Soundbar Soundtoch 300 of SoundTouch 30

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor een mooie oplossing om overdag radio te kunnen luisteren en ook andere mogelijkheden zoals Spotify.

Sinds ik de Horizon Box heb van Ziggo, komt er niet genoeg signaal door de kabel blijkbaar om daar een splitter te plaatsen. De radio en Box kan ik niet tegenlijk aansluiten op de coax nu.

Maar de radio staat ook bij de TV, en dat is niet centraal in de kamer, waardoor ik in de keuken de muziek ook minder hoor of ik moet 'm harder zetten. Ik was dus aan het denken om een Sonos Play 1 aan te schaffen. Na verder kijken en ook de Play 3 te overwegen, kwam ik de SoundTouch 30 tegen. Wat ik hier heel mooi aan vind, is dat hij knoppen heeft voor presets zodat je je telefoon niet hoeft te gebruiken om radio aan te zetten (heel handig voor m'n vrouw, het is net een echte radio :p )

Maar ik was ook een beetje aan het kijken naar Soundbars, en die kunnen dus ook netjes radio afspelen natuurlijk. Het is dan wel zo dat deze weer op de locatie staat waardoor je minder in de keuken hoort.

Maar ik heb ook oplossingen gezien waar je speakers van de SoundBar af kunt halen voor een soort surround sound. Ik dacht misschien kan ik die in het algemeen verspreidt in de kamer zetten voor overal muziek te hebben.

Ik ben dus aan het denken om een 30 aan te schaffen, maar een 300 lijkt me ook erg mooi!

Ik ben zo aan het dubben dat ik dacht ik ga hier de experts om raad vragen, wellicht heeft iemand ook een dergelijke dilemma gehad.

Bedankt!

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Ik heb toevallig beide producten in mijn bezit. De soundtouch 30 gebruik ik vooral voor muziek en de soundtouch 300 vooral voor films / tv kijken. De soundtouch 300 komt pas echt tot zijn recht met de extra acoustimass module en eventueel de achterspeakers voor het complete surround plaatje. Nadeel is dat het dan direct heel wat duurder word.

Heb je toevallig beide producten al beluisterd? Ik vind namelijk dat je het beste op je gehoor kan afgaan. Voor hetzelfde geld vind je iets flink goedkopers wat net zo goed of misschien naar jou smaak nog wel beter klinkt.

De meeste producten of het nou soundbars of wireless speakers zijn beschikken allemaal over streamen / bluetooth / wifi etc.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Dark Master schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:00:
Ik heb toevallig beide producten in mijn bezit. De soundtouch 30 gebruik ik vooral voor muziek en de soundtouch 300 vooral voor films / tv kijken. De soundtouch 300 komt pas echt tot zijn recht met de extra acoustimass module en eventueel de achterspeakers voor het complete surround plaatje. Nadeel is dat het dan direct heel wat duurder word.

Heb je toevallig beide producten al beluisterd? Ik vind namelijk dat je het beste op je gehoor kan afgaan. Voor hetzelfde geld vind je iets flink goedkopers wat net zo goed of misschien naar jou smaak nog wel beter klinkt.

De meeste producten of het nou soundbars of wireless speakers zijn beschikken allemaal over streamen / bluetooth / wifi etc.
Beide! Ja, dat zou ik ook mooi vinden. Eigenlijk denk ik de 30 te kopen en later als we een nieuwe TV kopen (ik heb er nog eentje van dik 10 jaar oud) een soundbar erbij. Dan kan ik wellicht wat extra speakers toevoegen tegen die tijd. Welke achterspeakers heb jij daarbij? Die acoustimass kende ik al helemaal niet. Ik schrok wel na Googlen van de prijs (800 euro!)

Wat is je keuze geweest om voor de 30 te gaan tov de 20?
Ik ben even bij een winkel kort naar binnen gegaan toen ik eigenlijk voor iets anders de stad in ging. Daar werd ik door de verkoper na de Sonos (waar ik voor kwam kijken) naar Bose toe gebracht. Hij vond het geluid van die 'voller'.

Ik ben geen audiofiel, goed geluid is voor mij voldoende. Meerwaarde is vooral de presets en de afstandsbediening. Erg handig en zie ik nog niet bij concurrenten terug.

Maar je zegt iets flinks goedkopers, wat zou dat dan zijn? Ik heb al uren zitten googlen, maar heb wat oogkleppen op naar Sonos en Bose eigenlijk.

Waarom ben jij voor Bose gegaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 09-02-2017 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:34
De 300 gebruik je dus voor én al het geluid van je TV (films, gaming, TV kijken, etc.) én het is een draadloze muziekspeaker. Een soort 2-in-1 oplossing dus waardoor je ook gewoon radio/Spotify kunt luisteren zonder dat de TV aan staat. Bediening is dan dus via de app of via de meegeleverde afstandsbediening (ook de preset knoppen zitten op de afstandsbediening, alsmede in de app).

De 30 is met name geschikt voor als je gewoon een muziekspeaker zoekt. Dus wanneer je voor het TV geluid (nog) niets nodig hebt, zou dit een goede optie zijn. Kijk je ook veel films en series? Dan zou ik persoonlijk voor de 300 gaan. Uitbreiden met een acoustimass 300 en met de 300 achterspeakers kan altijd later nog, het concept dat je ook kent van Sonos.
Ook kun je dan later (of meteen indien gewenst) nog een 10/20/30 erbij plaatsen, in welke ruimte dan ook. De muziek kun je dan synchroon overal tegelijk afspelen of je kunt overal verschillende muziek afspelen.

Tip is dus inderdaad om eens te gaan luisteren en om voor jezelf te bepalen of je wel of geen soundbar nodig hebt of wilt hebben op dit moment. Muziekspeaker vs 2-in-1 systeem, die wel bij de TV staat dan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
remzor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:02:
De 300 gebruik je dus voor én al het geluid van je TV (films, gaming, TV kijken, etc.) én het is een draadloze muziekspeaker. Een soort 2-in-1 oplossing dus waardoor je ook gewoon radio/Spotify kunt luisteren zonder dat de TV aan staat. Bediening is dan dus via de app of via de meegeleverde afstandsbediening (ook de preset knoppen zitten op de afstandsbediening, alsmede in de app).

De 30 is met name geschikt voor als je gewoon een muziekspeaker zoekt. Dus wanneer je voor het TV geluid (nog) niets nodig hebt, zou dit een goede optie zijn. Kijk je ook veel films en series? Dan zou ik persoonlijk voor de 300 gaan. Uitbreiden met een acoustimass 300 en met de 300 achterspeakers kan altijd later nog, het concept dat je ook kent van Sonos.
Ook kun je dan later (of meteen indien gewenst) nog een 10/20/30 erbij plaatsen, in welke ruimte dan ook. De muziek kun je dan synchroon overal tegelijk afspelen of je kunt overal verschillende muziek afspelen.

Tip is dus inderdaad om eens te gaan luisteren en om voor jezelf te bepalen of je wel of geen soundbar nodig hebt of wilt hebben op dit moment. Muziekspeaker vs 2-in-1 systeem, die wel bij de TV staat dan dus.
Ok, eens met de baas overleggen hier... :)

Ik vind wel nog nergens plaatjes hoe je dat ding aan de muur kunt bevestigen (ik heb geen TV meubel, al m'n apparaten zijn in de muur gewerkt (kast in muur ingebouwd)

Edit: nevermind: https://www.bose.nl/nl_nl...s/wb300-wall-bracket.html

[ Voor 3% gewijzigd door Boy op 09-02-2017 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:09
Boy schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Beide! Ja, dat zou ik ook mooi vinden. Eigenlijk denk ik de 30 te kopen en later als we een nieuwe TV kopen (ik heb er nog eentje van dik 10 jaar oud) een soundbar erbij. Dan kan ik wellicht wat extra speakers toevoegen tegen die tijd. Welke achterspeakers heb jij daarbij? Die acoustimass kende ik al helemaal niet. Ik schrok wel na Googlen van de prijs (800 euro!)

Wat is je keuze geweest om voor de 30 te gaan tov de 20?
Ik ben even bij een winkel kort naar binnen gegaan toen ik eigenlijk voor iets anders de stad in ging. Daar werd ik door de verkoper na de Sonos (waar ik voor kwam kijken) naar Bose toe gebracht. Hij vond het geluid van die 'voller'.

Ik ben geen audiofiel, goed geluid is voor mij voldoende. Meerwaarde is vooral de presets en de afstandsbediening. Erg handig en zie ik nog niet bij concurrenten terug.

Maar je zegt iets flinks goedkopers, wat zou dat dan zijn? Ik heb al uren zitten googlen, maar heb wat oogkleppen op naar Sonos en Bose eigenlijk.

Waarom ben jij voor Bose gegaan?
Er zijn echt heel veel andere merken dan Bose en Sonos, Bose en Sonos zijn echt marketing monsters, daarom kom je daar waarschijnlijk als eerste op. Ik ben zelf ook heel erg gecharmeerd van de soundbars van Yamaha, iets goedkoper en meestal inclusief een draadloze subwoofer.

De reden waarom ik voor Bose heb gekozen? Bose klinkt in mijn oren het beste van alle soundbars die ik heb beluisterd. De Soundtouch 300 kun je uitbreiden met de Acoustimass module en de invisible 300 luidsprekers, let wel op deze luidsprekers zijn alleen compatible met de soundtouch 300.

Ik heb voor de Soundtouch 30 gekozen omdat ik een vrij grote woonkamer heb. Maar de 20 was misschien ook wel voldoende geweest.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort in CEA thuis. Een verhuizing die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Dark Master schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:15:
[...]

Er zijn echt heel veel andere merken dan Bose en Sonos, Bose en Sonos zijn echt marketing monsters, daarom kom je daar waarschijnlijk als eerste op. Ik ben zelf ook heel erg gecharmeerd van de soundbars van Yamaha, iets goedkoper en meestal inclusief een draadloze subwoofer.

De reden waarom ik voor Bose heb gekozen? Bose klinkt in mijn oren het beste van alle soundbars die ik heb beluisterd. De Soundtouch 300 kun je uitbreiden met de Acoustimass module en de invisible 300 luidsprekers, let wel op deze luidsprekers zijn alleen compatible met de soundtouch 300.

Ik heb voor de Soundtouch 30 gekozen omdat ik een vrij grote woonkamer heb. Maar de 20 was misschien ook wel voldoende geweest.
Ik ben nu nog aan het denken of ik voor de 30 ga, of mss 2 x een 10. Ik vind het zo lastig en wil niet verkeerde keuze maken. Even ruilen omdat je het toch anders wil zit er niet zo makkelijk in lijkt me

Pagina: 1