Toon posts:

Bureau verwarming beste oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 13.266 views

Vraag

• Jopied
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo tweakers,

Aangezien ik graag computer zit ik veel aan mijn bureau.
Om te besparen in stookkosten wil ik zo efficiënt mogelijk mijn bureau en omgeving verwarmen.

Ik heb zonnepanelen en daarom is de overstap naar elektrische verwarming logisch.
Het is niet zo dat ik geen CV gebruik maar ik probeer zo min mogelijk gas te stoken.
Ik heb daarom een simpel elektrisch kacheltje maar ik denk dat het nog efficiënter kan dmv. een verwarmde muismat.

Ik heb wel wat producten gevonden:
https://dewarmemat.nl/
http://www.budgetheat.eu/nl/62-bureau-verwarming
https://www.conrad.nl/nl/verwarmingsfolies-o0506031.html

Verwarmingsfolie lijkt me een mooie oplossing alleen ik heb er nog geen ervaring mee en weet niet met welke materialen dit product te combineren is.

Dus ik vraag aan jullie mede tweakers wat denken jullie hiervan en hebben jullie mischien tips?

Met vriendelijke groeten.

Jonathan

Alle reacties

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat moet er warm worden? Je bureau of jijzelf? Met een verwarmingsmat zal je je bureau verwarmen en daarmee je armen en polsen ook maar meer niet echt. Als je jezelf wil verwarmen kan je bijvoorbeeld kiezen voor infrarood verwarming en bijvoorbeeld een infrarood paneel boven je stoel plaatsen zodat de warmte omlaag komt.
Wat je ook kan doen is een warmtekussen kopen, deze verwarmt jouw lichaam. Wel is het lastig verplaatsen aangezien er een stekker aan vast zit. Er zijn diverse varianten afhankelijk van welk deel van je lichaam koud aanvoelt.
Dit is een voorbeeldje: https://www.lidl-shop.nl/...Ia73PvMg9ICFQQz0wod3scG6A

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• GeoStax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:38
Infraroodpaneeltje lijkt mij ook de gewezen oplossing.

Gerichte en comfortabele warmte.

Bijv: https://www.allpax.de/ind...7_Infrarot-Heizungen.html

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:20
Thermoshirtje en broek en wellicht een electrische fleecedeken over je stoel?

• Jopied
Bedankt voor de reacties maar het gaat echt om efficiëntie en met een infrarood paneel zit je al op de 300watt en verliest veel aan omgeving. Zodra het bureau opgewarmd is (mede door de computer) heb ik er geen ''last'' meer van.
Het gaat om het verwarmen van mijn handen en onderarmen dat is eigenlijk het enige wat dan nog wel eens koud is en daar ga ik niet de kachel voor aanzetten.

• Jopied
Malt007 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:11:
Thermoshirtje en broek en wellicht een electrische fleecedeken over je stoel?
te veel vermogen voor teveel warmte gaat echt alleen om de handen. heb voldoende kleding aan (hemd, t-shirt en trui)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-03 19:07
Je hebt vier mogelijkheden:

- infraroodverwarming
- elektrische kruik
- elektrische deken
- normale fleecedeken

Die verwarmingselementen in de startpost zijn geen fatsoenlijke oplossing. Er zijn genoeg producten te koop om je warm te houden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:30
Ik zat zelf altijd met het idee om aan onderkant van mijn bureau de waterkoeling kabels van je pc te laten lopen :P . Maar ik heb dan ook een bureaublad die daar wel voor geschikt is opzich. (alleen geen waterkoeling in pc)

Anoniem: 792093

Kunt ook een kruik+deken doen, je handen zijn voornamelijk koud omdat je lichaam het eigenlijk te koud heeft waardoor het warmte ontrekt van de ledematen en handen/polsen zijn het dunst van je ledematen en vooral met handen veel opppervlakte omdat je vingers vaak niet tegen elkaar zitten dus meer warmte verlies.

Handen worden ook kouder als je doorbloeding wat minder is ( dna of iets als roken, '' dichtslippen adaren '' etc.

