Google Analytics Region property gedrag veranderd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:29
Dag Tweakers,

Voorheen gebruikte ik de Region filter in GA om userdata op te delen in de Belgische provincies.
De volgende Belgische provincies:
- Limburg
- East Flanders
- Antwerp
- Flemish Brabant
- West Flanders
- Brussels

Probleem is nu dat GA niet meer de provincies weergeeft, maar de gewesten voor de Region filter.
Dus nu zie ik:
-Flanders (die de provincies omvat)
-Brussels

Is dit een setting die ik zelf kan aanpassen? Of heeft Google zijn interne werking veranderd? Zijn er omwegen?
Lastig is dat GA een maand verwijderd is van onze website en daarna is teruggeplaatst. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of we tussentijds iets verkeerd hebben gedaan, of het aan Google ligt. (Normaal is er bij onze kant niets veranderd)

Iemand enig idee?

Thanks!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bey1WIA.png

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel.kamzol
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 14:14
Dit is een gewijzigde functie van GA.

Om dit probleem te ondervangen kun je een secundaire dimensie gebruikenb binnen het rapport GEO=>Locatie.Secundaire dimensie Regio. Vervolgens filter je op regio flanders. En op basis hiervan maak je dashboard. Zo krijg je alle sessie binnen de provincie flanders.

Ek.

[ Voor 10% gewijzigd door emiel.kamzol op 09-02-2017 16:24 . Reden: Meer toelichting. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

Dat soort regio data is sowieso niet heel erg betrouwbaar, is het echt essentiële info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
emiel.kamzol schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:23:
Dit is een gewijzigde functie van GA.

Om dit probleem te ondervangen kun je een secundaire dimensie gebruikenb binnen het rapport GEO=>Locatie.Secundaire dimensie Regio. Vervolgens filter je op regio flanders. En op basis hiervan maak je dashboard. Zo krijg je alle sessie binnen de provincie flanders.

Ek.
Bedankt, het lijkt logisch wat je zegt, maar ben niet zo vertrouwd met GA om het voor mekaar te krijgen.

Werk enkel met dit scherm: O-)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8NuZ5hK.png

Heb er voor gekozen om alle steden te groeperen per provincie en op deze manier te filteren. Voor mij is het zo dus opgelost :)
André schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:59:
Dat soort regio data is sowieso niet heel erg betrouwbaar, is het echt essentiële info?
Het is voor een firma met een hoofdzetel in elke provincie. Ieder wilt daar zijn eigen (onbetrouwbare) statistieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-10 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Li1quid schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:48:
[...]

Bedankt, het lijkt logisch wat je zegt, maar ben niet zo vertrouwd met GA om het voor mekaar te krijgen.

Werk enkel met dit scherm: O-)
[afbeelding]

Heb er voor gekozen om alle steden te groeperen per provincie en op deze manier te filteren. Voor mij is het zo dus opgelost :)

[...]

Het is voor een firma met een hoofdzetel in elke provincie. Ieder wilt daar zijn eigen (onbetrouwbare) statistieken :)
Dus alle bezoekersdata wordt verdeeld onder de beschikbare geo-data in Analytics?

.. dat is ook een manier ja. :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
Tjebakka schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:45:
[...]

Dus alle bezoekersdata wordt verdeeld onder de beschikbare geo-data in Analytics?

.. dat is ook een manier ja. :P
Goh, ja, het is wel een vrij makkelijke manier om samen met Google Tag Manager mooie statistiekjes van de website te halen. Ze willen nu eenmaal weten wie vanuit welke provincie inlogt. Veel beter kunnen we dat niet regelen.

Belangrijkste data blijft natuurlijk de algemene stats die vrijwel correct zijn.
Pagina: 1