Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP ELITEBOOK . . .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Punto1969
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben sedert kort de trotse eigenaar van een HP Elitebook - MobileWorkstation 8540w.
Deze kon ik in een goeie staat ,tweedehands ,kopen.

Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop ,ook al zit ik nog met een klein probleempje dat ik wil oplossen.
Namelijk dat de FN-toetsen niet werken ,kennelijk een bekend probleem ,want op google las ik er al veel over.
Maar 'k vond nog niet de tijd om het op te lossen op mijn Windows 10 laptop . . .

Dit is mijn eerste ,hoe zal ik het noemen ,uiterst kwalitatieve laptop.
Ik bezat wel eerder laptops ( budget laptops ). Maar een laptop van het genre HP Elitebook ,had ik nog niet.
En nu heb ik de smaak wel goed te pakken :)
Vandaar dat ik nog zo'n laptop kopen wil.
Het mag ook een Dell zijn ,ook al weet ik nog niet of die qua kwaliteit +/- hetzelfde zijn als deze HP.

En dan nu uiteindelijk mijn vraag.

Zoals gezegd ,wil ik nog een laptop kopen van het genre Elitebook 8540w.
Maar met de mogelijkheid om 2 HDD's ( of SSD's ) er in te steken !
Zonder dat ik de DVD-drive missen moet.

Ken je een laptop waarvan je denkt ,dat is het model dat ik zoek ,aarzel dan niet mij dit te laten weten.

Bij voorbaat dank ! !

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hangt er helemaal af tot welk budget je wilt gaan. Er zijn zat mooie zakelijke laptops te krijgen welke beschikken over een mSata/M.2 slot naast een 2,5"HDD en DVD speler. Enkel zijn dat vaak de wat nieuwere modellen 3/4 jaar oud maximaal i.p.v. 6/7 jaar wat de xx40 inmiddels oud is. Kost dus ook een paar stuivers meer ;)

Als gewicht en grote je weinig uitmaken is een HP ZBook 15 wellicht wat voor je. Lomp ding, maar passen dan ook 2 2,5" schijven in, een mSata SSD en nog een DVD speler. En zo zullen er vast nog wat meer zijn, Dell heeft o.a. de Precision lijn en Lenovo de Thinkpad serie met zulke laptops.

• Punto1969
Bedankt Kaalus voor je reactie.

Tja . . . het budget.
Zal het zo zeggen ,ik koop liever een tweedehands van het genre Elitebook ( dewelke ik nu bezit ) voor ongeveer 500 Euro. Dan een nieuwe voor pakweg 800 Euro ,die kwalitatief toch heel wat minder is.
De HP ZBook kende ik nog niet ,zal mij eens moeten verdiepen in die laptops.
Ik zag evenwel ,bij een snelle blik via google ,dat die soms 2000 Euro kosten.
En dat is mij toch teveel . . . ik dacht aan maximaal 500 tot 750 Euro ,voor 'n tweedehands.
Qua leeftijd ,mag ie even oud als mijn 8540w zijn ,als ie maar in een nog zeer goede staat is.

Hij zal alleen thuis gebruikt worden ,dus dan is het gewicht niet zo van belang.

De Dell Precision lijn ken ik ook nog niet . . . zal mij dus nog moeten informeren.

De Lenovo's Thinkpads ,die ik tot nog toe zag ,spraken mij ( qua uiterlijk ) minder aan

• Kaalus
  • Niet online
Deze V&A aangeboden: HP ZBook 15 | Core i7-4700MQ | 16GB DDR3 | QUADRO | SSD | nie... kan wat jij wilt, en zit net niet in je budget. Maar de aanbieder zit er al een tijdje mee en blijft hem opnieuw online zetten, dus wellicht kan je nog wel wat van de prijs afkrijgen.

Houd er wel rekening dat dit mobile workstations zijn, dus licht en compact zijn ze niet. Wel vlot door de HQ/MQ CPU's, er kan best veel RAM in (32GB max) en dus ook zoals genoemd wat schijven.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is het niet iets doms als dat de fn toetsen (blauw) standaard aanstaam en dat je fn in moe drukken om ze als functietoets (wit) te gebruiken ?

Iperf

• Punto1969
Kaalus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:42:
Deze V&A aangeboden: HP ZBook 15 | Core i7-4700MQ | 16GB DDR3 | QUADRO | SSD | nie... kan wat jij wilt, en zit net niet in je budget. Maar de aanbieder zit er al een tijdje mee en blijft hem opnieuw online zetten, dus wellicht kan je nog wel wat van de prijs afkrijgen.