Kunt ook mischien dunne vingerloze handschoenen kopen/omdoen want gezien je zo effienct mogenlijk wil zijn is dat de beste oplossing :P

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zou gaan voor nano-infraroodverwarming. Gewoon zo'n paneel aan je plafond hangen en je hebt heerlijke warmte. Ideaal i.c.m. zonnepanelen.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
Klinkt misschien gek maar ik warm de onderkant van mijn buro op met mijn pc. Een overgeklokte i5 icm een overgeklokte GTX980TI genereerd tijdens een potje Overwatch flink wat warmte. Zoveel dat de onderkant van mijn buro een stuk warmer is dan de rest van de kamer.

Dus.... pc onder je buro en flink gamen? :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03 23:27
Misschien heb ik een oplossing. Net als dat je schoenen aan je voeten doet, zou je ook kleren aan je handen kunnen doen. Een soort schoenen voor je handen dus, 'handschoenen' die je handen warm kunnen houden.

• Jopied
ChojinZ schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 14:25:
Klinkt misschien gek maar ik warm de onderkant van mijn buro op met mijn pc. Een overgeklokte i5 icm een overgeklokte GTX980TI genereerd tijdens een potje Overwatch flink wat warmte. Zoveel dat de onderkant van mijn buro een stuk warmer is dan de rest van de kamer.

Dus.... pc onder je buro en flink gamen? :P
Dat heb ik! maar ik heb een massief houten blad van 3,5cm dik dus de warmte komt er niet genoeg doorheen.
Bij de meeste nieuwe spellen 60"C van mn videokaart is al voldoende alleen mn handen zijn nog koud.

• Jopied
Wody schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 01:34:
Misschien heb ik een oplossing. Net als dat je schoenen aan je voeten doet, zou je ook kleren aan je handen kunnen doen. Een soort schoenen voor je handen dus, 'handschoenen' die je handen warm kunnen houden.
Kunnen we het handschoenen idee aub niet meer melden is niet waar deze post overgaat, hieronder vallen meer kleding stukken ook!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Jopied schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Kunnen we het handschoenen idee aub niet meer melden is niet waar deze post overgaat, hieronder vallen meer kleding stukken ook!
Weet niet hoe handig je bent, maar je zou kunnen overwegen om je computer in je bureau te bouwen. Dit geeft je mogelijk wat inspiratie :)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Jopied schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:54:
Ik heb wel wat producten gevonden:
https://dewarmemat.nl/
http://www.budgetheat.eu/nl/62-bureau-verwarming
https://www.conrad.nl/nl/verwarmingsfolies-o0506031.html

Verwarmingsfolie lijkt me een mooie oplossing alleen ik heb er nog geen ervaring mee en weet niet met welke materialen dit product te combineren is.

Dus ik vraag aan jullie mede tweakers wat denken jullie hiervan en hebben jullie mischien tips?
Wat voldoet er niet aan de producten die je zelf gevonden hebt?
Ga er gemakshalve vanuit dat je deze links met ons deelt omdat je hierin een goede oplossing hebt gevonden. Dan zijn er imho 2 opties:
1. Het product voldoet dus een verdere zoektocht lijkt me onnodig
2. De producten voldoen niet volledig aan jouw wensen.

Indien optie 2, horen we graag wat er niet precies voldoet en, misschien zelfs belangrijker, wat je dan graag anders zou zien.

Vind dat je tamelijk fel reageert op het idee van handschoenen. Prima. Maar geef dan op zijn minst duidelijker aan wat je eisen zijn. Op basis van de beknopte info die je ons geeft kunnen we namelijk weinig anders dan lukraak dingen roepen.

