• Ritchq
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09-2020
Goedenavond allemaal,

sinds gisteren heb ik een probleem met mijn beeldschermen/GPU. De beeldschermen leken te disconnecten en soms weer te connecten. Ik hoorde ook zo'n disconnect geluidje als dit gebeurde. Op een gegeven moment ging het de hele avond goed en vandaag werkt nog maar 1 beeldscherm, beide lukt niet. Apart doen ze het wel, dus de schermen zijn niet kapot.

Nu heb ik eens gekeken naar de GPU, bij het opstarten draaien de fans wel, maar stoppen al vrij snel. Lijkt dus alsof de GPU disconnect? Kan dit wel? Het lampje op de zijkant brand wel en als ik de HDMI kabel in de GPU steek geeft dit wel beeld. Alleen wordt mijn GPU niet herkent via dxdiag of via canyourunit. Ik heb een GTX970 van msi en een 600 watt voeding.

Het lijkt dus alsof de GPU bij het opstarten wel "opstart" maar kort daarna uitvalt. De GPU heb ik al eruit gehaalt, stofvrij gemaakt en opnieuw erin geplaatst.

Betekend dit het einde voor de 970? Nieuwe drivers van GeForce Experience kan ik ook niet installeren.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 10:47
Doe eens een complete lijst van je pc. Processor, geheugen, HDD, videokaart (970, dus?) voeding, mobo..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Ritchq
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 239,40€ 239,40
1MSI H97 GUARD-PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 478,95€ 478,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 88,-€ 88,-
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 170,50€ 170,50
1Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 95,-€ 95,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 80,-€ 80,-
1Corsair Builder CX600€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 512GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.151,85

Dit is de complete lijst

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-01 14:31
Ff klikken op de GPU en dan reviews:
MSI's snelste GTX 970 is voorzien van een Twin Frozr V-koeler die stil is en in 2D-modus de ventilators zelfs stil zet,

Dus die stilstaande fans is OK.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 10:47
Is dat uitvallen van beeldschermen met 2 monitoren ongeacht welke port van de 970 je pakt?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Ritchq
Welke port er ook gebruikt wordt, 2 beeldschermen pakt die niet meer telkens maar 1.

CS:GO kan ik bijvoorbeeld niet meer opstarten, HotS start die wel op, maar ontzettende lag in begin scherm al. Cities: Skyline heeft die moeite mee, zit die constant op de 3/4 FPS.

Lijkt erop alsof de 970 niet meer wordt herkend

EDIT; Skyrim kon ook niets detecteren, zet alles op low en vervolgens 1fps ingame.

EDIT 2; ik lees op het forum van geforce dat meerdere mensen problemen hebben met de 900 serie na nieuwe updates van drivers. Morgen kijken of ik deze kan verwijderen en oudere installeren

[ Voor 30% gewijzigd door Ritchq op 09-02-2017 23:49 ]

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-12-2025
Het zouden drivers kunnen zijn maar de CX serie is berucht vanwege slechte kwaliteit dus ik zou ook zeker een psu probleem niet uitsluiten.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ritchq schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:58:
Nieuwe drivers van GeForce Experience kan ik ook niet installeren.
Ritchq schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:14:
EDIT 2; ik lees op het forum van geforce dat meerdere mensen problemen hebben met de 900 serie na nieuwe updates van drivers. Morgen kijken of ik deze kan verwijderen en oudere installeren
Welke van de 2 is het nou? Welke drivers draai je onder welk os?

Indien je onlangs de drivers hebt geüpdatet. Zijn jouw problemen ook vrij recent hierna begonnen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Ritchq
Centurius schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 00:59:
Het zouden drivers kunnen zijn maar de CX serie is berucht vanwege slechte kwaliteit dus ik zou ook zeker een psu probleem niet uitsluiten.
Ik begin met de drivers, en als dit niets uitmaakt moet ik een manier verzinnen om de psu te checken.
Switchie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 01:18:
[...]

[...]

Welke van de 2 is het nou? Welke drivers draai je onder welk os?

Indien je onlangs de drivers hebt geüpdatet. Zijn jouw problemen ook vrij recent hierna begonnen?
Problemen begonnen zich op te doen nadat ik probeerde de nieuwe drivers te installeren, wat dus mislukte.

Als ik vanavond thuis ben zal ik dus met de drivers beginnen, geforce experience verwijderen en handmatig van hun site een oudere driver installeren. Als dit niet helpt ga ik daarna eens nadenken over de psu, zal dan een update posten. Thanks voor de input so far! :)

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Gebruik dan wel DDU-Tooltje om te zorgen dat je echt alle oude drivers hebt verwijderd. Er blijft nog wel eens wat achter wat wilt vervelen......

En drivers installeren zonder Geforce experience, Tenzij je het echt veel gebruikt. anders niet nodig dus weg ermee, shit bloatware.

[ Voor 22% gewijzigd door PaRaDoX4 op 10-02-2017 09:08 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-01 09:39

Michidez

Zelden zo gelachen!

Ik heb ooit ongeveer hetzelfde verhaal gehad met mijn 770. Spel opstarten en onmiddelijke crash, bijna 0 fps trekken in andere spellen, etc. Kwam toen ook net achter een driver update.

Terug vorige drivers installeren had het toen opgelost.

• Ritchq
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:06:
Gebruik dan wel DDU-Tooltje om te zorgen dat je echt alle oude drivers hebt verwijderd. Er blijft nog wel eens wat achter wat wilt vervelen......

En drivers installeren zonder Geforce experience, Tenzij je het echt veel gebruikt. anders niet nodig dus weg ermee, shit bloatware.
Dit heb ik nu dus ook gedaan en het lijkt te werken. De gpu wordt weer herkend, de spellen starten weer op. Op het geforce forum en reddit las ik dus dat meerdere mensen hier last van hebben nadat windows 10 een update heeft gepusht. Ik heb drivers van oktober 2016 erop gezet en het werkt weer soepel allemaal _/-\o_
Pagina: 1