Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Hallo, ik kan plots in windows verkenner met rechts klikken en kiezen "nieuwe map" geen nieuwe map meer aanmaken ook niet met het icoontje boven in verkenner en ook niet meer met ctrl+shift+n
kan iemand me helpen? Ik heb al in het forum van Microsoft gezocht maar niets gevonden voor win10.

Beste antwoord (via ajalan op 21-02-2017 14:36)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ajalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:53:
Sorry, maar ik kan niet veel duidelijker zijn dan dat ik ineens vaststel dat een nieuwe map aanmaken door rechts te klikken op een lege plek in een map niet meer mogelijk is, Bijvoorbeeld in de map afbeeldingen. In het venster dat normaal verschijnt (van beeld tot eigenschappen) is "Nieuw" verdwenen. Ik heb meermaals geprobeert met Ctrl+Shift+N, dit werkt ook niet meer en bovenaan in de werkbalk werkt het icoon ook niet. Welk programma ik ge-deinstalleert heb weet iki niet meer, ik meen dat het een prog je was dat mee gedownload werd met IObit uninstaller.
in het rechtermuisknop menu is de optie nieuw verdwenen? dan kun je dit eens proberen:
http://www.askvg.com/how-...nd-explorer-context-menu/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer je niet op een read-only disk een directory aan te maken?
Probeer het anders eens via de commandprompt met 'mkdir'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Dank je, maar de syntax van de command is incorrect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-09 19:53
ajalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:29:
Je moet dan ook een mapnaam opgeven he ;)

'mkdir ditisdenaamvanjemap'

Zorg dat je met het command 'cd' naar de goede map navigeert, zoek eerst even uit hoe je dat doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Slaut op 09-02-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ajalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:29:
Dan doe je dus wat fout! 8)7
Als je hierop een antwoord/hulp verwacht, is het misschien handig om ook de input in de post te plaatsen. Oftewel, wat voerde je uit nadat je die error kreeg? Bij mij werkt het wel, dus het ligt aan jou ;)

En als je het niet weet, doe je:
mkdir /?

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 09-02-2017 15:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Ok dit werkt, bedankt, maar daarmee heb ik mijn shortcuts of nieuwe map bij rechts klikken nog niet terug. Hoe krijg ik die terug, vermoedelijk verdwenen na de de-installatie van een programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

ajalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:09:
Ok dit werkt, bedankt, maar daarmee heb ik mijn shortcuts of nieuwe map bij rechts klikken nog niet terug. Hoe krijg ik die terug, vermoedelijk verdwenen na de de-installatie van een programma.
Denk je nou echt dat we hier helderziend zijn of zo? Je geeft echt 0,0 informatie en verwacht dat wij het wel ff voor je oplossen. Geef duidelijk aan wat je hebt geprobeerd (en niet "Ik heb op het Microsoft forum gekeken" want dan weten we nog niets) en meer info dan "Ik kan geen nieuwe map aanmaken". Iets met foutmeldingen, welk programma je hebt gedeïnstalleerd, etc, etc.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FooLsKi schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Denk je nou echt dat we hier helderziend zijn of zo? Je geeft echt 0,0 informatie en verwacht dat wij het wel ff voor je oplossen. Geef duidelijk aan wat je hebt geprobeerd (en niet "Ik heb op het Microsoft forum gekeken" want dan weten we nog niets) en meer info dan "Ik kan geen nieuwe map aanmaken". Iets met foutmeldingen, welk programma je hebt gedeïnstalleerd, etc, etc.
Ik vind dit wel terechte kritiek, want je gebruikt GoT al sinds 2002 als helpdesk. Dan mogen wij wel verwachten dat je een beetje moeite steekt in je vraagstellingen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Kun je even wat duidelijker zijn? In welke map wil je een map aanmaken? De-installatie van wat?

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Sorry, maar ik kan niet veel duidelijker zijn dan dat ik ineens vaststel dat een nieuwe map aanmaken door rechts te klikken op een lege plek in een map niet meer mogelijk is, Bijvoorbeeld in de map afbeeldingen. In het venster dat normaal verschijnt (van beeld tot eigenschappen) is "Nieuw" verdwenen. Ik heb meermaals geprobeert met Ctrl+Shift+N, dit werkt ook niet meer en bovenaan in de werkbalk werkt het icoon ook niet. Welk programma ik ge-deinstalleert heb weet iki niet meer, ik meen dat het een prog je was dat mee gedownload werd met IObit uninstaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak een backup en herinstalleer je computer, dan ben je in 2 uur klaar wat minder is dan de leeftijd van dit topic...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ajalan schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:53:
in het rechtermuisknop menu is de optie nieuw verdwenen? dan kun je dit eens proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Ook een oplossing natuurlijk en gemakkelijker gezegd dan gedaan, alvast dank aan Evanescent.
We stoppen dit topic dan maar. Vele groeten aan allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Hola Ido, mijn reactie was op Johnkeates, jou reactie heb ik pas later gezien. Ik zal jou oplossing straks proberen, ga eerst een hestelpunt maken zodat ik terug kan gaan indien er iets zou misgaan. Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valen_76
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 19:28
Kun je wel andere soorten nieuwe bestanden aanmaken? Krijg je een foutmelding, of gebeurt er helemaal niets?

Heb je onlangs met rechten op je gebruikersmap zitten spelen? Of inderdaad applicaties geïnstalleerd die dat soort functies toevoegt aan het context/rechtsklik menu.

[ Voor 5% gewijzigd door Valen_76 op 10-02-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajalan
Yes, bedankt IDO met deze type was het een fluitje van een cent, alles terug in orde :) :*)
ido schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:02:
[...]

Pagina: 1