Besef je aub ook dat wij geen betaalde helpdesk zijn. Het topic is in principe een plek waar mensen met dezelfde interesses en/of hobby kunnen samenkomen om te socializen en/of te discussiëren.
Dat een deel van de bezoekers vrijwillig en onbaatzuchtig bereid is om zijn kennis te delen om jou te helpen mag je imho koesteren. Zou dus op zijn minst proberen ietwat "vriendelijker" te reageren op goedbedoelde input

[Voor 15% gewijzigd door Switchie op 12-02-2017 00:29]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Jopied
Switchie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:09:
[...]
Dat een deel van de bezoekers vrijwillig en onbaatzuchtig bereid is om zijn kennis te delen om jou te helpen mag je imho koesteren. Zou dus op zijn minst proberen ietwat "vriendelijker" te reageren op goedbedoelde input[/sub]
Beste Switchie,
Bedank voor je lesje tweakers.
Zoals ik al aangaf:

Lijkt me een vrij duidelijke omschrijving!

Ik wil een laag vermogen verwarmingsplaat over mijn bureau maken als zijnde 'verwarmd bureau'.

Dank voor de input. Misschien dat je hier zelf ook nog een leuk idee uit kan halen

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:57

Ligone

Moeha!

De "hollandse gierigheid" opzij zetten en de verwarming wat hoger zetten? :P

• Wody
  • Laatst online: 20-03 23:27
Zelf heb ik trouwens ook vaak last van kou, vooral 's winters, door 'winterhanden', zelfs als het binnen warm is. Ik heb dit opgelost door eerst flink te stoken, en daarna de temperatuur constant te houden, zodat er bijna niet meer verwarmt hoeft te worden.
Verder heb ik gezorgd dat de warmte niet weg kan. Dus wel af en toe luchten, maar voor de rest zorgen dat er geen tocht is, en dat de kamer vol staat met spullen, zodat warmte niet makkelijk weg kan. En, ook zorgen dat je warme kleren aanhebt. Dus bijvoorbeeld geen dunne katoenen trui, maar een wollen trui of thermische kleding etc.

• Jopied
Wody schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:26:
Zelf heb ik trouwens ook vaak last van kou, vooral 's winters, door 'winterhanden', zelfs als het binnen warm is. Ik heb dit opgelost door eerst flink te stoken, en daarna de temperatuur constant te houden, zodat er bijna niet meer verwarmt hoeft te worden.
Verder heb ik gezorgd dat de warmte niet weg kan. Dus wel af en toe luchten, maar voor de rest zorgen dat er geen tocht is, en dat de kamer vol staat met spullen, zodat warmte niet makkelijk weg kan. En, ook zorgen dat je warme kleren aanhebt. Dus bijvoorbeeld geen dunne katoenen trui, maar een wollen trui of thermische kleding etc.
Tevens het melden van de CV hoger zetten is zoals ik aangaf geen optie omdat deze post over het zo efficient mogelijk verwarmen van een locatie.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11
Jopied schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:46:
[...]

Tevens het melden van de CV hoger zetten is zoals ik aangaf geen optie omdat deze post over het zo efficient mogelijk verwarmen van een locatie.
Je vraagt wel steeds over efficient maar als je efficient wilt dan zijn die kledingstukken (handschoenen) natuurlijk gewoon de enige juiste optie.

Verder: Conrad folie
Is zelfs voor aquariums geschikt. Leg een lap op je buro en gooi er een glasplaat op.

• Anoniem: 93248
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb op mijn werk ooit een stuk zwart schuim als onderlegger gebruikt. Spul was denk ik ~1cm dik en behoorlijk stevig, na dik twee jaar gebruik zag het er nog als nieuw uit. Nooit meer last gehad van koude handen of polsen en het was volledig passief.

Als ik je verhaal zo lees heb je dus geen last van een koude omgeving maar enkel van je handen/polsen. In dat geval is je probleem dus zeer lokaal en zou ik dus iets doen aan het materiaal van je werkblad ipv op zoek te gaan naar een actieve verwarming. Actieve verwarming zal altijd inefficiënt zijn aangezien je een hele werkplek/bureau wilt gaan verwarmen om van je koude handen af te zijn.

