Grafische kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 883577

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb me hier een account aangemaakt om wat informatie te verkrijgen over de oorzaak van een probleem dat ik sinds vanmorgen heb.

Ik was deze ochtend aan het gamen en plots bevroor het spel en kon ik niks meer doen. Ik heb de pc via de knop uit en weer aan gezet en toen had ik een zwart scherm. Echter pinkte het lampje van mijn scherm wel. Het scherm is ook nog niet zo heel oud, anderhalf jaar denk ik. Ik kan dus niks meer doen op mijn pc.

Ik heb reeds mijn scherm vervangen met een ander oud scherm dat ik nog had, hetzelfde bleef. Ook de kabel heb ik eens vervangen, idem. Nadien heb ik mijn pc open gevezen en stelde ik vast dat alle ventilatoren nog draaiden als ik hem aan zette. Zowel mijn twee koelingsventilatoren als mijn twee ventilatoren van mijn grafische kaart en mijn ventilator van mijn processor. Ik las dat als dit niet het geval was er namelijk iets kapot zou kunnen zijn... Verder heb ik de pc een paar maanden geleden nog maar eens proper gemaakt en is er een beetje stof maar niet veel. Na het opnieuw proper maken bleef het probleem.

De pc dateert van augustus 2012, dus toch al een dikke 4 jaar oud. Onderstaand mijn specs. Iemand die weet wat het probleem is en mij kan helpen het op te lossen?

Asus p8h77-v le moederbord
2x 4gb ram Kingston ddr3 1600mhz
500 gb hdd western digital sata iii 7200 rpm
Samsung 830 ssd 128 gb sata iii
Intel core i7 3770 3.4ghz ivy 8mb 4 cores
Asus ati radeon hd7850 directcu ii gddr5

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Jens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:32
Welke voeding heb je?
Heb je al de output van je moederbord geprobeerd?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44

MsG

Forumzwerver

Het is toch een beetje trial en error. Wat je zou kunnen proberen:

- Bios batterij er poosje uit, zodat je het bios reset, en er weer in.

- videokaart in ander videokaart slot, indien beschikbaar

Met zo kaal mogelijke hardware draaien

Eventueel op onboard graphics draaien, indien beschikbaar, om uit te sluiten dat het een ander component is.

Gaat de pc ook wel echt aan met initialisatiebiepjes als de POST biep bijvoorbeeld? Of draaien puur de fans zonder dat er verder iets lijkt aan te gaan?

Hangt er wel een piezo speaker aan je moederbord die überhaupt piepjes produceert? Zo nee kan dat handig zijn om aan te sluiten om zo te kijken of je moederbord wellicht al error biepjes communiceert.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Corsair builder series 500 watt atx eu v2.
Hoe probeer ik die?

Ik ken iets van hardware maar nog bijlange niet genoeg. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk niet dat ik andere geluiden hoor dan enkel de ventilatoren. Geen idee of ik wel zo een piezo speaker heb... als je wil kan ik hem open vijzen en een beeld geven van wat er van binnen te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toetsenbord doet precies ook niets m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:43

nelizmastr

Goed wies kapot

Aanvullende informatie hoort in je laatst geplaatste bericht, anders gooit een moderator dit topic op slot.... niet onnodig omhoog schoppen, krijg je ruzie mee :+ gebruik dus de WIJZIG knop

heb je ondertussen al zonder videokaart maar op je onboard video opgestart?

Videokaart eruit, beeldscherm aansluiten aan je moederbord. Je processor heeft ook een ingebouwde videochip.

Doet-ie het dan wel, dan kan het zomaar zijn dat je videokaart is overleden.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 09-02-2017 21:12 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1