Houd er wel rekening dat dit mobile workstations zijn, dus licht en compact zijn ze niet. Wel vlot door de HQ/MQ CPU's, er kan best veel RAM in (32GB max) en dus ook zoals genoemd wat schijven.
Dat is inderdaad een mooie laptop ,evenwel heb ik dan twee problemen.
1. Ik werk altijd met een Azerty toetsenbord ,tuurlijk kan men er een ander toetsenbord in steken ,maar dan zijn er weer ( weliswaar relatief kleine ) kosten.
2. Ik woon 200 meters van de Franse grens ,in België. Om een laptop ,voor een dergelijk bedrag ,te kopen. En deze te laten verzenden. In de hoop dat alles zo is als de verkoper beweerde . . . daar heb ik het wat moeilijk mee . . .

• Kaalus
  • Niet online
Het was maar een indicatie wat er te krijgen is voor die prijs. Ongetwijfeld is er in België ook genoeg te krijgen aan zulke gebruikte laptops. Vast wel wat zaakjes die zulk soort laptops verkopen.
Dit soort laptops zijn zo open aan de onderkant, dus je kunt snel genoeg zien of de door jou gewenste schijven geplaatst kunnen worden.

Weet je trouwens zeker dat je zoveel schijven nodig hebt? Is een 500GB SSD met daarnaast de DVD speler niet ook voldoende? Of eventueel een externe usb DVD speler? Dan heb je veel meer mogelijkheden aan verschillende laptop types, de meeste hebben inmiddels geen DVD speler meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Kaalus op 09-02-2017 22:02 ]

• Punto1969
Fish schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:45:
Is het niet iets doms als dat de fn toetsen (blauw) standaard aanstaam en dat je fn in moe drukken om ze als functietoets (wit) te gebruiken ?
Weet niet goed wat je bedoelt . . . Iets doms ? ?
Normaal gezien drukt men gelijktijdig op de toets met FN en dan bijvoorbeeld op F10 ,en dan wordt normaal gezien het scherm helder. Maar als ik op FN+F10 druk ,gebeurt er niets . . .
Of ik moet nog een driver installeren ( wat ik betwijfel ,gezien ik de driver DVD voor Win.10 van HP bezit ) ,of om de één of andere reden is deze functie momenteel gedeactiveerd . . .

Of dergelijke toetsen dom zijn ? ?
Het zijn sneltoetsen ,voor bijvoorbeeld aanpassingen aan het scherm ,touchpad of geluid . . .
Persoonlijk vind ik ze praktisch.

• Punto1969
Kaalus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:01:
Het was maar een indicatie wat er te krijgen is voor die prijs. Ongetwijfeld is er in België ook genoeg te krijgen aan zulke gebruikte laptops. Vast wel wat zaakjes die zulk soort laptops verkopen.
Dit soort laptops zijn zo open aan de onderkant, dus je kunt snel genoeg zien of de door jou gewenste schijven geplaatst kunnen worden.

Weet je trouwens zeker dat je zoveel schijven nodig hebt? Is een 500GB SSD met daarnaast de DVD speler niet ook voldoende? Of eventueel een externe usb DVD speler? Dan heb je veel meer mogelijkheden aan verschillende laptop types, de meeste hebben inmiddels geen DVD speler meer.
Het goeie aan een tweede HDD ( of SSD ) is ,dat ik daarop bijvoorbeeld foto's en video's kan zetten.
En dat deze dan niet staan op de schijf waar ook het besturingssysteem op staat.
Men kan dan die HDD ook uitbouwen ,en in een andere laptop steken ( dewelke ook 2 HDD's aan kan ).

Externe HDD's of DVD's . . . het is een alternatief . . .
Maar ik vind het alles behalve ideaal als er diverse hardware extern aan mijn laptop hangt . . .

• Kaalus
  • Niet online
Daar kan ik me wat bij voorstellen, heb zelf als het kan ook een tweede schijf in mijn laptop. Maar een externe DVD kan toch best een uitkomst zijn als je die niet dagelijks nodig hebt? Twee schijven is een stuk gangbaarder in moderne laptops dan twee schijven én een DVD speler. Veel laptops ondersteunen een mSata of M2 SSD en daarnaast nog een 2,5" schijf.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Punto1969 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:06:
[...]

Weet niet goed wat je bedoelt . . . Iets doms ? ?
Normaal gezien drukt men gelijktijdig op de toets met FN en dan bijvoorbeeld op F10 ,en dan wordt normaal gezien het scherm helder. Maar als ik op FN+F10 druk ,gebeurt er niets . . .
Of ik moet nog een driver installeren ( wat ik betwijfel ,gezien ik de driver DVD voor Win.10 van HP bezit ) ,of om de één of andere reden is deze functie momenteel gedeactiveerd . . .