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de warmte uit je pc af te zuigen om vervolgens op je bureau te blazen. Je zult aan wat pijpleiding en een extra ventilator al genoeg hebben. Dat verbruikt maar een paar Watt aan energie extra. Je zult er dan wel voor moeten zorgen dat het enigszins gericht wordt op je handen, anders gaat de beschikbare warmte al snel de ruimte in... Of het het allemaal waard is om zoveel moeite te doen, is natuurlijk aan jou....

• Magalie87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-05-2019
In geval van een radiator kan je gebruik maken van radiatorfolie? (https://www.verwarminginfo.nl/radiatoren/radiatorfolie)

Daarmee kan je alvast voorkomen dat warmte verloren gaat via de buitenmuren...

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:15
Zo af en toe krijg ik tijdens het gamen ook ijskoude handen terwijl ik het zelf prima heb en de kamertemp 20 graden is. Op die momenten gooi ik er een handdoekje overheen. Bij een beetje dikke handdoek vormt dat geen belemmering bij het typen of het muizen. Klinkt dom maar het werkt :P

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:04
Heb vaak een extra fleece vest aan thuis, gewoon over mijn trui. Lekker warm hoor :)
Handen misschien met wat dunnen handschoenen? Puntjes er af knippen, en bedienen van toetsenbord en muis moet geen probleem zijn.

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 12:57
je kan op ali xpress silicone heaters voor vrij weinig kopen. Ook te vinden in gebruik met verschillende voltages 12 24 of 220V. der zit vaak al een thermistor in waardoor je met een simpel schakelingetje een thermostaat kan maken, dan kun je zelf regelen hoe warm of kool het moet.

Deze dingen kun je bij onze chinese grote vrienden zelfs wel voor een schappelijke prijs om maat laten maken.
https://nl.aliexpress.com...archText=silicone+heaters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeDstar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-12-2019
De verwarmde bureau onderlegger van De warmemat leek mij de beste oplossing om alleen mijn handen optewarmen.

Inmiddels een week in mijn bezit en ben razend enthousiast erover. Ondanks dat het in huis 20 graden is heb ik de mat aanstaan. Ik heb geen koude handen en vingers meer, voorheen altijd een koude muishand.
d:)b

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-03 21:46

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Is de Envavo Heatbuff niet iets? Is/was een Kickstarter-project, maar het lijkt er op dat ze het net voor de koude kerstdagen gaan leveren in 2017 ;)

Tot nu toe voor mij het enige apparaat wat ik heb gezien waarvan ik denk dat het precies zijn doel bereikt, namelijk mijn koude handen in de winter toch warm houden als ik achter de computer zit. Qua energieverbruik kon ik alleen in dit artikel vinden dat het instelbaar is tussen de 2 en 300 watt. Ben bang dat als het effectief moet zijn je toch gauw tussen de 75 a 100 watt zit.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• mfmonkey
  • Laatst online: 11-03-2022
Stoelverwarming?
Is zuinig omdat het contact verwarming is i.p.v. Straling of convectie verwarming en de matten/kussens zijn erg goedkoop te krijgen.
Voorbeeld €10

Zoals al eerder vermeld, als je je lichaamstemperatuur op peil houd blijven je handen ook warmer.

Het is misschien niet een antwoord op je vraag hoe je desk te verwarmen maar in mijn ogen is dit idee veel makkelijker te realiseren

• DeeDstar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-12-2019
Ik zeg doen!

Optie 1 in je topic
www.dewarmemat.nl
Ik heb de verwarmde bureau-onderlegger en hij werkt perfect, is precies wat je zoekt. Weinig energie kosten, mooi product!
Je hoeft niet verder te zoeken. Temperatuur ervan is 40 graden en verwarmd mijn handen en lichaam. Inmiddels heb ik meer kennissen/vrienden die dit product nu gebruiken na mijn tip en allen zijn ze erg enthousiast erover.

[Voor 20% gewijzigd door DeeDstar op 22-09-2019 23:22]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

defiant

Moderator General Chat
Ik denk niet dat iemand 2 jaar heeft zitten wachten op advies, zo'n topic kick is dus totaal overbodig. Deze gaat op slot.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee