Ik heb een SQLite database die ik gebruik voor een Django webapplicatie.
Buiten de Django Models voor database communicatie heb ik een aantal queries geschreven die gebruik maken van "geavanceerde" math die standaard niet in SQLite zitten, te weten SQRT en POWER.
Zelf de extension libsqlitefunctions gecompileerd en deze in een SQLite ide geladen om de queries te testen:
Werkt perfect, queries gemaakt, gecheckt, juiste resultaat. Hoera.
Maar, hoe laad ik nu de extension in Django?
Dit levert een stacktrace op:
Het is dus blijkbaar niet toegestaan om de extension aan te zetten. Ik vind uiteindelijk wel een "SQLITE_DBCONFIG_ENABLE_LOAD_EXTENSION" setting, maar heb geen idee hoe ik dat dan kan zetten.
Iemand een idee hoe ik deze extension in Django kan laden?
Buiten de Django Models voor database communicatie heb ik een aantal queries geschreven die gebruik maken van "geavanceerde" math die standaard niet in SQLite zitten, te weten SQRT en POWER.
Zelf de extension libsqlitefunctions gecompileerd en deze in een SQLite ide geladen om de queries te testen:
SQL:
1
2
| SELECT load_extension('C:\dev\SQLiteStudio\plugins\libsqlitefunctions.dll') SELECT SQRT(9) |
Werkt perfect, queries gemaakt, gecheckt, juiste resultaat. Hoera.
Maar, hoe laad ik nu de extension in Django?
Python:
1
2
3
4
5
6
| from django.db import connection ... cursor = connection.cursor() cursor.execute("SELECT load_extension('C:\dev\SQLiteStudio\plugins\libsqlitefunctions.dll')") cursor.execute("SELECT SQRT(9)") ... |
Dit levert een stacktrace op:
code:
1
| django.db.utils.OperationalError: not authorized |
Het is dus blijkbaar niet toegestaan om de extension aan te zetten. Ik vind uiteindelijk wel een "SQLITE_DBCONFIG_ENABLE_LOAD_EXTENSION" setting, maar heb geen idee hoe ik dat dan kan zetten.
Iemand een idee hoe ik deze extension in Django kan laden?
"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor