Wijziging User Review - [IkUitEnschede] [Gavriil]".

Pagina: 1
Acties:
  • 1.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 27-04-2021
Geachte Mod.

Graag zie ik de beoordeling door deze Tweaker verwijderd worden aangezien er
geen overeenkomst was. De gespreksgeschiedenis is door te lezen.

De feedback:
Na onderhandelen en overstemming gekomen tot een prijs. Verkoopt hij hem snel aan een ander.
Hier houdt ik dus niet van, overeenkomen is verkopen. En niet terugkrabbelen en zeggen dat je hem aan een ander verkocht hebt.

Nimmer is er een akkoord bereikt en dat staat te lezen in de dm's.

De andere Tweaker is op de hoogte gebracht!

Mvg,

Enschede

[ Voor 50% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 17:15
ik verzoek jou de gehele geschiedenis weer te geven en niet alleen 1 stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Dat mag niet, heb alleen de beoordeling van u geplaatst.
Het mailcontact is door de mod in z'n geheel na te lezen en met zijn toestemming plaats ik deze hier met alle liefde.

Mvg

Enschede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 08:10
Ik begrijp niet dat dit steeds vaker begint voor te komen.
Dit is geen officiële handel website, Tweakers geeft ons de mogelijkheid om iets van een ander te kopen of zelf iets te verkopen.

De reviews en wraakreviews die er geplaatst worden lost niets op. We kiezen er zelf voor om hier iets te kopen of te verkopen. Dat dit niet altijd gewenst verloopt is vervelend maar denk dan bij jezelf: Prima, met deze gast doe ik geen zaken meer en klaar.

Ik vindt het zo jammer dat dit steeds vaker gebeurt, ja het is niet netjes van de verkoper en nee het is niet prettig om dat mee te maken.

Maar als je zekerheid wilt bij een koop of verkoop doe dit dan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Rechterlijk gezien bij onderhandelingen is de verkoper niet verplicht tot een optie, je gaf mij de optie om deze voor €100 op te halen. Daarmee mag jij in de tussentijd, strict rechterlijk gezien het onderdeel niet doorverkopen. Je mag wel een tegenbod doen. Maar door de optie krijg ik bedenktijd. De tijd heb ik aangegeven tot deze avond. Vandaar ook mijn verwondering toen je vermelde dat je in de tussentijd deze aan een ander verkocht hebt. Vandaar heb ik deze beoordeling ook achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Nee hoor, ik herhaal gewoon de prijs die ook in de advertentie stond als minimumprijs, 100 dus.
Jij reageert daar niet op en in tussentijd word hij verkocht.
Er zijn dagelijks Tweakers die een lager bod doen en antwoord daarop krijgen, het is niet zo dat daar rechten aan te ontlenen zijn als het product in tussentijd verkocht word. Sterker nog, jouw reactie op mijn antwoord was letterlijk "Zal het overwegen, laat het je vanavond nog wel weten" Dus ook geen akkoord. Hierop heb ik gelijk geantwoord dat het bord verkocht was.
Dit was 2 uur na mijn antwoord dat het bod voor 100 weg mocht, net zoals in de advertentie stond.

Ik wil eigenlijk geen letterlijke teksten plaatsen, dit omdat de mod daar niet heel blij mee is.

[ Voor 6% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
valermos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:20:
Dit is geen officiële handel website, Tweakers geeft ons de mogelijkheid om iets van een ander te kopen of zelf iets te verkopen.

De reviews en wraakreviews die er geplaatst worden lost niets op. We kiezen er zelf voor om hier iets te kopen of te verkopen. Dat dit niet altijd gewenst verloopt is vervelend maar denk dan bij jezelf: Prima, met deze gast doe ik geen zaken meer en klaar.

Ik vindt het zo jammer dat dit steeds vaker gebeurt, ja het is niet netjes van de verkoper en nee het is niet prettig om dat mee te maken.

Ik vind dat wraakreviews of frustratiebeoordelingen ook bestraft moeten kunnen worden.
Gaat vaak nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Daarnaast zou strict rechterlijk aangegeven moeten worden dat jij al eerder andere personen of boden overwogen hebt. Dat heb jij pas veel later gedaan na de beoordeling. Dus dat is strict gezien ook niet netjes. Dus blijf ik bij mijn eerdere beoordeling dat communicatief gezien jij het niet goed gecommuniceerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Nergens staat dat jij voor die 100 thuis zal zijn. Er staat dat jij voor €100 overweegt in je oorspronkelijke artikel. Wel degelijk een optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Ik heb het bord pas om 13.30 verkocht, 2 uur na ons laatste contact.
Veel later klopt ook niet, maar ik heb graag dat er een Mod naar kijkt, heb geen zin in discussies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Ik heb helemaal geen interesse om met jou zaken te doen. Het is dan ook absoluut geen wraak maar puur rechtsgeldig. Als verkoper heb je rechten maar ook zeker plichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:37:
Nergens staat dat jij voor die 100 thuis zal zijn. Er staat dat jij voor €100 overweegt in je oorspronkelijke artikel. Wel degelijk een optie dus.
Er staat letterlijk dat een bod onder de 100 niet word overwogen, hierop doe jij een bod van 80....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
valermos schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:20:

Het is zeker geen wraak maar eerder een headsup voor toekomstige kopers. Zodat zij weten dat deze tweaker zich niet aan de rechten en plichten houdt die bij wen overeenkomst of onderhandeling gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:42:
[...]

Het is zeker geen wraak maar eerder een headsup voor toekomstige kopers. Zodat zij weten dat deze tweaker zich niet aan de rechten en plichten houdt die bij wen overeenkomst of onderhandeling gelden
Belachelijk en jammer dat jij niet in ziet dat dit gewoon niet klopt.
Begin niet over rechten en plichten als jij niet eens weet wat een akkoord is.
Ik ben heel strikt in mijn afspraken en dat is aan mijn beoordelingen terug te zien.
Jij schildert mij dmv die feedback anders af en daar ben ik niet blij mee.

Maar jij gaat niet akkoord, dus het is aan de mod om het terug te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:42:
[...]

Dus hij kan ook een review plaatsen met: "Trage tweaker die het onderdeel voor minder mee wilt en daarna maar een negatieve heads-up plaatst als hij het onderdeel niet voor minder krijgt"

@Gavrill --> dit is geen officiele handelsite
Regel op tweakers = Niet aan jou verkocht is geen review

Onderdeel is niet aan jou verkocht maar aan iemand die dus wel de genoemde prijs wou betalen
Ga alsjeblieft niet hier proberen je gelijk te halen en haal gewoon die review weg.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 15:49

Alaksandus

Vae puto deus fio

Zoals ik dit topic lees is Gavrill niet akkoord gegaan met de vraagprijs van € 100,- Hij ging er over nadenken. Volgens https://www.juridischloke...kopen/miskoop-marktplaats heb je dan geen recht op iets. Een koop(overeenkomst) is pas een feit/geldend als beide partijen akkoord zijn over de prijs. Dat is nu niet het geval dus verkoper is niet in overtreding van iets.

Ik verkoop ook wel eens iets via Tweakers. Vaak krijg ik binnen 15 min. 20 reacties ofzo. Voor mij geld dan wie het eerste komt, wie het eerst maalt. Ik geef mensen doorgaans ook geen vooraf afgesproken bedenktijd want mogelijk haken andere kopers dan weer af.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:26:
Rechterlijk gezien bij onderhandelingen is de verkoper niet verplicht tot een optie, je gaf mij de optie om deze voor €100 op te halen. Daarmee mag jij in de tussentijd, strict rechterlijk gezien het onderdeel niet doorverkopen. Je mag wel een tegenbod doen. Maar door de optie krijg ik bedenktijd. De tijd heb ik aangegeven tot deze avond. Vandaar ook mijn verwondering toen je vermelde dat je in de tussentijd deze aan een ander verkocht hebt. Vandaar heb ik deze beoordeling ook achtergelaten.
Dit is juridisch gewoon niet waar. Punt, einde verhaal.

Pas op het moment van een overeenkomst mag de verkoper niet meer met anderen proberen tot een afspraak te komen. En er was geen overeenkomst, want die ontstaat pas op het moment van aanbod en aanvaarding.

Als je je wilt beroepen op het recht, moet je eerst zorgen dat je dat kent.

Hij bied de optie aan voor 100 euro, jij verwerpt die optie door 80 euro te bieden. Daarmee is de overeenkomst van de baan.

[ Voor 6% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-02-2017 14:58 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Alaksandus schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:55:
Zoals ik dit topic lees is Gavrill niet akkoord gegaan met de vraagprijs van € 100,- Hij ging er over nadenken. Volgens https://www.juridischloke...kopen/miskoop-marktplaats heb je dan geen recht op iets. Een koop(overeenkomst) is pas een feit/geldend als beide partijen akkoord zijn over de prijs. Dat is nu niet het geval dus verkoper is niet in overtreding van iets.

Ik verkoop ook wel eens iets via Tweakers. Vaak krijg ik binnen 15 min. 20 reacties ofzo. Voor mij geld dan wie het eerste komt, wie het eerst maalt. Ik geef mensen doorgaans ook geen vooraf afgesproken bedenktijd want mogelijk haken andere kopers dan weer af.
Goed verhaal compleet juist voor overeenkomsten. Loopt hier echter vast op onderhandelingen. Zoek nogmaals op rechten en plichten specifiek op onderhandelingen.

Daar gaat mijn pleidooi over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Trevor schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Dit is juridisch gewoon niet waar. Punt, einde verhaal.

Pas op het moment van een overeenkomst mag de verkoper niet meer met anderen proberen tot een afspraak te komen. En er was geen overeenkomst, want die ontstaat pas op het moment van aanbod en aanvaarding.

Als je je wilt beroepen op het recht, moet je eerst zorgen dat je dat kent.

Hij bied de optie aan voor 100 euro, jij verwerpt die optie door 80 euro te bieden. Daarmee is de overeenkomst van de baan.
Goed verhaal klopt compleet mbt. Overeenkomsten. Maar zoals jij zelf ook al concludeerde zijn dit onderhandelingen en daar zijn ook rechten en plichten voor. Ik hoop dat jij je daar op inleest, en dan nogmaals een reactie geeft maar dan met de juiste input voor de bewoording.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

!NF!N!TY pakt popcorn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Goed verhaal klopt compleet mbt. Overeenkomsten. Maar zoals jij zelf ook al concludeerde zijn dit onderhandelingen en daar zijn ook rechten en plichten voor. Ik hoop dat jij je daar op inleest, en dan nogmaals een reactie geeft maar dan met de juiste input voor de bewoording.
Kom maar met een bron, want hier klopt helemaal niets van. Ik kan geen bron aantonen omdat het gewoon niet bestaat. Zou wat zijn zeg, rechten en plichten tijdens een onderhandeling tussen 2 particulieren waarbij de één van zooi af moet en de ander zooi wil kopen.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Jij doet een bod op een auto....
De autoverkoper geeft aan welke prijs hij wil hebben (de prijs op de prijskaart).
Jij loopt de zaak uit en en dan mag hij daarna, de auto, zonder JOUW toestemming niet meer verkopen....Rare wetten heb jij....

[ Voor 10% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
St@m schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Kom maar met een bron, want hier klopt helemaal niets van. Ik kan geen bron aantonen omdat het gewoon niet bestaat. Zou wat zijn zeg, rechten en plichten tijdens een onderhandeling tussen 2 particulieren waarbij de één van zooi af moet en de ander zooi wil kopen.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Rechtstreeks van het internet geplukt:

Bod / Bieding
Een bod uitbrengen is een officieel aanbod van de koper of verkoper. Dit is niet vrijblijvend en heeft consequenties indien de tegenpartij het (aan)bod accepteert. Dan is er namelijk officieel een akkoord bereikt (over de prijs). Er kan dan nog wel onderhandelt worden over de opleverings-/aanvaardingsdatum en/of andere punten die van belang zijn. Let er op dat indien u voorwaarden aan de koop wilt verbinden, u deze reeds kenbaar maakt bij het bieden en niet pas nadat er een akkoord is bereikt.

En deze:
Optie
Is een recht tot koop voor de op dat moment vastgestelde prijs. Strikt genomen kan de koper die gebruik maakt van zijn optierecht alleen nog maar onderhandelen over de aanvaardingstermijn en andere bijkomstigheden. Hieraan kan een koper dus rechten ontlenen en het schept verplichtingen voor de verkoper. Een koper met een optie kun je niet zondermeer passeren, m.a.w. een verkoper die een optie heeft verleent kan niet zomaar aan iemand anders verkopen.

En dan heb ik nog een rechtsboek thuisliggen waar daar nog dieper op in wordt gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Rechtstreeks van het internet geplukt:

Bod / Bieding
Een bod uitbrengen is een officieel aanbod van de koper of verkoper. Dit is niet vrijblijvend en heeft consequenties indien de tegenpartij het (aan)bod accepteert..
indien de tegenpartij het (aan)bod accepteert.

Lees dan je eigen quote ook even door ;)
Zoals ik het lees maak jij een bod, waar nergens staat dat verkoper daarmee akkoord gaat, oftewel je quote zegt het zelf al dat zowel koper als verkoper daarmee geen enkele verplichting hebben om op elkaar te wachten, wettelijk gezien dan...
Als je dan je wil beroepen op de wet, doe dat dan alleen als je gelijk hebt ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ja geen link, maar goed.. de eerste, je bod is niet aanvaard. De 2e je hebt geen optie genomen (sowieso een optie tot koop bij een marktplaats verkoop 8)7 ). Je hebt een te laag bod uitgebracht.

Wellicht even verder studeren in het wetboek.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 09-02-2017 17:32 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
RGAT schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:30:
[...]

indien de tegenpartij het (aan)bod accepteert.

Lees dan je eigen quote ook even door ;)
Zoals ik het lees maak jij een bod, waar nergens staat dat verkoper daarmee akkoord gaat, oftewel je quote zegt het zelf al dat zowel koper als verkoper daarmee geen enkele verplichting hebben om op elkaar te wachten, wettelijk gezien dan...
Als je dan je wil beroepen op de wet, doe dat dan alleen als je gelijk hebt ;)
Lees het laatste gedeelte van het eerste stuk ook even dan :). Er hangt een voorwaarde bij. :) waarbij ik zijn tegenbod in overweging neem, en daar diezelfde avond nog op terug kom.

Dusja ik heb het wel degelijk goed gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Lees het laatste gedeelte van het eerste stuk ook even dan :). Er hangt een voorwaarde bij. :) waarbij ik zijn tegenbod in overweging neem, en daar diezelfde avond nog op terug kom.

Dusja ik heb het wel degelijk goed gelezen
Zoals al zo vaak gezegt heb je geen overeenkomst en heeft de verkoper alleen zijn vraagprijs herhaalt aan je, als daarmee akkoord wordt gegaan heb je een basis voor een overeenkomst en hebben jullie allebei plichten (en rechten), in dit geval is er nog helemaal niks van een overeenkomst gemaakt en zijn je quotes dus ook helemaal niet van toepassing...
Als jij 100,- had geboden en verkoper daarmee akkoord ging had je iets, zo te zien heb je voor de verkoper te laag geboden en heeft die herhaalt wat de prijs is, daarmee is nergens ook maar een beginsel van een akkoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Maar is er ook een tegenbod gedaan? Of heeft de verkoper gezegd: Nee, ik wil er minimaal 100 euro voor hebben (zoals in de advertentie stond)?

