzet heeft waarschijnlijk te maken met je CEC settings. Als je dat uitzet zal het niet meer gebeuren, maar mogelijk werkt ARC dan ook niet meer.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• rjozzie
quote:
Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:13:
Waarschijnlijk staat HDMI 4 op 'actief'. Houd de HOME knop even ingedrukt en alle actieve ingangen en apps poppen omhoog en nu kan je alles afsluiten door er even met de mous pointer overheen te zweven en dan op het kruisje te klikken. Mogelijk lost dat het probleem op.

Dat receiver aangaat zodra je de TV aanzet heeft waarschijnlijk te maken met je CEC settings. Als je dat uitzet zal het niet meer gebeuren, maar mogelijk werkt ARC dan ook niet meer.
Ik heb home knop even ingedrukt en alles met kruisje verwijderd. Helpt niets. Iedere keer als ik tv aanzet gaat het 1 seconde goed netjes hdmi poort 1 en heb ik tv via mijn vu+ box maar dan automatich gaat beeld zo maar naar HDMI 4 en heb ik helemaal niets en moet ik dus handmatig weer poort 1 vu+ aanklikken en dan blijft het goed

Als ik op alle inputs klik staat hdmi4 ook onder inactieve inputs.... Dus snap er niets van

rjozzie wijzigde deze reactie 09-02-2017 23:34 (4%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat voor receiver?

A smile a day....

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:27
Dat is wel apart eigenlijk. Als er niks op HDMI 4 is aangesloten en de input is ook niet meer actief, dan zou automatisch switchen niet mogen, maar zo ver was je zelf ook al... Probeer de TV eerst eens 10 minuten van stroom af te halen of anders eens helemaal te resetten.

Website | DJI Mavic Pro - Fuji X-Pro1, X-Pro2, X-T2 - 23mm/2 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 16-55mm/2.8 - 50-140mm/2.8 - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - Asus ROG G751JT - Asus UX430

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt bij sommige receivers instellen met welke HDMI poort op te starten, misschien zit daar wel het probleem?

A smile a day....

• rjozzie
quote:
Marantz nr 1603

• rjozzie
quote:
Major_ton schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:38:
Dat is wel apart eigenlijk. Als er niks op HDMI 4 is aangesloten en de input is ook niet meer actief, dan zou automatisch switchen niet mogen, maar zo ver was je zelf ook al... Probeer de TV eerst eens 10 minuten van stroom af te halen of anders eens helemaal te resetten.
Heel bizar: heb voor de grap mijn settopbox gekoppeld aan hdmi poort 4 nu. Nu gaat het dus wel goed maar dan gaat ineens automatsch het geluid op muting on
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True