Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compromissen of verzamelen: budget tot midsysteem

Pagina: 1
Acties:

• Sisyphos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-11 17:16
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil een hoop dingen. Ik wil kunnen multi-tasken (informatie verzamelen, schrijven, lezen) op een breed scherm waar in elk geval twee pagina's op leesbare/bruikbare wijze naast elkaar geopend kunnen staan. Daartoe is een redelijk groot scherm met hoge resolutie vereist maar ook een snelle processor, of in elk geval een desktop met een SSD.

Daarnaast wil ik competitieve spellen kunnen spelen, zoals LoL, CS en BF1. Een redelijke grafische kaart en veel Hz (en een lage ms) zijn dus ook niet ongewenst.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Hierin ligt de crux, ik heb het niet heel breed, of althans niet breed genoeg. Ik heb circa 1.000,- (tot max 1100) euro tot mijn beschikking om een desktop, beeldscherm, assemblage, en Windows (+ installatie) te bestellen. Toch wil ik vanwege verschillende redenen op redelijk korte termijn een systeem hebben staan.

Ik heb nog een oudere laptop, en initieel wilde ik daarom eerst een (duur) beeldscherm kopen, om daarna een desktop toe te voegen, maar zonder een desktop vervalt de meerwaarde van de monitor, vanwege het gebrek aan kracht en aansluitingsmogelijkheden (30Hz max, via hdmi op 4k, bv). En zo verviel ik in twijfel en afstel onderwijl ik wel 'dringend' een nieuw systeem nodig heb (voor zowel studie als game-doeleinden).

Ik heb besloten om te beginnen met een compromis van alles, met de mogelijkheid tot uitbreiding van de hardware en/of een tweede monitor.

De volgende vraag komt hiermee dus weer terug: Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil voorlopig op 60Hz en FPS kunnen gamen; in elk geval spellen als league of legends en CS: GO en ik wil daarnaast 'per direct' beschikbare ruimte hebben om te kunnen multitasken met een redelijke resolutie en redelijke systeemsnelheid (via SDD, bv).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenboord, muis, headset, neem ik mee. Oude laptop met 500HDD zal er naast komen te staan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke basis die uitgebreid kan worden. Een degelijk scherm. Ik denk persoonlijk aan een 27'' 1440p scherm met 75 of 144hz, of een 4k scherm met 60hz. Hangt geheel af van wat er overblijft nadat het basissysteem gebouwd is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de processor. Gforce voor de grafische kaart, maar ik kan akkoord gaan met AMD - waar het waarschijnlijk op neer zal komen ivm budget en freesync die bij de goedkopere monitors passen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stijlvolle (kleinere) kast omdat hij in de huiskamer komt te staan.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over welke componenten benodigd zijn en waar ik het beste mee kan beginnen.

Tot dusver:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,25€ 193,25
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,-€ 159,-
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 32,-€ 32,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 50,-€ 50,-
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 56,38€ 56,38
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,44

Hierbij moet nog assemblage (+ Windows installatie) van circa 150 euro en een beeldscherm, waar ik dan nog 250 euro voor overhoud, toegevoegd worden. Wat, nu ik zo op het einde van het topic ben, wel erg weinig vind. Misschien toch maar akkoord gaan met 24 inch 1440p (zoals pricewatch: Asus VX24AH Zwart of 1080p 24 inch 144hz (pricewatch: Asus VG248QE Zwart) om later een tweede toe te voegen. Maar wie weet valt ergens nog winst te behalen. Een andere grafische kaart of intel processor misschien? Ik hoor het graag.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Voor €11k moet je toch een leuk systeempje inelkaar kunnen flansen.
Sisyphos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:37:
[b]
Hierin ligt de crux, ik heb het niet heel breed, of althans niet breed genoeg. Ik heb circa 1.000,- (tot max 11000) euro tot mijn beschikking om...