Daarnaast: Heb je het tegenbod (als dat er was) ook daadwerkelijk overwogen?

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 09-02-2017 17:40 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
St@m schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:31:
Ja geen link, maar goed.. de eerste, je bod is niet aanvaard. De 2e je hebt geen optie genomen (sowieso een optie tot koop bij een marktplaats verkoop 8)7 ). Je hebt een te laag bod uitgebracht.

Wellicht even verder studeren in het wetboek.
Ik gaf een bod, hij accepteerde niet ~ prima; hij maakt een tegenbod + tijdstip (dat is een optie) ik geef aan dat ik dat in overwegingneem ~ akkoord mits voorwaarde die ik meegaf (zie gedeelte 1 laatste regels).

Ben nog steeds binnen het recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
ChojinZ schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Maar is er ook een tegenbod gedaan? Of heeft de verkoper gezegd: Nee, ik wil er minimaal 100 euro voor hebben (zoals in de advertentie stond)?

Daarnaast: Heb je het tegenbod (als dat er was) ook daadwerkelijk overwogen?
Het gedeelte wat jullie niet kunnen zien en mods wel; specifiek voor jouw vraag;

Verkoper:
Hoi Björn.

Voor 100,00 zal ik zorgen dat ik thuis ben ;)

Mvg,

Enschede

----
Antwoord;

Zal het overwegen, laat het je vanavond nog wel weten

Dus ja en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Dus nee en nee.

Je hebt geen akkoord gegeven, ik niet, dus geen deal.
Is het nu zo moeilijk voor jou?

Twee uur geen reactie, toe iemand die 'm wilde kopen.
Daarna een reactie dat jij het zou overwegen (voordat ik aangaf dat hij verkocht was).
Wat doe je toch moeilijk man.....

[ Voor 46% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Ik gaf een bod, hij accepteerde niet ~ prima; hij maakt een tegenbod + tijdstip (dat is een optie) ik geef aan dat ik dat in overwegingneem ~ akkoord mits voorwaarde die ik meegaf (zie gedeelte 1 laatste regels).

Ben nog steeds binnen het recht.
Daarmee heeft de verkoper jou geen 'optie' gegeven, zou wat zijn dat je iemand kan zeggen 'Ik denk er even een maandje over, pech voor jou reserveer het maar'. Jij zegt dat je erover nadenkt == nog geen bevestiging dat je akkoord wil gaan.
Jouw quotes gaan er allemaal vanuit dat er een overeenkomst gesloten wordt, geen van je quotes ondersteunen wat je zegt...

Edit: bedankt voor de quote van de communicatie "Zal het overwegen, laat het je vanavond nog wel weten"
Oftewel: je hebt geen enkele bevestiging gegeven, enkel gezegd dat je nu nog geen deal wilt maken en dus de verkoper alle kans geeft om verder te zoeken naar kopers...
Ben het volledig met jou en de wet eens dat een overeenkomst bindend is, maar hier is geen overeenkomst, enkel jij die zegt dat je (nog) geen overeenkomst wil maken.

Als we dan weer terug gaan naar je quotes: 'indien de tegenpartij het (aan)bod accepteert.'
Jij hebt geen (aan)bod gedaan, dus ook niks te accepteren voor welke partij dan ook.

[ Voor 30% gewijzigd door RGAT op 09-02-2017 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:46
Overwegen is geen ja. En alleen zeggen dat je het nog laat weten is geen optie. Beide partijen moeten het eens zijn met de optie. Als je had gezegd dat je graag een optie wou tot die avond en je had daar akkoord op gekregen is het een heel ander verhaal.

Zou wat zijn. Dan kun je gewoon een auto dealer opbellen en een veel te laag bod doen en als je dan een tegenbod krijgt zeggen dat je ze het met 19239 miljoen jaar laat weten.

[ Voor 16% gewijzigd door .Maarten op 09-02-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Laat de mods maar beslissen, als ik fout wordt bevonden haal ik hem weg. Anders laat ik hem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
.Maarten schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:48:
Overwegen is geen ja. En alleen zeggen dat je het nog laat weten is geen optie. Beide partijen moeten het eens zijn met de optie. Als je had gezegd dat je graag een optie wou tot die avond en je had daar akkoord op gekregen is het een heel ander verhaal.

Zou wat zijn. Dan kun je gewoon een auto dealer opbellen en een veel te laag bod doen en als je dan een tegenbod krijgt zeggen dat je ze het met 19239 miljoen jaar laat weten.
Goed verhaal, wettelijk is het 3 dagen maar ik gaf al minder aan (wat strict ook niet mag. Maar tot daar aan toe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:51:
[...]

Goed verhaal, wettelijk is het 3 dagen maar ik gaf al minder aan (wat strict ook niet mag. Maar tot daar aan toe).
Drie dagen? Ik geloof dat je denkt dat je een huis aan het kopen bent. ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Vind het trouwens jammer dat t op deze manier moet. Als hij gewoon had toegegeven dat zowel ik en hij (beiden schuldig) slecht gecommuniceerd hebben dan was het al zonder beoordeling en gedoe afgerond. Maar ik merk dat hij heel koppig is, en het helpt niet dat ik dat ook zeer zeker ben. Maar ik kan tenminste toegeven dat ik ook fouten heb gemaakt.

Het is alleen zo jammer dat we dat niet samen op hadden kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:56:
[...]

Haalt inderdaad allerlei wetten door elkaar... En past ze ook nog eens maar half toe zodat ze alleen in zijn voordeel werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
FirePuma142 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:56:
[...]

In een doos kun je ook wonen O-) maar daar gaat t nu niet om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Ik koppig?

Jij laat een beoordeling achter die ik zwaar onterecht vind en stel jou op de hoogte dat ik deze wil laten verwijderen door een mod.
Jij zegt zelfs dat je het prima vind en nu ben ik koppig? JIj steigert meteen met jouw beoordeling, ik niet...
Ik heb niet slecht gecommuniceerd, zeer snel en uiterst correct, dus dat gaat 'm ook niet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:58:
[...]

In een doos kun je ook wonen O-) maar daar gaat t nu niet om :)
Er bestaat geen drie dagen durende optie bij een particuliere koop die geen onroerend goed betreft. Laat staan een optie die automatisch tot stand komt na het in overweging nemen van een tegenbod. Bestaat niet. Echt niet. Heus niet.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Wat ik het grootste struikelblok vindt is dat hij niet heeft aangegeven dat hij al in onderhandeling was met een ander persoon. Dat is naast mij ook niet eerlijk naar de koper toe, die wel met t bord naar huis mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:01:
Wat ik het grootste struikelblok vindt is dat hij niet heeft aangegeven dat hij al in onderhandeling was met een ander persoon. Dat is naast mij ook niet eerlijk naar de koper toe, die wel met t bord naar huis mag.
Dat was pas na anderhalf niets van jou vernomen te hebben, ook dit weet jij.
Tevens heb je geen alleenrecht als je enkel wat loze biedingen rondstrooit!

Ik reageer niet meer, word er doodmoe van en hoop dat een Mod hier snel naar kijkt!

[ Voor 16% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Je zei zelf ik herhaal, nadat ik de beoordeling schreef. Dat ik niet de eerste koper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Dat is nou eenmaal het risico, als je het echt had willen kopen biedt je een goed bod, gaat verkoper akkoord en koop je het. Geen enkele verkoper gaat een echte koper wegsturen omdat Gavriil zegt dat hij vanavond zegt dat hij het niet wil kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:04:
Je zei zelf ik herhaal, nadat ik de beoordeling schreef. Dat ik niet de eerste koper was.
Ach hou toch op man, ik heb zelfs het tijdstip half twee genoemd!!
Ca anderhalf uur na het laatste contact met jou.
Daarna krijg ik ca 1 minuut na het rondmaken van de deal met de koper, een mail van jou dat je het gaat overwegen.... Wat is hier nou zo moeilijk aan!!

[ Voor 26% gewijzigd door IkUitEnschede op 09-02-2017 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
De reden dat ik het in overweging nam is nog niet ter tafel gekomen. Ik had een college en wist niet of ik het diezelfde dag nog kon ophalen.

Ik had het wss beter moeten verwoorden. Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:06:
De reden dat ik het in overweging nam is nog niet ter tafel gekomen. Ik had een college en wist niet of ik het diezelfde dag nog kon ophalen.

Edit;
Had de reden wel vermeld :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:06:

Als je DAT gezegd had had de verkoper misschien even gewacht of een andere datum met je geprikt voor het ophalen.

Je was te laat en dat is jammer. Nu heeft iemand anders het gekocht.

Maar nee meneer de zuurpruim moet gelijk een negatieve review neerzetten en proberen dmv verschillende wetten je gelijk proberen te krijgen.

Wees een vent en haal die review gewoon weg.

Ik en vele andere tweakers gaan NOOIT zaken met jou doen alleen al vanwege dit.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
IkUitEnschede schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:06:
[...]

Ach hou toch op man, ik heb zelfs het tijdstip half twee genoemd!!
Ca anderhalf uur na het laatste contact met jou.
Daarna krijg ik ca 1 minuut na het rondmaken van de deal met de koper, een mail van jou dat je het gaat overwegen.... Wat is hier nou zo moeilijk aan!!
Dit was jouw bericht:
Nee hoor, dat hoeft niet.
Ik heb nimmer een akkoord gehad met jou en ben niet verplicht aan te geven en dat er meerdere belangstellende zijn, de prijs was immers vast, zoals heel duidelijk in de advertentie staat.
Tevens is het akkoord met de andere koper om 13.30 bereikt, dit was ook het eerste contact.

En dat stuurde je mij nadat ik aangegeven had ik het niet netjes vond dat je het aan een ander had doorverkocht. Zonder te vertellen dat jij andere gegadigden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
1 ding weten wij in ieder geval wij gaan nooit zaken doen never nooit. Niet nu of in de toekomst, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:17:
[...]

Dit was jouw bericht:
Nee hoor, dat hoeft niet.
Ik heb nimmer een akkoord gehad met jou en ben niet verplicht aan te geven en dat er meerdere belangstellende zijn, de prijs was immers vast, zoals heel duidelijk in de advertentie staat.
Tevens is het akkoord met de andere koper om 13.30 bereikt, dit was ook het eerste contact.

En dat stuurde je mij nadat ik aangegeven had ik het niet netjes vond dat je het aan een ander had doorverkocht. Zonder te vertellen dat jij andere gegadigden had.
Deze persoon heeft mij pas om half twee benaderd, twee uur na jouw bod van 80 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkUitEnschede
Gavriil schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:19:
1 ding weten wij in ieder geval wij gaan nooit zaken doen never nooit. Niet nu of in de toekomst, nooit.
Geen belang bij ook, maar dat doet nu niet terzake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gavriil
Heb ik het verkeerd geintrepreteerd? Ik maakte uit jouw bericht op dat je bedoelde dat die andere persoon eerst was en dat jij om 13:30 met die persoon de knoop hebt doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Modbreak:Wat is er na al die jaren niet duidelijk aan het beleid inzake dit soort topics? NIET reageren indien je geen partij bent!

@Gravill: er was geen overeenkomst, dus ik zal de beoordeling bij deze verwijderen.

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 09-02-2017 18:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.