Of dergelijke toetsen dom zijn ? ?
Het zijn sneltoetsen ,voor bijvoorbeeld aanpassingen aan het scherm ,touchpad of geluid . . .
Persoonlijk vind ik ze praktisch.
soms staat dat standaard andersom ingesteld.dat bedoel ik met iets doms

druk er eens op zonder de fn knop linksonder in te drukken,

Iperf

• Kaalus
  • Niet online
Bij de ELitebook xx40 zijn het merendeel van de functies keys losse touchbuttons. De rest werkt zoals gebruikelijk pas i.c.m. met de fn key als functie toets. Iets wat tot op de nieuwste laptops van HP nog steeds het geval is, al is het bij de nieuwere typen wel te configureren in de BIOS.

• Punto1969
Kaalus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:16:
Daar kan ik me wat bij voorstellen, heb zelf als het kan ook een tweede schijf in mijn laptop. Maar een externe DVD kan toch best een uitkomst zijn als je die niet dagelijks nodig hebt? Twee schijven is een stuk gangbaarder in moderne laptops dan twee schijven én een DVD speler. Veel laptops ondersteunen een mSata of M2 SSD en daarnaast nog een 2,5" schijf.
Kan goed zijn dat je gelijk hebt ,ikzelf ben al wat ouder ,en was het altijd gewoon dat een laptop een DVD drive heeft. Misschien moet ik mijn standpunt wat aanpassen. En ja . . . als ik de DVD drive niet meer nodig acht ,kan ik in de plaats van deze DVD drive ,er een HDD in steken. Die nieuwe aansluitingen mSata of M2 SSD ,zijn ook nog relatief nieuw voor mij. Mijn eerste computers hadden allemaal IDE aansluitingen. En toen de Sata er kwam ,maakte ik voornamelijk een verschil tussen 3,5" ( voor desktops ) en 2,5" voor laptops . . .

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk anders ff hiernaar

YouTube: HP EliteBook FN Keys Not Working - Resolved!
After installing all the drivers on my HP EliteBook 8460p...the FN Keys would not work to adjust the brightness or volume.

Here is a link to the HotKey Support Driver which will resolve the issue! Just download and install.

Let me know if questions!

Download the driver (link is long!) lol

http://h20566.www2.hp.com...04998_1&sp4ts.oid=5056947

Iperf

• Kaalus
  • Niet online
Dat is de hotkey driver die je nodig hebt. Dat zegt niets over hoe de function keys verder werken ;) Je hebt enkel die driver nodig om alle hotkeys aan het OS door te geven.

• Punto1969
Bedankt ! !
Nu heb ik minder zoekwerk :)
Zal morgen deze downloaden ,en laten weten of het opgelost is.
Voor vandaag moet ik offline gaan ,moet morgen behoorlijk vroeg opstaan . . .

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kaalus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:28:
[...]

Dat is de hotkey driver die je nodig hebt. Dat zegt niets over hoe de function keys verder werken ;) Je hebt enkel die driver nodig om alle hotkeys aan het OS door te geven.
Hij heeft het over de fn keys (de hokeys) niet de function keys

Iperf

• Kaalus
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:30:
[...]

Hij heeft het over de fn keys (de hokeys) niet de function keys
Geld hetzelfde voor, ook die doen het niet allemaal zonder die driver. Het was een reactie of ze wel/niet omgedraaid zitten op deze laptops.
Sowieso wel handig om bij een systeem alle benodigde drivers erop te installeren.

• Punto1969
Hier ben ik weer . . .
Als ik niet op de FN toets druk ,en op F9. Dan gebeurt er niets.
Voor alle duidelijkheid FN toets + F9 = scherm helder ( normaal gezien ).

Maar . . . er valt mij toch iets op . . . er zijn FN toetsen die wel werken ,namelijk de toets F3.
Duw ik op FN + F3 ( bij F3 staat er een symbool - een halve maan ).
Dan gaat de laptop in de slaap toestand.
Maar de functie toets voor het scherm helder of donkerder te maken ,werkt in ieder geval niet.

Nu keek ik naar die clip op YouTube ,en downloade het bestand.
EN ! ! Nu werken alle FN toetsen :) :)
Dus bedankt voor de tip ! !

Een beetje vreemd blijf ik het vinden dat ik de originele DVD van Windows 10 van HP voor mijn laptop bezit ,met alle drivers. Maar dat deze er dus niet op stond . . .
Hoe dan ook ,weer een probleem dat opgelost is ;)

Nu ga ik mij nog verdiepen welke kwalitatieve laptop ik nog kopen zal.
KAALUS gaf al een paar goeie tips.
Pagina: 1