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:37
Hij zal wel 1100 bedoelen :)

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Is veel goedkoper en de Windows is precies hetzelfde. Je kan de code officieel maar op een apparaat gebruiken. Nu heb ik een Windows 8 oem licentie wel op meerdere apparaten gebruikt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Met een 1050ti zou ik niet aanbevelen om op 1440p te gaan gamen.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:50:
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Is veel goedkoper en de Windows is precies hetzelfde. Je kan de code officieel maar op een apparaat gebruiken. Nu heb ik een Windows 8 oem licentie wel op meerdere apparaten gebruikt.
Die heb ik toch staan?

• Sisyphos
misterTweakers schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:51:
Met een 1050ti zou ik niet aanbevelen om op 1440p te gaan gamen.
Ook games als league en CS go niet? Al is het voor die niet echt een meerwaarde. 1080p op een 27 1440 scherm schijnt niet al te best te zijn, dus dan maar beginnen met een 24 1080 144hz?. Iig een verbetering tov mijn 15inch laptop, alhoewel de pixeldichtheid lager zal zijn.

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Klopt, had ik niet gezien, maar...:
Sisyphos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:37:
Hierbij moet nog assemblage (+ Windows installatie) van circa 150 euro...
€150 voor assemblage en Windows is wel erg veel, meestal kost dat ongeveer €50. Dus ik dacht dat dat inclusief een retail windows was.
Je kan zelf ook een pc in elkaar zetten, zie mijn (vaker genoemde) uitspraak:
Als je netjes de handleiding volgt, niet gek wordt van een onbekend draadje of stekkertje en zeker in het begin de tijd neemt, kan iedereen een pc assembleren. Als je er niet uit komt, helpen we je graag. Misschien heb je wel een vriend die er wel verstand van heeft, als dat zo is kan je die €50 aan iets beters besteden.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Klopt, had ik niet gezien, maar...:

[...]

€150 voor assemblage en Windows is wel erg veel, meestal kost dat ongeveer €50. Dus ik dacht dat dat inclusief een retail windows was.
Je kan zelf ook een pc in elkaar zetten, zie mijn (vaker genoemde) uitspraak:

[...]
Ja, het is inderdaad erg duur. Ik had op Azerty gekeken en de enige optie leek die van 150 te zijn; assemblage, Windows installatie en 3 jaar garantie.
Of ik zelf een pc in elkaar zetten ben ik sinds zojuist ook aan het overwegen. Het is vooral de angst dat ik iets kapot maak... en de vraag; hoe kan ik zelf windows installeren (zonder dvdspeler)?

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11 21:52
Sisyphos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Ja, het is inderdaad erg duur. Ik had op Azerty gekeken en de enige optie leek die van 150 te zijn; assemblage, Windows installatie en 3 jaar garantie.
Of ik zelf een pc in elkaar zetten ben ik sinds zojuist ook aan het overwegen. Het is vooral de angst dat ik iets kapot maak... en de vraag; hoe kan ik zelf windows installeren (zonder dvdspeler)?
150 euro zeg je. Voor die prijs kun je het beter zelf doen. Tien minuten werken. Op youtube staat alles uitgelegd. Je hebt alleen een schroevendraaier nodig. Belangrijkste is toch wel dat je niet vergeet om deze

Afbeeldingslocatie: https://www.netwerkwinkel.com/photos/600/1-77787M.jpg

schroeven onder je moederboard in de behuizing te plaatsen en de cpu correct , met koelpasta in het moederboard.

https://nl.hardware.info/...tap-5-moederbord-plaatsen

Windows installeren kan door een externe dvd speler te kopen, maar ook door Windows 10 op een usb te zetten via een tool. Dat moet wel op een andere pc gebeuren. }:O

[ Voor 7% gewijzigd door polli_ op 09-02-2017 21:00 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Gebruik voor met maken van een opstartbare usb deze tool van Microsoft zelf: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10. Daar staat alles uitgelecht over hoe het moet en het spreekt ook wel voor zich. Je hebt dus wel een USB van min 4GB en een andere laptop/pc nodig. Maar ik ga ervan uit dat dat wel gaat lukken.

[ Voor 42% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-02-2017 21:23 ]

• Sisyphos
polli_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 20:58:
[...]

