Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mediocre
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-01 14:20
Hey Tweakers,

Ik ben nu een tijdje aan het kijken naar een nieuwe monitor en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een zelf 2 monitoren op het oog en zou graag wat insight van buitenaf hebben.
AOC AGON AG241QG https://www.monitorstore....104/aoc-agon-ag241qg.html
ASUS MG278Q https://www.monitorstore.nl/product/689024/asus-mg278q.html

Ik heb een GTX 1070 en zit meer dan een armlengte van mn scherm af, dus de 27 inch zou niet echt een probleem moeten zijn.

De g-sync functie trekt me wel, maar ik vraag me af hoe een 2K 24 inch scherm is en of niet alles pietepeuterig klein wordt. Daarnaast zijn 27 inch g-sync schermen zoals de Dell S2716DG weer 100 euro duurder, wat dan weer iets te veel van het goede is 8)7 .

Bedankt alvast! :)

PS: is de AOC Agon 271QX geworden. kan niet wachten tot hij binnen is en mijn Samsung Syncmaster p2250 eindelijk de rust krijgt die hij verdient. ;)
Iedereen dank voor de hulp!!!! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Mighty_Mediocre op 20-02-2017 13:09 ]

Beste antwoord (via Mighty_Mediocre op 14-02-2017 12:57)

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Heel kort door de bocht.

- Alleen HWI awarded monitoren
- 120Hz of meer
- 1440p

Dan kom ik uit op 9 keuzes. Beide monitoren staan in deze lijst en je kan ze met elkaar vergelijken. Ik vind zelf die reviews van HWI wel aardig betrouwbaar. Die meten een hoop.

In de review van de AOC op HWI staat een vergelijking tussen beide monitoren:
Veel mensen zullen twijfelen tussen de Asus MG278Q en de AOC Agon AG271QX - qua specificaties en testresultaten ontlopen ze elkaar heel weinig. Ook de MG278Q heeft een opvallend goed afgesteld tn-paneel, met prima kleurweergave, helderheid en contrast (en een wat mindere zwartwaarde, net als de AG271QX), uitstekende responstijden en een ergonomisch ontwerp. De verschillen zitten in details - de AOC heeft een marginaal groter Freesync-bereik en een bedrade afstandsbediening, de Asus is qua kleuren nét iets beter, maar dat verschil is eerder meetbaar dan merkbaar. Onder de streep heb je aan beide een uitstekende koop en kan je je net zo goed laten leiden door welk design je mooier vindt.

De MG278Q beloonden we met een Excellent Choice award en die is er uiteraard ook voor de AG271QX - geen gekke prestatie voor AOC, die met haar eerste 'officiële' gaming monitor de huidige marktleider naar de kroon steekt. We zijn zeer benieuwd wat het merk ons nog meer gaat brengen dit jaar.
De vraag is dus, welke design jij mooi vind:) Ik zou zelf voor de AOC kiezen, die voet is sjiekdefriemel.

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 11-02-2017 17:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 19:11

Eentje

houd van de vijver

welke games speel je

24 inch 1440p is wel klein inderdaad. ik heb een 1080p staan en dat is al niet heel groot.

27 inch 144hz 1440p maar dan de ips versie van de asus die je zelf hebt gelinkt.
pricewatch: Asus MG279Q Zwart

There eent no place like home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mediocre
Eentje schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 22:30:
welke games speel je

24 inch 1440p is wel klein inderdaad. ik heb een 1080p staan en dat is al niet heel groot.

27 inch 144hz 1440p maar dan de ips versie van de asus die je zelf hebt gelinkt.
pricewatch: Asus MG279Q Zwart
Ik speel veel verschillende games. Van Battlefield 1 en Rainbow Six: Siege tot Total War. Ik dacht dat ik dan niet fout kan zitten met een TN scherm, ook al zullen de kleuren niet zo goed zijn als op een IPS monitor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• govie
Heel kort door de bocht.

- Alleen HWI awarded monitoren
- 120Hz of meer
- 1440p

Dan kom ik uit op 9 keuzes. Beide monitoren staan in deze lijst en je kan ze met elkaar vergelijken. Ik vind zelf die reviews van HWI wel aardig betrouwbaar. Die meten een hoop.

Veel mensen zullen twijfelen tussen de Asus MG278Q en de AOC Agon AG271QX - qua specificaties en testresultaten ontlopen ze elkaar heel weinig. Ook de MG278Q heeft een opvallend goed afgesteld tn-paneel, met prima kleurweergave, helderheid en contrast (en een wat mindere zwartwaarde, net als de AG271QX), uitstekende responstijden en een ergonomisch ontwerp. De verschillen zitten in details - de AOC heeft een marginaal groter Freesync-bereik en een bedrade afstandsbediening, de Asus is qua kleuren nét iets beter, maar dat verschil is eerder meetbaar dan merkbaar. Onder de streep heb je aan beide een uitstekende koop en kan je je net zo goed laten leiden door welk design je mooier vindt.

De MG278Q beloonden we met een Excellent Choice award en die is er uiteraard ook voor de AG271QX - geen gekke prestatie voor AOC, die met haar eerste 'officiële' gaming monitor de huidige marktleider naar de kroon steekt. We zijn zeer benieuwd wat het merk ons nog meer gaat brengen dit jaar.
De vraag is dus, welke design jij mooi vind:) Ik zou zelf voor de AOC kiezen, die voet is sjiekdefriemel.

