Nieuwe PC nieuwe OEM windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 18:11
Beste tweakers

Ik ga binnenkort een nieuwe gaming pc bouwen.
Ik heb nu een wat oudere gaming pc met W7 later omgezet naar W10.
Aangezien de PC blijft en je kunt licentie niet omzetten naar nieuwe pc moet ik een nieuwe hebben.

Nu kun je W10 cd kopen rond de 55 euro met cd neem ik aan.
Op USB stcik zit al gauw rond 140 euro
EN downloadable versie van nog geen 20 euro.

https://game-card.net/mic...3264bit-oem-digitaal.html

natuurlijk wil je graag voor het goedkoopste, maar hoe krijg je die downloadable op je pc. Kun je de bestanden wat je download gewoon op een USB zetten daar de nieuwe pc mee installeren. Of kun je bijv een bootable usb maken met mijn huidige W10 en die installeren met de nieuwe licentie code,
ik ben ook niet van plan om er een cd brander in mijn nieuwe pc te zetten.

Ik hoor graag van jullie

Stefan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Met het risico me te voelen als een plaat die blijft hangen (ja, zo oud ben ik): wat heb je al gevonden op Google? Of met de zoekfunctie op dit forum? Er zijn echt TIG topics hierover voorbij gekomen.

Het is hier geen "ik dump mijn vraag, lossen jullie het maar op" helpdesk. Enige eigen inzet is hier toch wel vereist.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:05

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Wat heb je zelf al gevonden, op tweakers ben je ook niet de eerst die dit vraagt.

Eerste hit op google:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Je koopt een licentie en maakt een bootable usb, dus ipv het cdtje dat je vroeger had is het nu een usb. Verder maakt het niet uit of je ergens een alleen een licentie key koopt of compleet met cd of usb.

[ Voor 19% gewijzigd door zekerpixels op 09-02-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
FooLsKi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:44:
Met het risico me te voelen als een plaat die blijft hangen (ja, zo oud ben ik): wat heb je al gevonden op Google? Of met de zoekfunctie op dit forum? Er zijn echt TIG topics hierover voorbij gekomen.

Het is hier geen "ik dump mijn vraag, lossen jullie het maar op" helpdesk. Enige eigen inzet is hier toch wel vereist.
Ja ik heb idd al wat aan het zoeken geweest. Ik had idd al ea gevonden maar niet wat ik vraag.
Zekerpixels geeft hieronder exact wat ik nog niet helemaal zeker wist., maar wel bevestiging

Maar moet ik mij nu echt gaan verantwoorden als ik hier iets vraag, ga toch een eind fietsen man!
Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen. Ik voel me steeds minder welkom hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
zekerpixels schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:44:
Wat heb je zelf al gevonden, op tweakers ben je ook niet de eerst die dit vraagt.

Eerste hit op google:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Je koopt een licentie en maakt een bootable usb, dus ipv het cdtje dat je vroeger had is het nu een usb. Verder maakt het niet uit of je ergens een alleen een licentie key koopt of compleet met cd of usb.
Deze had ik idd nog niet gevonden.Dank je
Niet iedereen zit op hetzelfde niveau en sommige zaken vind ik gewoon nog lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Nexusonline_NL schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:52:
[...]

Ja ik heb idd al wat aan het zoeken geweest. Ik had idd al ea gevonden maar niet wat ik vraag.
Zekerpixels geeft hieronder exact wat ik nog niet helemaal zeker wist., maar wel bevestiging

Maar moet ik mij nu echt gaan verantwoorden als ik hier iets vraag, ga toch een eind fietsen man!
Ik dacht dat we hier waren om elkaar te helpen. Ik voel me steeds minder welkom hier!
Easy there, tiger... Je hoeft je niet te verantwoorden maar geef in elk geval aan wat je zelf al hebt onderzocht. Nu komt je OP over alsof je hier maar gewoon je vraag dumpt ipv zelf enig onderzoek te doen. Met 1 simpele Google-zoekopdracht had je het nl zelf kunnen vinden.

Ik vind het persoonlijk leuk om mensen te helpen, ik ben er alleen niet om dingen voor te kauwen. Daar leer je niets van, van zelf onderzoeken leer je een hoop.

Sterker nog: op de URL die je in je OP zette (https://game-card.net/mic...3264bit-oem-digitaal.html ) staat zelfs ALS EERSTE de URL om Windows 10 te downloaden! |:( 8)7 :X

[ Voor 25% gewijzigd door FooLsKi op 09-02-2017 18:50 . Reden: Toevoeging ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexusonline_NL
excuus idd niet goed gekeken.
normaal doe ik wel goed onderzoek, maar op een of andere manier kwam dit niet juist in beeld bij mij.
ik snap best wel dat je hem kan downloaden, maar moet je hem eerst installeren om een bootable usb te maken. dan kan niet met een nieuwe pc. nu snap ik dat je gewoon via hulp programma een usb kan maken en je bij het installeren alleen de licentie nodig hebt. dus de download heb je dan niet meer nodig.
ik hoop dat ik het nu juist verwoord.

maar ik zal voortaan beter onderzoek plegen.Terwijl ik voor mijn nieuwe pc echt tonnen onderzoek heb gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nexusonline_NL op 09-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Microsoft kun je alleen maar kiezen voor de optie 'Download' of 'usb-media thuisgestuurd krijgen'. Wil je perse een dvd hebben kom je die zelf aan 't maken. Het gaat uiteindelijk toch alleen maar om de key, na de nodige updates/builds heb je niet veel meer aan de oorspronkelijke dvd.

PS. Ik kan me voorstellen dat je liever via dvd installeert, ik heb het al meegemaakt dan na een installatie via USB de interne ODD niet herkent werd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2017 19:50 ]

Pagina: 1