150 euro zeg je. Voor die prijs kun je het beter zelf doen. Tien minuten werken. Op youtube staat alles uitgelegd. Je hebt alleen een schroevendraaier nodig. Belangrijkste is toch wel dat je niet vergeet om deze

[afbeelding]

schroeven onder je moederboard in de behuizing te plaatsen en de cpu correct , met koelpasta in het moederboard.

https://nl.hardware.info/...tap-5-moederbord-plaatsen

Windows installeren kan door een externe dvd speler te kopen, maar ook door Windows 10 op een usb te zetten via een tool. Dat moet wel op een andere pc gebeuren. }:O
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Gebruik voor met maken van een opstartbare usb deze tool van Microsoft zelf: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10. Daar staat alles uitgelecht over hoe het moet en het spreekt ook wel voor zich. Je hebt dus wel een USB van min 4GB en een andere laptop/pc nodig. Maar ik ga ervan uit dat dat wel gaat lukken.
Beide bedankt voor de tips en hulp. Heb ze (de links) opgeslagen. Minus de kosten die hiervoor nodig zijn houd ik dus ongeveer 100/150 euro over om te besteden. Waarin te stoppen? Desktop? Monitor?

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb wel nog een andere opmerking, je voeding past niet. Je kan beter gaat voor deze pricewatch: Corsair CX450M of deze pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Die tweede is,van hogere kwaliteit en zal dus langer goed blijven werken.

Je moederbord moet wel geüpdatet worden voor je een 7*000 processor kan gebruiken. Als je dit niet handig vindt, heb jee een 200 chipset nodig zoals deze: categorie: Moederborden. Daar past ook sneller geheugen op, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A die ook nog eens goedkoper is.

[ Voor 42% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 09-02-2017 22:03 ]

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Je moederbord heeft wel een bios update nodig voordat hij werkt met Kaby Lake.

Je zou aan Azerty kunnen vragen of ze dat voor je willen doen, omdat je daar een Skylake processor voor nodig hebt. Een andere optie is een B250 chipset moederbord te nemen, zoals pricewatch: Gigabyte GA-B250M-D2V (de goedkoopste)

Dit geheugen zou ik nemen als je voor het bovenstaande moederbord kiest:
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (scheelt weer een tientje)

Voeding: Zoals hierboven beschreven

SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Net wat meer GB voor de prijs

Videokaart: Voor CS GO op 1440p kan je prima de 1050ti nemen.

• Sisyphos
T.Kreeftmeijer schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:55:
Ik heb wel nog een andere opmerking, je voeding past niet. Je kan beter gaat voor deze pricewatch: Corsair CX450M of deze pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M. Die tweede is,van hogere kwaliteit en zal dus langer goed blijven werken.

Je moederbord moet wel geüpdatet worden voor je een 7*000 processor kan gebruiken. Als je dit niet handig vindt, heb jee een 200 chipset nodig zoals deze: categorie: Moederborden. Daar past ook sneller geheugen op, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A die ook nog eens goedkoper is.
misterTweakers schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:05:
Je moederbord heeft wel een bios update nodig voordat hij werkt met Kaby Lake.

Je zou aan Azerty kunnen vragen of ze dat voor je willen doen, omdat je daar een Skylake processor voor nodig hebt. Een andere optie is een B250 chipset moederbord te nemen, zoals pricewatch: Gigabyte GA-B250M-D2V (de goedkoopste)

Dit geheugen zou ik nemen als je voor het bovenstaande moederbord kiest:
pricewatch: Crucial CT8G4DFS824A (scheelt weer een tientje)

Voeding: Zoals hierboven beschreven

SSD: pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Net wat meer GB voor de prijs

Videokaart: Voor CS GO op 1440p kan je prima de 1050ti nemen.
edit; nvm! Even 't lijstje aanpassen.

Even uit interesse trouwens, ik had jaren geleden een GTX 770 maar moest de pc van hand doen, hoe verhoud de 1050 zich tegenover die? Lijkt me pijnlijk om een stap terug te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sisyphos op 09-02-2017 22:41 ]

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11 21:52
Sisyphos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:47:
[...]

[...]