[ Voor 3% gewijzigd door govie op 11-02-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mediocre
govie schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 17:24:

[...]

Hey bedankt voor dit uitgebreide overzicht.

De gene die ik had gelinkt was een 24 inch versie. Ik vraag me nogsteeds af of dit te klein is voor een 1440p scherm.

De keus is dus eigenlijk tussen een 24 inch 1440p met g-sync of 27 inch 1440p zonder g-sync.

[ Voor 10% gewijzigd door Mighty_Mediocre op 11-02-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 16:39

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik ben in bezit van deze die bevalt mij uitermate goed.. Beetje stoeien met de kleuren en je hebt een goed snel scherm.

pricewatch: BenQ Zowie XL2730 Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
7(8)7 Alleen monitoren met een Award van HWI? Die dingen worden weggegeven met pakjes boter en zeggen niks over of een product goed of niet goed is omdat de reviews niet deugen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:56:
[...]

7(8)7 Alleen monitoren met een Award van HWI? Die dingen worden weggegeven met pakjes boter en zeggen niks over of een product goed of niet goed is omdat de reviews niet deugen.
Ik zei toch kort door de bocht, beide typen door OP gepost, hetzij eventueel van andere afmetingen stonden erin. Niet zo mierenneuken over een zin uit een gehele post :>

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 18-02-2017 14:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Onzin. Die monitor reviews zijn m.i. een prima uitgangspunt. Ruim voldoende zaken getest met meer dan prima hardware waar 99% van de mensen meer dan genoeg uit weet te halen en ergens <1% over gaat zitten mierenneuken dat bijv enkel TFT central of prat goed genoeg is, uit mn hoofd ontlopen die conclusies die van HWI mbt de meeste modellen die ik zelf overweeg ook zelden, al zullen er altijd wel wat afwijkingen zijn, tis te verwachten. Een beetje vreemd om te stellen dat je enkel modellen met HWI awards zou willen, maar een slecht uitgangspunt is het zeker niet en stellen dat ze 'niet deugen' is nogmaals gewoon onzin.

Volgens mij zit je hier nu je irritaties mbt voeding reviews op monitor reviews te uiten? ;)

Hou er wel rekening mee dat de betaalbare IPS 1440/144Hz modellen, zoals de MG279Q als de AOC tegenhangers allemaal aardig wat reviews produceren waar mensen klagen over backlight bleeding. (PG279Q ook overigens). Het lijkt, zelfs in 2017, nog altijd een loterij wat QC betreft. Een Eizo FS2735 is dan een leuke veilige keuze, maar daar zit een mega prijs premium aan vast.

Als je primair games speelt en niets te serieus foto doet zijn die TN modellen prima keuzes met verder prettige eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee dat is onzin, als HWI alleen slechte voedingsreviews zou schrijven dan was dat nog tot daar aan toe, maar dat is helaas dikke onzin, aangezien het in alle reviews en nieuwsartikelen is terug te zien. Echter dat je iets niet ziet betekend niet dat iets niet aanwezig is. Ik heb ook nog nooit een atoom of molecuul gezien, toch beweer ik ook niet dat ze dan maar niet bestaan.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mediocre
Foritain schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Hou er wel rekening mee dat de betaalbare IPS 1440/144Hz modellen, zoals de MG279Q als de AOC tegenhangers allemaal aardig wat reviews produceren waar mensen klagen over backlight bleeding. (PG279Q ook overigens). Het lijkt, zelfs in 2017, nog altijd een loterij wat QC betreft. Een Eizo FS2735 is dan een leuke veilige keuze, maar daar zit een mega prijs premium aan vast.

Als je primair games speelt en niets te serieus foto doet zijn die TN modellen prima keuzes met verder prettige eigenschappen.
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een TN scherm, al zullen de kleuren wat minder zijn. Het gaat waarschijnlijk de AOC Agon AG271QX worden.
De Eizo ligt inderdaad ver boven mijn prijsklassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesselZ
  • Laatst online: 04-02-2020
Is een 24 inch 2560x1440 een slecht idee dan? Ik ben bang dat 27 inch veel te groot is voor mij.
Zit inderdaad ook op armlengte afstand, iemand ervaringen? (ps kom van een 19inch game laptop af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkiebagger
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-05 19:18
Ik beschik zelf over de Benq 2730 en het is echt een perfect scherm.
Met kleuren zoals hierboven geschreven even stoeien maar dan is het voor TN een perfect scherm.
Bouwkwaliteit van het paneel en de steun zijn dik in orde!

PS is nu in de aanbieding voor 529 bij coolblue!

pricewatch: BenQ Zowie XL2730 Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty_Mediocre
WesselZ schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:17:
Is een 24 inch 2560x1440 een slecht idee dan? Ik ben bang dat 27 inch veel te groot is voor mij.
Zit inderdaad ook op armlengte afstand, iemand ervaringen? (ps kom van een 19inch game laptop af)
Ik heb nu dan de 27 inch gekocht en bevalt me goed. Ik denk dat 24 inch toch wel wat klein wordt. Je moet wel kijken of je bureau of wat je ook gebruikt groot genoeg is, de afstand tot het scherm zal het in ieder geval niet aan liggen.
Pagina: 1