Logitech Z5500 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05-2023
Hallo,

Ik heb vandaag een tweedehands Logitech Z5500 setje gekocht. Echter zitten er geen kabels bij.
Als ik speakerkabels koop van 4 meter lang, hoe dik moeten ze dan zijn?
Verder zitten er ook geen input kabels bij. Ik wil voornamelijk muziek gaan luisteren via mijn telefoon of laptop(geen bijzondere geluidskaart), met welke kabel haal ik dan het meeste uit het setje?
Verder heb ik de DJ Controller Traktor S2, hoe zou ik deze het beste aan kunnen sluiten?
Mvg Luc

[ Voor 3% gewijzigd door Luc97 op 09-02-2017 21:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:29
De dikte van de speakerkabels maakt niet bijzonder veel uit. 1.5mm2 is al meer dan genoeg.

Het liefste wil je het via een digitale aansluiting aansluiten dan haal je het meeste eruit. Maar dan moet je bron wel een digitale uitgang hebben.

Als je die Tractor S2 rechtstreeks aan wilt sluiten kun je er een kabel van RCA naar 3.5mm jack tussen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Wat dacht je? Ik kan hier mijn vragen wel ditchen?

Zo werkt dat op geen enkel fora.

Begin hier maar mee :
http://support.logitech.c...digital-51-speaker-system

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Waarom zou je een 5.1 set - die voor de volle 100% op games en film is gericht - halen als je gebruik vooral op muziek - 2.0 - ligt?

Ontopic: op GoT verwachten we iets van eigen inzet, dat mis ik in dit topic.

Kabeldikte is technisch en zal je niet in de handleiding vinden. De dikte zal het probleem niet worden met deze vermogens en afstanden. Met 0,75mm² zit je al op meer dan voldoende. Meer/dikker kan altijd, maar heeft niet echt meerwaarde.

Welke kabels je verder nodig hebt hangt vooral van de bron/-inputapparatuur af en de opties die ze bieden. Laptop en telefoon kan met een enkele 3,5mm jack - 3,5mm jack. Maar mogelijk biedt de laptop ook de optie om digitaal aan te sluiten. De voor- en nadelen zijn dingen die wel zelf te vinden zijn en of het met jouw laptop (waarvan merk en type niet eens genoemd worden) ook digitaal kan.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 09-02-2017 21:46 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
Als laptop heb ik de HP Zbook Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
Ik heb deze set gekocht omdat ik graag een goede subwoofer heb voor een voordelige prijs, verder zitten de twee rear speakers er niet meer bij. Hierdoor heb ik dus eigenlijk een 3.1 setje :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Heb je wel de control pod er bij?, zo ja dan heb je eigenlijk 3x een 3.5mm kabeltje nodig voor 5.1 analog. Wil je hem digitaal aansluiten dan kan dit via optisch of coax.

Wil je hem gebruiken aan je laptop zou ik hem als 2.0 stereo aansluiten en dus ook maar 2 speakers gebruiken. Alsof het een 2.1 set is dus. op de control pod stel je hem vervolgens ook in als Stereo. In dat geval hoef je ook maar 1x een 3.5m jack-jack kabeltje te hebben tussen de control-pod en je laptop.

Wil je meer speakers aansluiten dan zou ik hem zeker digitaal aansluiten en wellicht dan via een USB geluidskaart met een optisch sp-diff uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:03
Ik hoop voor je dat je deze set, die je tweedehands gekocht heb.
dat je onderstaande POD er ook bij hebt gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://www.eventus.si/en/iimg/2505/spare_part_z_5500_control_pod.jpg

Zonder deze POD, kun je helemaal niks met deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc97
Ja ik heb de pod er ook bijgekregen, bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1