Beide bedankt voor de tips en hulp. Heb ze (de links) opgeslagen. Minus de kosten die hiervoor nodig zijn houd ik dus ongeveer 100/150 euro over om te besteden. Waarin te stoppen? Desktop? Monitor?
Ik zou toch een snellere videokaart kopen. Namelijk de Rx-480, die is minimaal 50% sneller dan een 1050TI en toch minimaal aanbevolen voor een vloeiende ervaring in Battlefield 1. Daarnaast schelt het niet veel kwa prijs, goedkoopste 220 euro.

pricewatch: Asus DUAL-RX480-4G

pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC

• Sisyphos
polli_ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 22:43:
[...]

Ik zou toch een snellere videokaart kopen. Namelijk de Rx-480, die is minimaal 50% sneller dan een 1050TI en toch minimaal aanbevolen voor een vloeiende ervaring in Battlefield 1. Daarnaast schelt het niet veel kwa prijs, goedkoopste 220 euro.

pricewatch: Asus DUAL-RX480-4G

pricewatch: MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC
En zo bouw ik langzaamaan naar een heel systeem. Wat waarschijnlijk verstandiger is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,25€ 193,25
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,50€ 71,50
1Asus DUAL-RX480-4G€ 220,-€ 220,-
1Sharkoon VS4-V USB 3.0€ 32,-€ 32,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT8G4DFS824A€ 39,49€ 39,49
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,-€ 77,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,69

Ik twijfel toch nog wel erg over de kast. Had 'm van een andere lijst gejat, maar vind de kleurtjes erop wat opzichtig.

pricewatch: Fractal Design Define S zoiets vind ik veel mooier, maar deze is dan ook wel wat duurder. Iets goedkopere ziet er ook mooi uit; pricewatch: Fractal Design Define Nano S Zwart

Of anders CM.... pricewatch: Cooler Master Silencio 352? 30 euro meer lijkt mij hij wel waard wb esthetiek. Of zoiets als pricewatch: BitFenix NOVA Zwart Window voor ongeveer dezelfde prijs als die ik nu heb staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sisyphos op 09-02-2017 22:54 ]

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-11 20:34
Neem dat de Corsair CX450M met de Fractal Design Define S uit ervaring kan ik zeggen een degelijke en stille kast ook ik heb dit voor de eerste keer in elkaar gezet dmv YouTube te kijken en het is goed gelukt en het is nog leuk om te doen ook

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

De pricewatch: Cooler Master Silencio 352 heeft geluidsdempende delen, hierdoor is die erg stil. Ik heb het grotere broertje. Het een erg stille kast. Dus als je dat belangrijk vindt, dan een prima kast, anders kan een goedkopere ook wel.

• Rikkert070
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-02 17:09
Je zou nog kunnen overwegen om even te kijken op de V&A pagina. Misschien kun je hier wat leuke onderdelen tegen een zachte prijs aanschaffen en kun je het bespaarde budget weer ergens anders in steken.

Alle kleine beetjes helpen.

• Sisyphos
guyver3636 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 05:18:
Neem dat de Corsair CX450M met de Fractal Design Define S uit ervaring kan ik zeggen een degelijke en stille kast ook ik heb dit voor de eerste keer in elkaar gezet dmv YouTube te kijken en het is goed gelukt en het is nog leuk om te doen ook
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 06:33:
De pricewatch: Cooler Master Silencio 352 heeft geluidsdempende delen, hierdoor is die erg stil. Ik heb het grotere broertje. Het een erg stille kast. Dus als je dat belangrijk vindt, dan een prima kast, anders kan een goedkopere ook wel.
Ik vind ze beide even mooi. Geluiddempende spreekt wel aan, maar wordt hij daardoor niet te warm bij gebrek aan extra cooling?

[ Voor 14% gewijzigd door Sisyphos op 10-02-2017 21:42 ]

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Sisyphos schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:17:
[...]

[...]

Ik vind ze beide even mooi. Geluiddempende spreekt wel aan, maar wordt hij daardoor niet te warm bij gebrek aan extra cooling?
Zeker niet als je niet gaat overklokken. Bij mij is de processor 40 en mobo 30 graden Celsius.

Pagina: 1