Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-02-2024
Hello,

Vanochtend heb ik mijn oude Samsung hdd (750BG) vervangen door een 2TB hdd.
Ik gebruik naast de hdd een Kingston ssd (250 GB). Ik gebruik Windows10.
Het opstarten mislukte omdat de pc de schijven niet kon lezen, nu heb ik mijn oude schijf erbij gedaan en nu start deze wel op. Dus schijnbaar is een deel van Windows ook op de hdd geïnstalleerd. 8)7
Kan ik dit oplossen door de bestanden die nog op de hdd staan te kopiëren naar de ssd? Zo niet, kan ik dan wel een backup maken van de ssd en de rest-bestanden (games/documenten zijn al verwijderd) op de hdd zodat ik bij de herinstallatie van Windows op de ssd meteen de backup hiervoor kan gebruiken? Maar is dit mogelijk? :?

Alvast bedankt! :)

Beste antwoord (via Interlift op 10-02-2017 11:36)

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo te zien overweeg je herinstallatie van Windows, maar dat is op zich niet nodig. Als je de pc start van de Windows-dvd, kan je voor de installatie ook kiezen om een al geïnstalleerd systeem te repareren. Ik denk dat de automatische reparatie dit probleem wel zou moeten kunnen oplossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is de bootvolgorde niet gewoon veranderd in je bios?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
Ehm, daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik ben zelf niet erg thuis in de bios, waar kan ik dat zien? Indien dit zo is hoe kan ik dit dan het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Dan iemand vragen die er wel wat meer kennis van heeft.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Even op de handleiding van je mobo opzoeken hoe je de bios in komt. Meestal is dat direct bij het aanzetten als een malle op F2 rammen. Dan even zoeken naar iets wat met 'boot order' te maken heeft, en kijken hoe dat eruit ziet.

Met Esc kom je uit de bios.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
Bij Boot Option Priority:
Boot Option 1: AHCI PO: Kingston
Boot Option 2: AHCI P2: Asus.

De asus is mijn dvd speler niet de hdd, de nieuwe hdd WD zie er niet tussen staan.

Bij Hard Drive BBS Priorities:
Boot Option 1: AHCI PO: Kingston
Boot Option 2: AHCI P4: WDC

[ Voor 32% gewijzigd door Interlift op 09-02-2017 14:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo te zien overweeg je herinstallatie van Windows, maar dat is op zich niet nodig. Als je de pc start van de Windows-dvd, kan je voor de installatie ook kiezen om een al geïnstalleerd systeem te repareren. Ik denk dat de automatische reparatie dit probleem wel zou moeten kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interlift
Nadat ik Windows opnieuw geïnstalleerd had kon ik de nieuwe harde schijf zonder problemen aansluiten en installeren. Ik denk dat ik bij de overgang van Windows 8.1 naar Windows 10 door Windows een deel op de hdd terecht is gekomen zoals jullie aangeven. Alles werkt nu weer correct.

Bedankt voor de reacties! d:)b

[ Voor 94% gewijzigd door Interlift op 10-02-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een herstel partitie op de HDD staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:50
Gewoon het advies van dcm360 opvolgen en opstarten vanaf een Windows10 installatiemedium en dan kiezen voor opstartherstel. Dan is het met 2 x herstarten al gepiept.
(Een deel van de opstartbestanden van Windows is vroeger op de nu verdwenen harddisk terecht gekomen, waardoor Windows niet kan booten. Met opstartherstel wordt dit gerepareerd op de SDD.)
Pagina: 1